Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

Πόρισμα Ειδικής Επιτροπής επεξεργασίας και τελικού σχολιασμού του Σχεδίου Ενοποιήσεων ΔΟΥ 31. Νομός Μαγνησίας ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΝΕ....




ΔΟΥ
ΕΣΟΔΑ  ΔΟΥ
(σε χιλ. €)
ΕΣΟΔΑ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ    (σε χιλ. €)
ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ    (σε χιλ. €)
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΝΑΛΛΑΣ
ΣΟΜΕΝΩΝ
% ΕΣΟΔΩΝ ΔΟΥ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΝΟΜΟΥ
ΑΛΜΥΡΟΥ
15.722
16.579
32.301
18.990
6,45%
ΒΟΛΟΥ
184.569
76.489
261.058
125.738
75,77%
ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΒΟΛΟΥ
27.048
0
27.048
41.683
11,1%
ΣΚΟΠΕΛΟΥ
6.633
0
6.633
8.732
2,72%
ΣΚΙΑΘΟΥ
9.616
29
9.645
7.377
3,95%
ΣΥΝΟΛΟ ΝΟΜΟΥ
243.588
93.097
336.685
202.519
100%

Ο Νομός Μαγνησίας έχει 202.519 συναλλασσόμενους και ο Βόλος έχει 125.738 συναλλασσόμενους. Επομένως προτείνεται η παραμονή 2ης ΔΟΥ στο Νομό.

Ο Βόλος αποτελεί την Πρωτεύουσα του Νομού, που σημαίνει ότι πρέπει να ενοποιηθούν όλες οι ΔΟΥ του Νομού στο Βόλο.

Άρα προτείνεται η λειτουργία 2 ενοποιημένων ΔΟΥ στο Νομό, στην πόλη του Βόλου.





ΔΟΥ Βόλου:
ΔΟΥ ΥΠΟ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΥΠΑΛ
ΛΗΛΟΙ
ΩΦΕΛΙΜΗ
ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ
ΜΗΝΙΑΙΟ
ΜΙΣΘΩΜΑ (€)
ΔΟΥ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
ΣΥΝΟΛΟ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ*
ΩΦΕΛΙΜΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ
ΜΗΝΙΑΙΟ
ΜΙΣΘΩΜΑ (€)
ΑΛΜΥΡΟΥ
11
350 τ.μ.
2.641
ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΒΟΛΟΥ
57
650 τ.μ.
8.364
ΣΚΙΑΘΟΥ
5
160 τ.μ.
4.108
ΣΚΟΠΕΛΟΥ
3
190 τ.μ.
2.348




Α-Β ΒΟΛΟΥ
116
1.450 τ.μ.
30.946
* Στην ενοποιημένη ΔΟΥ

Και οι 5 ΔΟΥ στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια. Το κτίριο της ΔΟΥ Νέας Ιωνίας Βόλου επαρκεί για τη συστέγαση των ΔΟΥ Αλμυρού, Σκιάθου και Σκοπέλου.

Άρα προτείνεται η άμεση μεταστέγαση των ΔΟΥ Αλμυρού, Σκιάθου και Σκοπέλου στο κτίριο της ΔΟΥ Νέας Ιωνίας Βόλου.

Προτείνεται η λειτουργία Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων στη Σκιάθο και στη Σκόπελο, με την προϋπόθεση της δωρεάν παραχώρησης χώρου από το Υπουργείο Εσωτερικών, με την αιτιολογία της δυσκολίας πρόσβασης (νησί).

Επιπλέον προτείνεται η λειτουργία Γραφείου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων στον Αλμυρό με την προϋπόθεση της δωρεάν παραχώρησης χώρου από το Υπουργείο Εσωτερικών, με την αιτιολογία της δυσκολίας πρόσβασης (εξυπηρέτηση περιοχών μεγάλης έκτασης).

Θέματα που πρέπει να επιλυθούν προ της συστέγασης:
-

Εκτιμώμενο κόστος ενοποίησης:
Διαρρύθμιση χώρων
Μεταφορικά (έπιπλα, αρχείο, εξοπλισμός)
Πληροφορική και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις
ΣΥΝΟΛΟ
5.000 €
25.000 €
11.000 €
41.000 €




Μηνιαίο ελάχιστο όφελος ενοποίησης:
Μισθώματα
Λειτουργικά έξοδα (ρεύμα, τηλέφωνο, ύδρευση, θέρμανση)
Επιδόματα θέσεων ευθύνης
ΣΥΝΟΛΟ
9.097 €
2.318 €
750 €
12.165 €

Συνεπώς το κόστος μεταστέγασης θα αποσβεστεί σε 3,4 μήνες.




