Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ εξωτερικά μεγάφωνα στις εκκλησίες

 καταρχην θα πρεπει η εκκλησια οπως καθε κεντρο διασκεδασης να εχει αδεια για την μικροφωνικη εγκατασταση

πολυ απλα καλεις την αστυνομια την ωρα που υπαρχει ηχορυπανση και κανεις μηνυση για διαταραξη οικιακης ειρηνης

μπορεις να υποβαλεις και μηνυση για προσυλιτισμο

και δες εδω αποφαση του Συνηγορου του πολιτη σχετικα με το θεμα

Ο Συνήγορος του Πολίτη διαπιστώνει ότι το πρόβλημα της εκπομπής θορύβου από μηχανολογικές εγκαταστάσεις ναών (ενοριών ως ΝΠΔΔ) συνιστά, σε πολλές περιπτώσεις, καθ όλη την επικράτεια, πρόβλημα ηχορύπανσης και, επομένως, πρόβλημα υποβάθμισης του περιβάλλοντος και διακινδύνευσης της δημόσιας υγείας. Το κρίσιμο πρόβλημα είναι γνωστό στις αρμόδιες εκκλησιαστικές αρχές, οι οποίες έχουν κατά καιρούς εκδώσει ειδικές οδηγίες για τον περιορισμό του.

Η μη εφαρμογή των διατάξεων του π.δ. 1180/81 από τις κατά νόμο αρμόδιες υπηρεσίες, σε περιπτώσεις όπως οι εξετασθείσες, συνιστά παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας.

Με βάση τα παραπάνω, ο Συνήγορος του Πολίτη προτείνει προς τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ :

1. Την άμεση εφαρμογή των κρισίμων διατάξεων του π.δ. 1180/81 στις ανωτέρω υποθέσεις με κάθε νόμιμο μέσο, ιδίως δε τη διενέργεια αυτοψιών και την επιβολή κυρώσεων αρμοδίως σε περίπτωση υπέρβασης των επιτρεπόμενων ορίων θορύβου. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 5 του π.δ. 1180/81, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο θορύβου σε περιοχές που επικρατεί το αστικό στοιχείο είναι 50 DB.

2. Την έκδοση ερμηνευτικής εγκυκλίου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ με σκοπό την αναγνώριση της υπαγωγής των θρησκευτικών ΝΠΔΔ στις διατάξεις του π.δ. 1180/81 (άρθρο 1 παρ. η) ως δυνητικών πηγών φορέων ηχορύπανσης από τις μηχανολογικές εγκαταστάσεις τους.

3. Την έκδοση των σχετικών κοινών υπουργικών αποφάσεων που προβλέπονται στο άρθρο 14 παρ. 4 του ν. 1650/86.»



Σχόλιο


Η έκδοση του παρόντος πορίσματος (το οποίο δημοσιεύεται στην πλήρη μορφή του στην ιστοσελίδα της Αρχής) υπήρξε το αποτέλεσμα πολυετούς έρευνας και διαμεσολάβησης της Αρχής σε δύο υποθέσεις, όπου οι ελεγχόμενες υπηρεσίες είχαν καταγράψει το πρόβλημα εκπομπής έντονου θορύβου από τις κωδωνοκρουσίες για τη σήμανση της ώρας και από τη μετάδοση της θείας λειτουργίας μέσω μεγαφωνικών εγκαταστάσεων τοποθετημένων στο εξωτερικό των εκκλησιών. Η ιδιαίτερη σημασία του πορίσματος της Αρχής ως προς τη θεωρία και πράξη του δικαίου περιβάλλοντος έγκειται α) στην αναγνώριση - με βάση την ερμηνεία του Συντάγματος, του ν. 1650/86 και του π.δ. 1180/81 - ότι η εκπομπή θορύβου από τις μηχανολογικές εγκαταστάσεις ναών συνιστά δυνητική ηχορύπανσης, β) η οποία υπάγεται στο περιεχόμενο της νομικής έννοιας της προσβολής του ακουστικού περιβάλλοντος και γ) πρέπει να υπαχθεί τυπικά και ουσιαστικά σε κανονιστική ρύθμιση και διοικητικό έλεγχο.

Περαιτέρω, η Αρχή εκτίμησε ότι το δικαίωμα στην ελεύθερη άσκηση της θρησκευτικής λατρείας μπορεί χωρίς δυσχέρειες να εναρμονιστεί με το δικαίωμα στο φυσικό περιβάλλον, υπό την εκδοχή της προστασίας από τον έντονο θόρυβο (όπως έχει ουσιαστικά δεχθεί η νομολογία αστικών δικαστηρίων), μέσω της κανονιστικής ρύθμισης που προβλέπει ανώτατα όρια εκπομπών θορύβου για τις μηχανολογικές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις ναών.

Το πόρισμα επιμένει ότι η άρνηση της Διοίκησης να προβεί σε επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση διαπιστωμένης ηχορύπανσης, με την επίκληση της έλλειψης ειδικής νομοθεσίας, συνιστά παράλειψη οφειλόμενης ενέργειας, καθώς το οικείο π.δ. δεν προβλέπει εξαιρέσεις σε σχέση με τις εγκαταστάσεις θρησκευτικών ΝΠΔΔ και την εκπομπή θορύβου από αυτές[3]. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Συνήγορος του Πολίτη έχει χειριστεί και ερευνά δεκάδες υποθέσεις σχετικά με ηχορύπανση, ιδίως από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, και έχει εκδώσει στο παρελθόν δύο πορίσματα σχετικά με την ηχορύπανση από τη λειτουργία σταθμού λεωφορείων και από την αποκομιδή απορριμμάτων κατά τις ώρες κοινής ησυχίας (υποθέσεις 1666/1999 και 2352/1999, 9374/1999 αντίστοιχα).

Η ανταπόκριση της Διοίκησης υπήρξε θετική από την πλευρά της αρμόδιας υπηρεσίας Διεύθυνσης ΕΑΡΘ του ΥΠΕΧΩΔΕ, η οποία ενημέρωσε την Αρχή ότι, με πρωτοβουλία της, συγκάλεσε σύσκεψη των αρμοδίων υπηρεσιών και φορέων (με εκπροσώπηση του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και της Εκκλησίας της Ελλάδας) με θέμα της εκπόνηση σχετικής ΚΥΑ, σε εφαρμογή του άρθρου 14 του ν. 1650/86, το οποίο προβλέπει την έκδοση αποφάσεων για την προστασία από το θόρυβο. Ωστόσο, στη συνέχεια δημοσιοποιήθηκαν μέσω των Μ.Μ.Ε. σοβαρές επιφυλάξεις του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, οι οποίες, ωστόσο, δεν έχουν διατυπωθεί μέχρι σήμερα εγγράφως.



[1] Οι κωδωνοκρουσίες αυτές ήταν στο πλαίσιο της θείας λειτουργίας.

[2] Τα χτυπήματα αυτά σήμαναν τη 10η ώρα της ημέρας.

[3] Το παρόν πόρισμα παρουσιάζεται κα σχολιάζεται εκτενώς από τη Χαρίκλεια Αθανασοούλου, στο Περιβάλλον και Δίκαιο, 2005, τ. 1, σελ. 144 - 148.
http://www.nomosphysis.org.gr/articles. ... catpid=118

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger