Ειδικότερα η Ε.Ε.Π.Φ. βράβευσε 15 ακτές για το 2012 στη Μαγνησία έναντι 21 πέρυσι, 22 το 2010 και 23 το 2009. Συνολικά πάντως η Ελλάδα με 394 βραβευμένες ακτές, κατέχει και πάλι τη 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 48 χώρες. Η Διεθνής Επιτροπή βράβευσε φέτος 3.179 ακτές και 659 μαρίνες σε όλο τον κόσμο. Γίνεται προσπάθεια, σε συνεργασία με αρμόδιους κρατικούς φορείς, να αυξηθεί ο αριθμός βραβευμένων μαρινών.
Ειδικότερα στη Μαγνησία, ο Δήμος Βόλου παίρνει τη μερίδα του λέοντος με οκτώ βραβευμένες ακτές, στην Αγριά (Μπάρμπα Θωμάς), τον Άνυαρο, τις Αλυκές, την ακτή Παγασών, την Αμαρυλίδα, την Αμφάνων, τα Πευκάκια και τη Χρυσή Παναγιά. Στο δήμο Νοτίου Πηλίου βραβεύονται οι ακτές Καλών Νερών, Κορώπη (Μπούφα) και Καλά Νερά (Θέρετρο Αξιωματικών). Τέλος οι ακτές που βραβεύονται στο Δήμο Σκιάθου είναι Κουκουναριές, Μεγάλη Άμμος, Βρομόλιμνος και Μάραθα.
Το Πρόγραμμα “Γαλάζιες Σημαίες”
Η “Γαλάζια Σημαία” είναι διεθνές σύμβολο ποιότητας, θεωρούμενο το πιο γνωστό περιβαλλοντικό σύμβολο στον κόσμο. Απονέμεται διεθνώς, από το 1987, σε όσες ακτές και μαρίνες πληρούν τις αυστηρές προϋποθέσεις του. Δεν αρκεί οι ακτές να διαθέτουν μόνο την επιθυμητή, εξαιρετική ποιότητα νερών κολύμβησης.
Πρέπει επί πλέον να τηρούνται και τα υπόλοιπα 31 αυστηρά κριτήρια, που αναφέρονται σε καθαριότητα, οργάνωση, πληροφόρηση, ασφάλεια λουομένων και επισκεπτών, προστασία του φυσικού πλούτου της ακτής και του παράκτιου χώρου και ταυτόχρονα περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Τα μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη “Γαλάζια Σημαία” όταν επιλέγουν τους προορισμούς που προτείνουν στους πελάτες τους, επιμένοντας στις καλές υπηρεσίες που προσφέρονται στην ακτή, αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Αυτό το γνωρίζουν και το υπολογίζουν όλοι οι διαχειριστές ακτών, Δήμοι, Ξενοδοχεία και Camping, που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα εθελοντικά.
Σημειώνεται ότι, για την απόδοση της Γαλάζιας Σημαίας σε μιαν ακτή, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ποιότητα νερών σε αυτήν, με βάση τον παραπάνω επίσημο χαρακτηρισμό, να είναι Εξαιρετική. Καμία άλλη διαβάθμιση της ποιότητας, ακόμα και ικανοποιητική, δεν είναι αποδεκτή για το Πρόγραμμα
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου