Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Νέα ήθη: στρατιωτικοί γιατροί υποχρεώνουν σε αναβολή συναδέλφους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
 ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ ΣΕ ΑΝΑΒΟΛΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΔΥΚ!
ΘΗΤΕΙΑ ΜΕ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΕ Ο ΥΕΘΑ Π.ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ-ΝΑ Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ!
Μέρα με τη μέρα αποκαλύπτεται ότι η σημερινή πολιτική και στρατιωτική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων δε λογαριάζουν καθόλου το προσωπικό και το καταπιέζουν βάναυσα! Ενώ τα φώτα της δημοσιότητας είναι στραμμένα στους μόνιμους και στις βάρβαρες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, οι οποίοι αδυνατούν πλέον να ζήσουν αξιοπρεπώς, όπως και η πλειοψηφία του εργαζόμενου λαού μας, στην πραγματικότητα, τεράστια είναι και τα προβλήματα των συναδέλφων φαντάρων.
Καταρχήν, η λαϊκή οικογένεια αδυνατεί να ανταπεξέλθει στις οικονομικές υποχρεώσεις που συνδέονται με την υποχρεωτική στράτευση του παιδιού της, στην έμμεση αυτή φορολογία. Βεβαίως, ΠΑΣΟΚ-ΝΔ έχουν βολέψει τα κομματικά βύσματα σε μονάδες κοντά στον τόπο καταγωγής τους, ενώ η πλειοψηφία των συναδέλφων τρέχουν ακατάπαυστα στις μονάδες της παραμεθορίου με τα τεράστια κενά στην επάνδρωση. Ταυτόχρονα, μας εκμεταλλεύονται τα κάθε είδους τοπικά οικονομικά συμφέροντα και συντηρείται στις πλάτες μας το άθλιο καθεστώς πελατειακών σχέσεων. Ενώ χιλιάδες από εμάς ασχολούμαστε ως υπηρέτες των αξιωματικών στα ΚΑΑΥ.
Επίσης, καθημερινά καταγράφεται μια αύξηση των κρουσμάτων αυθαιρεσίας και παραβίασης του Στρατιωτικού Κανονισμού και των νόμων από αξιωματικούς και διοικητές. Ποινές για ψύλλου πήδημα, λεκτικές επιθέσεις και καψόνια, ενώ το αποκορύφωμα είναι η συστηματική παραβίαση των δικαιωμάτων των συναδέλφων φαντάρων που επιλέγονται και στέλνονται παρά τη θέληση τους μετάθεση στην ΕΛΔΥΚ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο συνάδελφος που τρείς (3) φορές αρνήθηκε μετάθεση στην ΕΛΔΥΚ. Πρώτη φορά αρνήθηκε στην Στρατολογία όταν πήγε να κόψει την αναβολή του λόγω σπουδών και να προγραμματισθεί η κατάταξή του στις Ένοπλες Δυνάμεις με την ΕΣΣΟ (Δ), που καθορίζεται με βάση την ημερομηνία διακοπής. Μας γράφει λοιπόν: «Μου έδωσαν να συμπληρώσω και ένα έγγραφο που ζητούσε (ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, τόπος γέννησης κ.α.) αν επιθυμώ για ειδικές δυνάμεις, πεζοναύτης ή για μετάθεση στη Κύπρο. Απάντησα και στα τρία ότι δεν επιθυμώ και προσκόμισα το έγγραφο». Αργότερα, «όταν παρουσιάστηκα στα Γρεβενά, μόλις πέρασα την πύλη οδηγήθηκα στην αίθουσα κατατάξεως για να ολοκληρωθεί η κατάταξή μου και να παραλάβω στη συνέχεια τον ιματισμό. Μου δόθηκε να συμπληρώσω ένα έγγραφο με τα προσωπικά μου στοιχεία και επίσης αν επιθυμώ για ειδικές δυνάμεις, πεζοναύτης, στρατονομία, ΥΕΑ (Υποψήφιος Έφεδρος Αξιωματικός) ή για μετάθεση στη Κύπρο. Απάντησα πως δεν επιθυμώ και προσκόμισα το έγγραφο». Και τέλος, «κατά τη πρωινή εκπαίδευση ειδοποιούν περίπου 15 άτομα μαζί και εμένα ότι έχουμε επιλεγεί από το ΓΕΣ (Γενικό Επιτελείο Στρατού) για την ΕΛΔΥΚ (Ελληνική Δύναμη Κύπρου) και έπρεπε να οδηγηθούμε στο διοικητήριο του κέντρου που στεγάζονταν και η στρατολογία ώστε να συμπληρώναμε ένα έγγραφο για το αν επιθυμούμε ή όχι να πάμε στην Κύπρο (τρίτη φορά!!!) και αν όχι, για ποιους λόγους δεν επιθυμούμε (όπου έπρεπε για καλύτερα να έχουμε δικαιολογητικά). Ακόμη μια φορά απάντησα ότι δεν επιθυμώ και ανέφερα 3 υπαρκτούς λόγους. Στην επιτροπή που είχαν έρθει από το ΓΕΣ ανέφερα τους λόγους που δεν επιθυμούσα. Τους ανέφερα επίσης ότι αντιμετωπίζω συγκεκριμένο πρόβλημα υγείας που κάνει αδύνατη τη μετάθεση στην Κύπρο. Κάποιο άτομο από την επιτροπή εκείνη την ώρα γέλασε ειρωνικά. Η μοναδική γυναίκα της επιτροπής μου απάντησε ότι οι πιθανότητες να με πάρουν αφού έχω τέτοιο θέμα είναι ελάχιστες έως μηδαμινές και έτσι αποχώρησα από τη μίνι συνέντευξη».
Όμως στον Ελληνικό Στρατό οι νόμοι θεωρούνται κουρελόχαρτα. «Την Τετάρτη 8 Αυγούστου 2012 το πρωί αναρτήθηκαν οι μεταθέσεις μας στην είσοδο από το λόχο. Δίπλα στο όνομά μου έγραφε ότι θα πάω στην Αυλώνα (που είναι κέντρο εκπαίδευσης τεθωρακισμένων) και από εκεί θα φύγω για τη Κύπρο (ΕΛΔΥΚ). Παράλληλα, ο πατέρας μου στέλνει στο Πεντάγωνο (ΓΕΣ) συστημένο γράμμα με courier όλα τα δικαιολογητικά που δεν είχα προσκομίσει την ημέρα που είχε έρθει η επιτροπή.
Την Πέμπτη 9 Αυγούστου 2012 το πρωί ξεκινήσαμε από το 586 Τάγμα Πεζικού για την Αυλώνα. Το μεσημέρι φτάσαμε και οδηγηθήκαμε στο κλιμάκιο της ΕΛΔΥΚ. Πήγαμε για φαγητό στο εστιατόριο που απέχει 15 λεπτά!! από το κλιμάκιο και μόλις τελειώσαμε επιστρέψαμε πίσω. Ο επίλαρχος μας ενημέρωσε ότι θα περνούσαμε από μία μικρή συνέντευξη και στη συνέχεια θα παίρναμε άδεια 5 ημερών (διότι πριν φύγεις για μετάθεση στη Κύπρο δικαιούσε πενταήμερη άδεια που χρεώνεται ως τιμητική).
Πριν ξεκινήσει η διαδικασία της συνέντευξης μίλησα με τον επίλαρχο του κλιμακίου της ΕΛΔΥΚ και του ανέφερα το πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζω, ότι το είχα αναφέρει και στην επιτροπή που προέρχονταν από το ΓΕΣ αλλά μάλλον δεν το είχαν λάβει σοβαρά υπόψη. Ο επίλαρχος μου απάντησε ότι δε θα φύγω προσωρινά με πενταήμερη άδεια, αλλά σε λίγη ώρα θα περάσω από το γιατρό του κέντρου για να ακολουθηθεί η διαδικασία που ορίζεται. Μετά από μία ώρα περίπου πήγα στο ιατρείο και μίλησα με το γιατρό. Του ανέφερα όλη τη διαδικασία και το πρόβλημά μου και μου έφτιαξε ένα παραπεμπτικό ώστε να το δει ο γιατρός εκτός μονάδας που θα πήγαινα μία από τις επόμενες ημέρες. Πρώτα πήγα στο 414 στρατιωτικό νοσοκομείο στη Πεντέλη. Εκεί μίλησα με το γιατρό (ψυχίατρο) και του ανέφερα το πρόβλημα που αντιμετωπίζω. Μου είπε ότι το πρόβλημα είναι υπαρκτό γι' αυτό θα εισηγηθεί η σωματική μου ικανότητα από Ι1 να αλλάξει σε Ι3 ώστε να κοπεί η μετάθεσή μου για Κύπρο (στη Κύπρο θέλουν στρατιώτες με σωματική ικανότητα Ι1 και Ι2). Επίσης μου ανέφερε ότι σκοπός του στρατού είναι όταν ένα άτομο έχει προβλήματα να το βοηθήσουν ώστε όσο γίνεται να απολυθεί με λιγότερα!! Έπρεπε όμως να πάω μετά και στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών (401 ΓΣΝΑ) στο τμήμα των απαλλαγών ώστε να επικυρωθεί η αλλαγή της σωματικής μου ικανότητας».
Ακόμη όμως και η ανθρώπινη συμπεριφορά κάποιων στελεχών, που σέβονται τον όρκο που έδωσαν ως επιστήμονες και στέκονται με ανθρωπιά και ενδιαφέρον απέναντι στους συναδέλφους στρατιώτες, συνθλίβονται από την αναλγησία και την απανθρωπιά που κυριαρχούν.
Να τι αποδεικνύει η επιστολή διαμαρτυρίας του συναδέλφου που οδηγήθηκε να πάρει Αναβολή, την οποία δεν ζήτησε και η οποία χρησιμοποιείτε εκδικητικά, για την τιμωρία και τρομοκράτηση του. Γιατί, ποιος επιστήμονας πιστεύει ότι η καταπολέμηση του προβλήματος υγείας του είναι ζήτημα εξάμηνης αναβολής; Ο στρατιώτης τιμωρείται γιατί υπεράσπισε τα δικαιώματα του και έθεσε τα προβλήματα υγείας του. Η συμπεριφορά των στελεχών-στρατιωτικών γιατρών αποσκοπεί είτε στο να τον αναγκάσει να αποκρύψει τα προβλήματα υγείας και να πάρει το ρίσκο να αναμετρηθεί αργά ή γρήγορα ένστολος και ένοπλος με το πρόβλημα υγείας του, αλλά για οτιδήποτε γίνει θα ευθύνεται ο ίδιος, αφού θα κατηγορηθεί ότι το είχε αποκρύψει ή το παρουσίασε ως κατασταλμένο. Επίσης, εκδικούνται το φαντάρο, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων που επιλέχθηκαν για ΕΛΔΥΚ και πήραν Αναβολή, όταν επιστρέψουν στις Ένοπλες Δυνάμεις δεν στέλνονται Κύπρο.
Ας δούμε όμως τι έγινε. «Οδηγήθηκα στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο. Εκεί πήγα να μιλήσω με τον αρχίατρο του τμήματος απαλλαγών (στην ειδικότητα είναι ψυχίατρος). Μόλις μπήκα στο γραφείο του έδωσα το φάκελο μου. Με ρώτησε ποιο είναι το πρόβλημά μου και του είπα τι αντιμετωπίζω και ότι το είχα αναφέρει και στην επιτροπή του ΓΕΣ που είχε έρθει στο 586 τάγμα πεζικού στα Γρεβενά. Η απάντησή του ήταν απότομη: Κοίταξε μου λέει ο στρατός δεν θέλει Iάδες (κατηγορεί παιδιά που έχουν πρόβλημα, πόσο ορθό είναι;)!!! Του απαντάω και του αναφέρω ξανά ότι έχω συγκεκριμένο ψυχολογικό πρόβλημα και μου λέει ότι δε θα πάθεις τίποτα! Δεν ξέρω εγώ μου λέει; Ή πετάς για την Κύπρο την ημερομηνία που είναι να φύγεις ή παίρνεις αναβολή για 6 μήνες, πηγαίνεις στο σπίτι σου και σκέφτεσαι το πρόβλημα σου. Του λέω ότι αυτή είναι η τελική απόφαση; Μου απαντάει ότι θα εισηγηθεί στην επιτροπή για την αναβολή μου όπου θα παρευρίσκετε και ο πρόεδρος και του λέω ότι θέλω να μιλήσω με τον πρόεδρο της επιτροπής. Μου αναφέρει σε λίγο θα έρθει αλλά δεν πρόκειτε να κερδίσεις κάτι και να του μιλήσεις. Μετά από λίγο με καλούν (την επιτροπή αποτελούσαν 3 άτομα: ο αρχίατρος, ο πρόεδρος και ακόμα ένας που δεν θυμάμαι τι ήταν). Λέω στο πρόεδρο της επιτροπής απαλλαγών το πρόβλημα μου και του αναφέρω αν υπάρχει κάποια άλλη λύση από το να μου δώσουν αναβολή. Μου απαντάει ότι δεν υπάρχει άλλη λύση». Το αποτέλεσμα ήταν να οδηγηθώ στην αναβολή για ένα εξάμηνο.
Αναρωτιόμαστε και εμείς: είναι δυνατόν ο Αρχίατρος στο 401 ΓΣΝ να χαρακτηρίζει τους στρατιώτες με προβλήματα υγείας Ιάδες, να τους εκβιάζει λέγοντας «Ή πετάς για την Κύπρο την ημερομηνία που είναι να φύγεις ή παίρνεις αναβολή για 6 μήνες, πηγαίνεις στο σπίτι σου και σκέφτεσαι το πρόβλημα υγείας σου» και να αποκρίνεται, εκπροσωπώντας την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία ότι «ο στρατός δεν θέλει Iάδες»;
Αφού ο συνάδελφος στρατιώτης βίωσε όλη αυτή την αυθαιρεσία, την παραβίαση του Στρατιωτικού Κανονισμού και των Νόμων έχει κάθε δικαίωμα να καταλήγει στα εξής. «Από όλα αυτά μου γεννώνται τρία ερωτήματα. Πρώτον, γιατί χρειάζεται να συμπληρώσεις τρεις φορές εάν επιθυμείς ή όχι να πας στη Κύπρο αφού στη τελική θα σε στείλουνε; Δεύτερον, είναι υποχρεωτικό παρά τη θέλησή του ένας στρατιώτης να υπηρετήσει εκτός ελλαδικού χώρου; Και τρίτον, και το πιο σημαντικό ο αρχίατρος (ψυχίατρος) με ανάγκασε ουσιαστικά να πάρω αναβολή!! Το γεγονός αυτό πόσο δημοκρατικό και ταυτόχρονα συνταγματικό είναι ώστε να με καθυστερήσει 6 μήνες να τελειώσω τη θητεία μου;
Από τις παραπάνω καταγγελίες μπορούμε να συμπεράνουμε το πόσο σημαντική είναι η καθημερινή πάλη για την ανάδειξη των προβλημάτων της θητείας. Η δημοσιότητα των αυθαιρεσιών και των παραβιάσεων των νόμων-διαταγών έχει μεγάλη σημασία.
Αποδεικνύοντας ταυτόχρονα, γιατί το ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ και η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ ενοχλούν, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν τις συκοφαντίες και τις άδικες επιθέσεις μερίδας στελεχών, εγκάθετων δημοσιογράφων, της ακροδεξιάς, αλλά και την πολιτική δίωξη, εξαιτίας της καθημερινής τους δράσης για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων του Φαντάρου Πολίτη με Στολή.
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932 955437
Diktiospartakos.blogspot.com

http://diktiospartakos.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger