Κυριακή, 2 Δεκεμβρίου 2012

Κόντρα στην κρίση!


Στα επίπεδα των 7,3 δις δολαρίων υπολογίζεται ότι ανέρχεται η αξία των επενδύσεων που έχουν πραγματοποιήσει από την αρχή του χρόνου οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζοντας και παραγγέλλοντας νέα πλοία στα ναυπηγεία. 

Παρά την κρίση και τις σοβαρές δυσκολίες χρηματοδότησης 34 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες έχουν μέχρι τώρα υπογράψει με τα ναυπηγεία της Ασίας ( Κίνα – Κορέα – Ιαπωνία ) συμφωνίες ύψους 3,8 δις δολαρίων που αφορούν 97 νεότευκτα πλοία συνολικής χωρητικότητας 7 εκατ τόνων, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Golden Destiny.

Mεταξύ των εφοπλιστών που ποντάρουν με μεγαλύτερους και νεώτερους στόλους αλλά και με την είσοδό τους σε νέες αγορές, να είναι έτοιμοι να απαντήσουν στις προκλήσεις της διεθνούς ναυτιλίας με το τέλος της κρίσης είναι οι: Αγγελόπουλος, Εμπειρίκος, Κανελλάκης, Βαρδινογιάννης, Βαφειάς, Κολλάκης, Παληός, Οικονόμου, Τσολάκης, Προκοπίου, Μαρτίνος, Ευσταθίου, Λαιμός, Καρνέσης, Λασκαρίδης, Λογοθέτης, Αγγελικούσης, Φράγκου, Τραυλός, Γουλανδρής, Περατικός, Λιβανός, Πιστιόλης, Τσάκος. 

Η πλειοψηφία των νέων πλοίων θα «πέσει στο νερό» το 2014 και το 2015 όταν αναμένεται ότι η ναυτιλιακή κρίση σταδιακά θα φθάνει στο τέλος και το θαλάσσιο εμπόριο θα μπορεί να ελπίζει σε καλύτερες μέρες από αυτές που διανύει.


Οι επενδύσεις

Η Aegean Shipping του Κ Αγγελόπουλου ενισχύει την θέση της στα τάνκερ με περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, η Aeolos Management της οικογένειας Εμπειρίκου «ποντάρει» στα κοντέινερ, η Αlpha Tankers του Χ Κανελλάκη συνεχίζει τις επενδύσεις της στα LNG, η DST της οικογένειας Τσολάκη μέσα σε ένα εξάμηνο «ανοίγεται» με τέσσερις παραγγελίες στα νεότευκτα πλοία, η Enesel της οικογένειας Λαιμού κλείνει μίας από τις σημαντικότερες συμφωνίες της χρονιάς στα κοντέινερ ύψους 1,150 δις δολαρίων. 
Στα κοντέινερ εισέρχεται η Avin του ομίλου Βαρδινογιάννη επενδύοντας 50 εκατ δολάρια, το ίδιο και η Lomar της οικογένειας Λογοθέτη με την παραγγελία τεσσάρων κοντέινερ. Εξάλλου ο Ομιλος Τσάκου ενισχύει την παρουσία του στην αγορά των LNG με την παραγγελία δύο πλοίων.
Την ίδια ώρα, έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο όμιλος Αριστείδη Αλαφούζου, προχωρά το αμέσως επόμενο διάστημα, στην αγορά 4 eco ships, τα λεγόμενα green.


Αγορές


Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shiproking περισσότερη δραστηριότητα επέδειξαν φέτος οι Έλληνες εφοπλιστές στις αγορές πλοίων αφού επένδυσαν περί τα 3,5 δις δολάρια για την αγορά 202 πλοίων ενώ τα τελευταία χρόνια υπερτερούσαν σημαντικά τα κεφάλαια που επένδυαν σε ναυπηγήσεις.

Με πληροφορίες και από το pireas2day

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου

 
NewsAlloy button