1.    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ


1.      Γραφεία Εξυπηρέτησης Κοινού
Προτείνεται η άμεση λειτουργία Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, οπουδήποτε διακόπτεται η λειτουργία μιας ΔΟΥ (εφόσον πληρούνται τα κριτήρια που έχουν τεθεί παραπάνω). Τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Κοινού, μέχρι ολοκλήρωσης της μηχανογραφικής συγχώνευσης των αρχείων θα λειτουργούν με χειρόγραφες διαδικασίες. Με την μηχανογραφική ενοποίηση των αρχείων τα Γραφεία αυτά θα λειτουργούν ως απομακρυσμένοι σταθμοί εργασίας των ΔΟΥ Υποδοχής. Τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Κοινού θα πρέπει να στεγαστούν σε χώρο που θα παραχωρήσει δωρεάν το Υπουργείο Εσωτερικών (π.χ. στο χώρο του ΚΕΠ ή του ΟΤΑ), ακόμη και όταν υπάρχει ιδιόκτητο κτίριο στο Νομό, ώστε να μην προκύπτουν λειτουργικές δαπάνες που επιβαρύνουν το Υπουργείο Οικονομικών (π.χ. ασφαλείς τηλεπικοινωνιακές γραμμές σύνδεσης κλπ). Τα Γραφεία αυτά θα μπορούσαν να ονομαστούν, π.χ. Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) ή Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογικών Υπηρεσιών (ΚΕΦΥ).

Στο μεταβατικό στάδιο λειτουργίας τους και μέχρι τη μηχανογραφική ενοποίηση των αρχείων των συγχωνευομένων ΔΟΥ, μέσω του νέου TAXIS, τα Γραφεία αυτά θα έχουν τις εξής ενδεικτικές αρμοδιότητες:
ü  Χορήγηση φορολογικών εντύπων, παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για την συμπλήρωσή τους και την συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών κλπ.
ü  Αποδοχή φορολογικών αιτημάτων και επίλυσή τους, καθώς και διαβίβασή τους στις ΔΟΥ και την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου, όπου απαιτείται.
ü  Προσωρινή  παραλαβή δηλώσεων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώρηση των δηλώσεων στο βιβλίο πρωτοκόλλου του Γραφείου χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης και των συνυποβαλλομένων δικαιολογητικών, αποστολή των δηλώσεων στην αρμόδια ΔΟΥ και χορήγηση  αντιγράφων ή βεβαιώσεων μετά την επιστροφή τους από την αρμόδια ΔΟΥ. Βασική προϋπόθεση της παραλαβής είναι η δήλωση να μην συνοδεύεται από άμεση καταβολή φόρου.
ü  Αιτήσεις  για  χορήγηση παντός είδους πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων.


Τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Κοινού που προτείνονται στο παρόν πόρισμα είναι 99 και καταγράφονται ακολούθως, ανά κριτήριο:
a)      Νησιά (25):
1.      Άνδρος
2.      Κέα
3.      Αίγινα
4.      Πόρος
5.      Μήλος
6.      Ύδρα
7.      Σαλαμίνα
8.      Σπέτσες
9.      Κάρπαθος
10.  Κάλυμνος
11.  Λέρος
12.  Σαμοθράκη
13.  Σκύρος
14.  Θάσος
15.  Παξοί
16.  Ιθάκη
17.  Πάρος
18.  Θήρα
19.  Μύκονος
20.  Τήνος
21.  Κύθηρα
22.  Λήμνος
23.  Σκιάθος
24.  Σκόπελος
25.  Άγιος Κήρυκος Ικαρίας

b)      Ορεινή περιοχή (14):
26.  Δημητσάνα
27.  Καλάβρυτα
28.  Δεσκάτη
29.  Νευροκόπι
30.  Φιλιάτες
31.  Κόνιτσα
32.  Δελβινάκι
33.  Νεστόριο
34.  Ελασσόνα
35.  Αριδαία
36.  Δομοκός
37.  Αμφίκλεια
38.  Αμύνταιο
39.  Αρναία

c)       Εθνικής / στρατηγικής σημασίας σε παραμεθόρια περιοχή (4):
40.  Σουφλί
41.  Διδυμότειχο
42.  Σάππες
43.  Σιδηρόκαστρο

d)      Εξυπηρέτηση ορεινών περιοχών (47):
44.  Ναύπακτος
45.  Αμφιλοχία
46.  Βόνιτσα
47.  Κρανίδι
48.  Λεωνίδιο
49.  Παράλιο Άστρος
50.  Μεγαλόπολη
51.  Ιστιαία
52.  Κύμη
53.  Λίμνη
54.  Κάρυστος
55.  Κρέστενα
56.  Λεχαινά
57.  Ζαχάρω
58.  Αμαλιάδα
59.  Νάουσα
60.  Αλεξάνδρεια
61.  Μοίρες
62.  Ελευθερούπολη
63.  Χρυσούπολη
64.  Αρκαλοχώρι
65.  Νεάπολη Βοΐου Κοζάνης
66.  Μολάοι
67.  Κιάτο
68.  Ξυλόκαστρο
69.  Γύθειο
70.  Σκάλα
71.  Αγιά
72.  Σητεία
73.  Ιεράπετρα
74.  Καλλονή Λέσβου
75.  Κυπαρισσία
76.  Μουζάκι
77.  Σοφάδες
78.  Γουμένισσα
79.  Νιγρίτα
80.  Νέα Ζίχνη
81.  Ηράκλεια
82.   Καλαμπάκα
83.   Φανάρι
84.   Φιλιππιάδα
85.  Πύλος
86.   Αίγιο
87.  Κάτω Αχαϊά
88.  Μακρακώμη
89.   Αταλάντη
90.   Κίσσαμος

e)      Εξυπηρέτηση περιοχών μεγάλης έκτασης (9):
91.  Λαύριο
92.  Μέγαρα
93.  Άγιος Στέφανος
94.  Άγιος Αθανάσιος
95.  Λιμένα Χερσονήσου
96.  Φάρσαλα
97.  Τύρναβος
98.  Αλμυρός
99.  Μεσσήνη

Κατά τη στελέχωση των ανωτέρω Γραφείων Εξυπηρέτησης Πολιτών, να ληφθεί υπόψη ότι το σύνολο των υπηρετούντων υπαλλήλων, στις υφιστάμενες παραπάνω ΔΟΥ που αναστέλλεται η λειτουργία τους, είναι 968 άτομα.


2.      Νέο TAXIS
Το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογίας TAXIS σχεδιάστηκε το 2008 και επικαιροποιήθηκε το  2012, υπό το πρίσμα των ενοποιήσεων των ΔΟΥ και αναμένεται να τεθεί σε παραγωγική λειτουργία το Δεκέμβριο του 2012. Η ένταξη των ΔΟΥ στο νέο TAXIS θα γίνει σταδιακά, δίνοντας προτεραιότητα στις ήδη συγχωνευμένες ΔΟΥ. Μέχρι την ένταξη όλων των ΔΟΥ θα υπάρχει παράλληλη λειτουργία  των 2 πληροφοριακών συστημάτων (παλαιό και νέο).

Με την πλήρη ένταξη των ΔΟΥ στο νέο TAXIS θα υπάρχει η δυνατότητα ανακατανομής  της χωρικής αρμοδιότητας των ΔΟΥ, καθώς και μείωση του αριθμού τους. Βασική προϋπόθεση για την περαιτέρω μείωση του αριθμού των ΔΟΥ είναι η παροχή αντίστοιχων ηλεκτρονικών διαδικτυακών υπηρεσιών (TAXISNET), για όλες τις διαδικασίες που επιτελούνται στη ΔΟΥ. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί στο ελάχιστο η προσέλευση του κοινού στις ΔΟΥ.

Επιπλέον για την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων θα πρέπει να:
  • επέλθουν νομοθετικές αλλαγές σε όλες τις φορολογίες σε θέματα που αφορούν  στην αρμόδια ΔΟΥ υποβολής δηλώσεων, ώστε οι φορολογούμενοι να έχουν τη δυνατότητα συναλλαγής από οποιαδήποτε ΔΟΥ ή Γραφείο ακόμη και εκτός χωρικής αρμοδιότητας (δηλαδή και σε γειτονικό Νομό)
  • προσαρμοστεί αντίστοιχα το λογισμικό του νέου TAXIS, ώστε να ικανοποιεί τις νέες απαιτήσεις.

Όπως  προκύπτει από το πόρισμα, υπάρχουν ΔΟΥ στις  οποίες θα εγκατασταθούν 7-8 servers λόγω της ενοποίησής τους. Για αυτές τις ΔΟΥ προτείνεται να ενταχθούν κατά προτεραιότητα στο νέο TAXIS, ώστε να αποφευχθεί η μετεγκατάσταση των servers  και το αντίστοιχο κόστος.

Επισημαίνεται ότι κατά την πιλοτική εγκατάσταση του νέου TAXIS στις πρώτες ενοποιημένες ΔΟΥ, θα απαιτηθεί η επιτόπια παρουσία ομάδας εφοριακών και τεχνικών, με σκοπό την υποστήριξη των εφαρμογών και την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων.

3.      Κόστος ενοποιήσεων ΔΟΥ
Το κόστος ενοποιήσεων των ΔΟΥ δύναται να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Διοικητικής Μεταρρύθμισης του ΕΣΠΑ, ώστε το Κράτος να λάβει ως επιστροφή το 95% του ποσού από επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.



2.    ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ – ΟΦΕΛΟΥΣ ΕΝΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΔΟΥ


Εκτιμώμενο κόστος ΔΟΥ
2.927.000 €


ΦΠΑ 23% του κόστους
673.210 €


Απρόβλεπτα έξοδα (15,3%)
649.790 €


Συνολικό μηνιαίο όφελος

791.162 €


Συνολικό κόστος
Συνολικό όφελος
2013-2014
Απόσβεση (μήνες)
ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ:
4.250.000 €
18.987.888 €
5,4


ΤΕΛΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ 2013-2014
(αφαιρουμένων των εξόδων ενοποίησης):
14.737.888 €

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΡΜΟΥΣΗΣ
 
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ
 


                                                                        























 

3.    ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ


Τα μέλη της Επιτροπής κατέθεσαν κείμενα εργασίας με στοιχεία και πληροφορίες που αντλήθηκαν από τις υπηρεσίες τις οποίες εκπροσωπούν.  Τα έγγραφα τα οποία κατατέθηκαν έχουν ως ακολούθως:

1.    Επισημάνσεις Υπηρεσιών

2.    Αναλυτικά στοιχεία κόστους – οφέλους ανά ΔΟΥ

3.    Ενημερωτικά σημειώματα, τεχνικά υπομνήματα και προτάσεις μελών της Επιτροπής

4.    Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων
4.1  Διεύθυνση Εφαρμογών (Δ30)
Ø  Πίνακες με στοιχεία των ΔΟΥ που αφορούν σε έσοδα, δηλώσεις και πλήθος συναλλασσομένων
4.2  Διεύθυνση Εκμετάλλευσης Συστημάτων Η/Υ/ (Δ31)
Ø  Υποδείγματα καταγραφής εξοπλισμού πληροφορικής ανά ΔΟΥ

5.    Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης
Ø  Πίνακας μισθώσεων κτιρίων ΔΟΥ
Ø  Πίνακας Ιδιόκτητων κτιρίων ΔΟΥ
Ø  Υπόδειγμα Κτιριολογικού ΔΟΥ
Ø  Υπόδειγμα κατόψεων κτιρίου ΔΟΥ 

6.    Διεύθυνση Προσωπικού ΔΟΥ
Ø  Πίνακες με τους πραγματικά υπηρετούντες ανά ΔΟΥ (στοιχεία 04/09/2012)


Επιπλέον η Επιτροπή ζήτησε στοιχεία και πληροφορίες από τα ακόλουθα Υπουργεία:

7.    Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου
Ø  Πίνακες με ακτοπλοϊκές συνδέσεις Νομών Κυκλάδων και Δωδεκανήσου

8.    Υπουργείο Εσωτερικών
Ø  Πίνακες με επάρκεια χώρων σε ΟΤΑ ή/και ΚΕΠ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger