«Σήμερα, δεν υπάρχουν περιθώρια για επιπλέον χαμένο χρόνο. Η κυβέρνηση πρέπει να συνειδητοποιήσει την αξία του τουρισμού και τη δυναμική του για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και άμεσα να φροντίσει για την αποκατάσταση του κύρους της χώρας στο εξωτερικό και την προβολή της, ως αξιόπιστου και ασφαλούς τουριστικού προορισμού για όλους». Αυτό τόνισε ο επικεφαλής του Τομέα Προστασίας του Πολίτη της Ν.Δ., βουλευτής Μαγνησίας Θανάσης Νάκος, στην ομιλία του κατά τη συζήτηση στη Βουλή της επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε προς τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, με θέμα τις μαζικές ακυρώσεις τουριστικών πακέτων από το εξωτερικό, λόγω των συνεχών επεισοδίων στο κέντρο της πρωτεύουσας και του γενικότερου κλίματος δυσφήμισης της χώρας από τα διεθνή ΜΜΕ και τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν για την προώθηση του τουρισμού.
Ο κ. Νάκος αναφέρθηκε σε σειρά αρνητικών δημοσιευμάτων για την Ελλάδα στο διεθνή Τύπο, επισημαίνοντας ότι σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Daily Mail» οι Βρετανοί επισκέπτες στη χώρα μας «προειδοποιούνται για την ασφάλεια τους να εγγραφούν σε υπηρεσία ενημέρωσης του Foreign Office, η οποία θα τους αποστέλλει διαρκώς πληροφορίες για την κοινωνική κατάσταση στην Ελλάδα». Σημείωσε, δε, ότι τέτοια δημοσιεύματα «δυστυχώς παραμένουν αναπάντητα από την ηγεσία του Υπουργείου και συμβάλλουν στην περαιτέρω μείωση των προκρατήσεων και στις μαζικές ακυρώσεις τουριστικών πακέτων».
Ο βουλευτής Μαγνησίας επικαλέστηκε στοιχεία διεθνών τουριστικών οργανισμών, που δείχνουν τη δραματική μείωση των κρατήσεων για διακοπές στην Ελλάδα, αλλά και δηλώσεις εκπροσώπων ελληνικών οργανισμών που επιβεβαιώνουν την πολύ κακή εικόνα, και άσκησε έντονη κριτική στην ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, λέγοντας απευθυνόμενος στον υπουργό: «Το 2011 έκλεισαν 250 ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να σας ταρακουνήσει […] Σήμερα, εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα, είναι επιτακτική ανάγκη να σταματήσει κάθε περαιτέρω καθυστέρηση της κυβέρνησης και να ανακτήσει η χώρα και ο ελληνικός τουρισμός το χαμένο έδαφος. Η ελληνική πολιτεία πρέπει να κινητοποιήσει άμεσα τα πάσης φύσεως μέσα προβολής που διαθέτει, ώστε να προστατεύσει τον τουρισμό και να συμβάλει στην έξοδο της χώρα από την ύφεση».
Όπως είπε ο τομεάρχης της Ν.Δ., «μέχρι σήμερα την αδράνεια της κυβέρνησης και την κακή εικόνα της χώρας στο εξωτερικό επιχειρούν να καλύψουν ιδιώτες, που με το σύνθημα “Give Greece a Chance” και με δικά τους χρήματα προβάλλουν καταχωρήσεις σε ευρωπαϊκά έντυπα. Όμως, όσο αξιέπαινη κι αν είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία, απαιτείται μία κεντρική οργάνωση και μία εθνική στρατηγική από την πολιτεία, που δυστυχώς απουσιάζει παντελώς».
Μάλιστα ο κ. Νάκος κατήγγειλε ότι «η Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων, που εσείς δημιουργήσατε, είναι ουσιαστικά αδρανοποιημένη και, όπως καταγγέλλει η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού, απαιτείται η άμεση ενεργοποίηση της από κοινού με το Υπουργείο Εξωτερικών, προκειμένου να χαραχθεί μία επικοινωνιακή στρατηγική ενημέρωσης των ξένων». Αναρωτήθηκε, ωστόσο, «πώς μπορεί να γίνει αυτό, όταν πριν δύο χρόνια η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προχώρησε σε αιφνιδιαστικό κλείσιμο κρίσιμων γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό, όπως στο Μόναχο; Πώς μπορεί να υπάρχει σταθερή, παρεμβατική επικοινωνιακή πολιτική στις χώρες που αντιμετωπίζουμε πρόβλημα, με κλειστά γραφεία του ΕΟΤ; Οι αποσπασματικές προσπάθειες με προσωπικές επαφές υπουργών στο εξωτερικό, απέχουν πολύ από την ορθολογική διαφήμιση της χώρας και τη χάραξη εθνικής στρατηγικής».
Ο βουλευτής της Ν.Δ. υπενθύμισε ότι από το περασμένο καλοκαίρι «ο Πρόεδρος μας Αντώνης Σαμαράς ανέλαβε πρωτοβουλία και σε κλίμα συναίνεσης ζήτησε τη σύναψη “Εθνικού Συμβολαίου για τον Τουρισμό”. Στόχος της πρότασής ήταν και είναι, ο τουρισμός να καταστεί εθνική προτεραιότητα και μέσα από μία κοινή προσπάθεια η χώρα να απαντά αποτελεσματικά στις σύγχρονες προκλήσεις του ανταγωνισμού».
Ο κ. Νάκος ανέφερε τις βασικές παραμέτρους της πρότασης της Ν.Δ., που είναι:
1. Η Ίδρυση Αυτόνομου Υπουργείου Τουρισμού.
2. Η δημιουργία εταιρίας μάρκετινγκ, με τη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, προκειμένου να υπάρξει αποτελεσματικός συντονισμός στη διαφήμιση και την προώθηση της χώρας στο εξωτερικό.
3. Η καθιέρωση μειωμένων και ανταγωνιστικών συντελεστών ΦΠΑ για τις τουριστικές υπηρεσίες.
4. Η εξειδίκευση του χωροταξικού σχεδίου για τον τουρισμό, με βάση την προστασία του περιβάλλοντος, τις τουριστικές αντοχές κάθε περιοχής και την ισόρροπη κατανομή των επενδύσεων.
5. Η μείωση της γραφειοκρατίας, ώστε οι πρωτοβουλίες όσων ασχολούνται με τους διάφορους τομείς του Τουρισμού, να αναπτύσσονται ταχύτατα, όπως απαιτεί η ίδια η φύση και το αντικείμενό τους.
Επιπλέον, η προώθηση της κρουαζιέρας με την πλήρη άρση του καμποτάζ, ο συνεδριακός τουρισμός, καθώς και ο τουρισμός city break, μπορούν να προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στον τουρισμό και την ελληνική οικονομία.
Και ο κ. Νάκος κατέληξε: «Πάνω από όλα όμως χρειάζεται ο συντονισμός και οι προσπάθειες όλων των κυβερνητικών φορέων για να μην επαναληφθούν επεισόδια και έκτροπα που εκτός όλων των άλλων, δυσφημούν τη χώρα στο εξωτερικό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου