Σάββατο, 18 Αυγούστου 2012

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Οι λιγότεροι διορισμοί μετά το 1950


Για αριθμό «σοκ» και για «χιλιάδες κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών» κάνουν λόγο οι αιρετοί του ΚΥΣΠΕ

Τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και αιρετών των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια προκαλεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει φέτος σε 225 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών (συνολικά), τους λιγότερους μετά το 1950.
Σύμφωνα με τους αιρετούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο ΚΥΣΠΕ, Βασίλη Παληγιάννη και Δημήτρη Μπράτη, φέτος αναμένονται οι διορισμοί 185 καθηγητών, 35 νηπιαγωγών και 5 δασκάλων (!) χωρίς ακόμη να γίνει γνωστός ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα διοριστούν στην ειδική εκπαίδευση. Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε εξαγγείλει για φέτος την υλοποίηση γραπτού διαγωνισμού (μέσω ΑΣΕΠ) για την ειδική εκπαίδευση, ενδεχόμενο που φαίνεται να απομακρύνεται οριστικά, τουλάχιστον για φέτος, όπως συνέβη και με τον γραπτό διαγωνισμό για τις γενικές ειδικότητες εκπαιδευτικών.
Το υπουργείο Παιδείας δεν έχει αποσαφηνίσει ακόμη τις προθέσεις του αλλά είναι προφανές ότι φέτος θα επιλεγεί η... φθηνότερη λύση της πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομίσθιων σε συνδυασμό με άλλα μέτρα που αναμένονται, με αφορμή και τις απαιτήσεις των δανειστών (τρόικα). Σε κάθε περίπτωση πάντως με ενδιαφέρον αναμένεται ο τρόπος που το Υπουργείο Παιδείας σκέφτεται να καλύψει τις κενές εκπαιδευτικές θέσεις χωρίς να χαθούν διδακτικές ώρες (σ.σ. όπως χρόνια συμβαίνει άλλωστε με την έναρξη του σχολικού έτους) προκειμένου δηλαδή οι μαθητές να μην πληρώσουν τελικά, τις επιπτώσεις της ακολουθούμενης οικονομικής πολιτικής.
Ο αιρετός στο ΚΥΣΠΕ Βασ. Παληγιάννης κάνει λόγο για «σοκ» που «προκαλεί στην εκπαιδευτική κοινότητα η απόφαση της κυβέρνησης για 225 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση εκ των οποίων 40 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 5 δάσκαλοι και 35 νηπιαγωγοί» προσθέτοντας ότι «οι φετινοί διορισμοί θα είναι οι λιγότεροι μετά το 1950 και σηματοδοτούν την πρόθεση της κυβέρνησης να συνεχίσει να θυσιάζει τη δημόσια εκπαίδευση στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων».
 «Δυστυχώς, προσθέτει ο αιρετός που εκλέχθηκε με τη ΔΑΚΕ (ΝΔ), όλα τα μέτρα που πάρθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια κυρίως από την κ. Διαμαντοπούλου οδηγούν στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης. Θυμίζω πως οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, η μη λειτουργία εκατοντάδων ολοήμερων τμημάτων, η κατάργηση της μετεκπαίδευσης, η μη χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών, η ακύρωση αντισταθμιστικών δράσεων, η υποβάθμιση της εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων εξωτερικού κ.λπ. συνδέονται με την προσπάθεια των κυβερνήσεων για «εξοικονόμηση» εκπαιδευτικού προσωπικού. Μπορεί να συνεχιστεί αυτή η πολιτική; Αναλογίζεται κανείς τις συνέπειές της;».
Ο κ. Παληγιάννης τονίζει επίσης πως «οι 12.584 πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών σε καμιά περίπτωση δεν θα καλύψουν το κενό που δημιουργούν οι μηδενικοί διορισμοί για το 2012-2013» για να υπενθυμίσει πως την τελευταία δεκαετία, οι διορισμοί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έγιναν ως εξής: Το 2002 διορίστηκαν 4.341 εκπαιδευτικοί, το 2003 διορίστηκαν 2.698, το 2004 διορίστηκαν 2.939, το 2005 διορίστηκαν 2.954, το 2006 διορίστηκαν 2.933, το 2007 διορίστηκαν 3.665, το 2008 διορίστηκαν 3.515, το 2009 διορίστηκαν 2.740, το 2010 διορίστηκαν 1.400 και πέρυσι (2011) διορίστηκαν 133 ενώ φέτος αναμένονται 40 διορισμοί!
ΑΝΑΛΟΓΙΑ
«Ο κ. Αρβανιτόπουλος ξεπέρασε ακόμη και την κ. Διαμαντοπούλου» τονίζει ο αιρετός στο ΚΥΠΣΕ επίσης, Δημήτρης Μπράτης για να παρατηρήσει πως η αναλογία προσλήψεων - αποχωρήσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανέρχεται στο 1 προς 42.
Το υπουργείο Παιδείας σημειώνει ο αιρετός που εκλέχθηκε με την ΠΑΣΚ (ΠΑΣΟΚ) «ανακοίνωσε 40 μόνιμους διορισμούς στην Π.Ε. αφήνοντας έτσι χιλιάδες οργανικές θέσεις κενές στα σχολεία. Είναι φανερό πως η πολιτική και της σημερινής κυβέρνησης είναι ίδια και απαράλλακτη μ΄ αυτή που ασκήθηκε τη τελευταία τριετία και που έχει ως στόχο τη συρρίκνωση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών και την αντικατάστασή τους με την πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που κοστίζουν λιγότερο στον κρατικό προϋπολογισμό και δεν έχουν, βέβαια, πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
Η κυβέρνηση συνειδητά αδιαφορεί για την υποβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να υλοποιήσει τις αποφάσεις της τρόικας παρουσιαζόμενη μάλιστα και βασιλικότερη του βασιλέως!».
Ο κ. Μπράτης υπενθυμίζει ότι το σχολικό έτος 2011-12, συνταξιοδοτήθηκαν 1.913 εκπαιδευτικοί ενώ έγιναν 133 διορισμοί, με αποτέλεσμα να μείνουν κενές 1.780 οργανικές θέσεις (αναλογία πρόσληψης/ αποχωρήσεων: 1/15). Για το νέο σχολικό έτος (2012-13) συνταξιοδοτήθηκαν 1.674 εκπαιδευτικοί ενώ αναμένονται 40 διορισμοί με αποτέλεσμα να μείνουν κενές 1.634 οργανικές θέσεις (αναλογία πρόσληψης/ αποχωρήσεων: 1/42). Συνολικά σύμφωνα με τον κ. Μπράτη τα δύο αυτά σχολικά έτη θα μείνουν κενές 3.414 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια.
Να διευκρινιστεί ότι υπουργείο Παιδείας αλλά και συνδικαλιστές εκπαιδευτικών ουδέποτε συμφώνησαν ως προς τον πραγματικό αριθμό των κενών θέσεων (λειτουργικά και οργανικά κενά) ενώ μέχρι πρότινος οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών επέμεναν στη λογική των μαζικών διορισμών με αφορμή κυρίως συντεχνιακές λογικές. Πρακτικές που υιοθετήθηκαν βεβαίως και από προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας, για ψηφοθηρικούς λόγους και άσχετα από τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
«Είναι φανερό, καταλήγει ο κ. Μπράτης, ότι η εκπαίδευση έχει μπει στο στόχαστρο τόσο της κυβέρνησης όσο και της τρόικας. Η μείωση των προσλήψεων, οι μισθοί εξαθλίωσης, η κατάργηση ουσιαστικά της επιχορήγησης των σχολικών μονάδων, η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών (όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας), το αποδεικνύουν».
ΟΙΕΛΕ
Τέλος για το ίδιο θέμα, η ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ), σε ανακοίνωσή της μεταξύ άλλων τονίζει πως «εκατοντάδες εκπαιδευτικοί με μεγάλη εμπειρία διαχείρισης της τάξης αποκλείονται ουσιαστικά από την εκπαίδευση, αφού η κυβέρνηση αποδεικνύεται μνημονιακότερη της Τρόικας και επιλέγει την περαιτέρω υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, αφήνοντας χιλιάδες λειτουργικά κενά στα σχολεία και «καλύπτοντας» τις θέσεις με αναπληρωτές, οι οποίοι κοστίζουν λιγότερο αφού πληρώνονται για 7 – 8 μήνες τον χρόνο και ταλαιπωρούνται περισσότερο περιπλανώμενοι από χωρίου εις χωρίον, μη καταφέρνοντας προφανώς ποτέ να «δεθούν» με μια συγκεκριμένη σχολική κοινότητα.
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, όλες σχεδόν οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει από τους διοικούντες την εκπαίδευση οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα: στην ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμισή της. Η υποβάθμιση δεν αφορά μόνο το χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης, αλλά και της Ιδιωτικής.
Με την ανοχή ή ακόμη και με τη διακριτική προτροπή της Πολιτείας, τα τελευταία χρόνια, ένας σημαντικός αριθμός ιδιωτικών σχολείων γίνονται έρμαιο των επιχειρηματικών συμφερόντων, καθώς απομακρύνονται όλο και περισσότερο από το ρόλο που κατά το Σύνταγμα έχουν: της πολιτιστικής και μορφωτικής αναβάθμισης των μαθητών τους.
Καλούμε όλους τους πολίτες της χώρας να συστρατευτούν στον αγώνα για αναβάθμιση της εκπαίδευσης, δημόσιας και ιδιωτικής και για την ανατροπή της, πρωτοφανούς βαρβαρότητας, αντιλαϊκής πολιτικής των μνημονίων» καταλήγει η ΟΙΕΛΕ.
Β. ΚΑΚΑΡΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου