Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012

Αργά ή γρήγορα θα κληθεί να λογοδοτήσει.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Στο «σφυρί» και τα αεροδρόμια
Απαράδεκτη η πολιτική ιδιωτικοποιήσεων περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου. Παραδίνουν στο κεφάλαιο υποδομές στρατηγικής σημασίας χωρίς καν να γνωρίζουν την πραγματική τους αξία
Σε πορεία παράδοσης σε ιδιωτικούς επιχειρηματικούς ομίλους εισέρχονται τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, αφού όπως ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Ανάπτυξης, στόχος της συγκυβέρνησης είναι τους αμέσως επόμενους μήνες να έχει ολοκληρωθεί το απαιτούμενο θεσμικό πλαίσιο ώστε τα εμπορικότερα των αεροδρομίων να παραχωρηθούν με μισθώσεις μακράς διάρκειας σε ιδιώτες επενδυτές.
Ο Κ. Χατζηδάκης, παραβλέποντας το ουσιαστικό μέρος της επιλογής να παραδοθούν στρατηγικού χαρακτήρα υποδομές σε ιδιώτες, επιλογή που μαζί με όλα τα άλλα θα σηματοδοτήσει και σημαντικές ανατιμήσεις στις προσφερόμενες υπηρεσίες, υποστήριξε ότι προσδοκάται οικονομικό όφελος από το τίμημα που θα καταβάλλουν οι ιδιώτες εκμισθωτές των αεροδρομίων. Παράλληλα ισχυρίστηκε ότι θα υπάρξει περιφερειακή ανάπτυξη μέσω των έργων αναβάθμισης που θα επακολουθήσουν, αλλά και σε άλλες εμπορικές δράσεις που θα συνδεθούν με τα αεροδρόμια όπως η κατασκευή εμπορικών κέντρων, καθώς και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Λόγια κενά περιεχομένου, που λέγονται σε μια περίοδο που το ένα εμπορικό κέντρο κλείνει μετά το άλλο.
Παρ' όλη βέβαια τη σπουδή των κυβερνώντων να προχωρήσουν στην παράδοση των αεροδρομίων σε ιδιώτες, ούτε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, ούτε ο εκπρόσωπος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων που συμμετείχε στη συνέντευξη Τύπου ήταν σε θέση να προσδιορίσουν τόσο την πραγματική αξία των περιφερειακών αεροδρομίων, όσο επίσης και τα προσδοκώμενα έσοδα για τα ταμεία του Δημοσίου από τις συμβάσεις παραχώρησης. Δεν μπορούσαν καν να πουν ότι είναι δυνατόν να υπάρξει ενδιαφερόμενος επενδυτής για κάποια από αυτά, σε περίοδο παγκόσμιας οικονομικής κρίσης η οποία πλήττει σφοδρά και τον αεροπορικό κλάδο. Απλώς εξέφρασαν την ελπίδα πως αν διαμορφωθεί το θεσμικό πλαίσιο που θα δίνει τη δυνατότητα εισόδου ιδιωτικών κεφαλαίων στο χώρο, τότε πιθανά να γίνουν και οι σχετικές «επενδύσεις».
Αναφορικά με τα αεροδρόμια εκείνα που χρησιμοποιούνται και από την Πολεμική Αεροπορία - συνολικά 11 σε ολόκληρη τη χώρα - ο υπουργός ανέφερε ότι υπήρξε συνεργασία με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας ώστε να «καλυφθεί» η διάσταση που άπτεται της εθνικής άμυνας και ακόμη κι αν για κάποιο από αυτά εκδηλωθεί ενδιαφέρον, θα συνεχίσει να διατηρεί την παράλληλη λειτουργία του.
Για το διαδικαστικό μέρος, αναφέρθηκε ότι θα δημιουργηθούν 2-3 ομάδες αεροδρομίων παρόμοιου μεγέθους στη βάση γεωγραφικού διαχωρισμού και θα παραχωρείται η εκμετάλλευσή τους, ενώ η γη και οι εγκαταστάσεις τους θα παραμένουν στην ιδιοκτησία του Δημοσίου. Επιδίωξη είναι η διάρκεια της εκμίσθωσης να είναι κατ' ελάχιστον 30-35 χρόνια και οι ιδιωτικές εταιρείες που θα τα αναλάβουν θα καταβάλλουν ένα αρχικό εφάπαξ τίμημα καθώς και ένα ετήσιο μίσθωμα αναλόγως των κερδών ή των εσόδων τους.
Το ζήτημα πάντως είναι ότι η συγκυβέρνηση επιμένει και στο χώρο των αερομεταφορών στην ίδια αποτυχημένη για τα δημόσια οικονομικά, αλλά και άκρως επικίνδυνη για τα λαϊκά και συνολικά τα εθνικά συμφέροντα πολιτική, προσθέτοντας ακόμη ένα βαρύτατο αδίκημα στο ενεργητικό της, για το οποίο αργά ή γρήγορα θα κληθεί να λογοδοτήσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger