Σε ισχύ έχουν τεθεί από εχθές οι νέοι όροι λειτουργίας για τις «Εταιρείες Ενηµέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσµες απαιτήσεις» ορίζονται από την γενική γραμματεία καταναλωτή.
Σε περίπτωση παραβίασης των όρων λειτουργίας, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο τηλέφωνο: 1520.
Όπως αναφέρει το σχετικό κείμενο της Γ.Γ.Κ. «πλέον οι καταγγελίες των οφειλετών για συνεχείς την ίδια ηµέρα ή σεσυνεχόµενες ηµέρες τηλεφωνικές οχλήσεις ή για οχλήσεις µε παραπλανητικό ή απειλητικό ή οποιοδήποτε άλλο αθέµιτο περιεχόµενο ή οχλήσεις που συνεχίζονται και όταν λ.χ. ο οφειλέτης έχει προσφύγει στη δικαιοσύνη για ρύθµιση των οφειλών του, θα µπορούν να ελέγχονται κατά εφικτό και αποτελεσµατικό τρόπο,να επιβάλλονται στους παραβάτες οι προβλεπόµενες κυρώσεις και να διασφαλίζεται η τήρηση της νοµοθεσίας». «Ο πολίτης µπορεί πλέον να έχει ουσιαστική προστασία από οποιονδήποτε κι αν προέρχεται η αθέµιτη και παραπλανητική πρακτική, είτε δηλαδή πρόκειται για «εισπρακτική εταιρεία», πιστωτικό φορέα ή οποιονδήποτε τρίτο».
Περιληπτικά οι σημαντικότερες αλλαγές είναι οι εξής:
- Οι εταιρείες µπορούν να αρχίσουν τις τηλεφωνικές επικοινωνίες µετά την πάροδο δέκα ηµερών από την λήξη προθεσμίας μιας πληρωμής.
- Πλέον οι κλήσεις των εταιριών μπορούν να γίνουν μόνο κατά τις εργάσιμες ημέρες μεταξύ 9:00 και 20:00.
- Οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες να ηχογραφούν τις κλήσεις τους, με την(ηχογραφημένα) προφορική συγκατάθεση των οφειλετών (ούτως η άλλως νομικά απαιτείται η συγκατάθεση για την καταγραφή). Το περιεχόμενο αυτών των κλήσεων δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίων του οφειλέτη.
- Κάθε εισπρακτική εταιρία θα πρέπει να είναι καταγεγραμμένη στο σχετικό μητρώο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή. Απαγορεύεται σε οποιοδήποτε άλλο φυσικό ή νοµικό πρόσωπο να προβαίνει σε ενηµέρωση οφειλετών.
Πως μπορείτε πλέον να αντιμετωπίσετε τις εισπρακτικές εταιρίες;
-Με το που σας καλέσουν (χωρίς απόκρυψη) θα ζητήσουν να μιλήσουν με τον οφειλέτη.
-Τους ενημερώνετε πως είσαστε ο ίδιος.
-Για να είναι νομότυποι λένε με μια φράση τύπου "Σας ενημερώνουμε πως για λόγους ασφαλείας αυτή η κλήση καταγράφεται." (συνήθως συνεχίζουν να σας μιλάνε χωρίς να περιμένουν να συμφωνήσετε, οπότε τους διακόπτετε).
-Τους λέτε "Δεν επιθυμώ να καταγραφεί η κλήση μου".
-Τότε είναι υποχρεωμένοι να τερματίσουν άμεσα την κλήση.
Ολόκληρο το δελτίο τύπου της Γ.Γ.Κ. εδώ.
Προωθήστε το κείμενο και ενημερώστε σχετικά τους συνανθρώπους μας. Η ψυχική υγεία είναι πολύτιμη.
http://omniatv.com/blog/2012-04-03-16-15-07.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου