Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

Τουριστική Επιτροπή Σύρου και Τουρισμός

Η Δημοτική Παράταξη Δήμου Σύρου - Ερμούπολης «ΣΥΡΟΣ – ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ» με δελτίο τύπου στις 1/2/2012, αναφέρεται στην ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ. Λέει: Η Σύρος σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, αντιλαμβάνεται, σε αντίθεση με τη ανοδική τουριστική πορεία των άλλων νησιών των Κυκλάδων, το μέγεθος και τις συνέπειες μίας λανθασμένης και ανεπιτυχούς τουριστικής πολιτικής
που εφαρμόζεται τα τελευταία 7 - 8 χρόνια, η οποία αποδυνάμωσε σταδιακά τις γέφυρες επικοινωνίας του νησιού με το εξωτερικό, μειώνοντας έτσι δραστικά την εικόνα του σαν τουριστικού προορισμού, μέσα στην τουριστική αγορά της Ευρώπης. Η έλλειψη σχεδιασμού και τουριστικής στρατηγικής, ως αποτέλεσμα της στελέχωσης της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου από άτομα χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις του τουριστικού Marketing και εμπειρία στον τουριστικό χώρο, έχει φέρει σε πολύ δεινή θέση τουριστικά το νησί, με αποτέλεσμα να κατατάσσεται τελευταίο από πλευράς αφίξεων και οικονομικών στοιχείων, ως προϊόν της τουριστικής δραστηριότητας, μέσα στις Κυκλάδες. Ο τουριστικός τομέας, ο οποίος έχει το μεγαλύτερο επενδεδυμένο κεφάλαιο από κάθε άλλη οικονομική δραστηριότητα στο νησί, βιώνει σήμερα μία από τις χειρότερες και δυσκολότερες κρίσεις ύπαρξής του των τελευταίων 15 ετών. Η άσχημη δε οικονομική συγκυρία επηρεάζει επί πλέον και επιδεινώνει δραματικά την κατάσταση, καθιστώντας την οικονομική επιβίωση των τουριστικών επιχειρήσεων πολύ δύσκολη έως αδύνατη. Ήδη μέχρι σήμερα αρκετές επιχειρήσεις του τουριστικού χώρου έκλεισαν, παραδίδοντας το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας των στον ΕΟΤ, οι ιδιοκτήτες δε άλλων προσανατολίζονται για αλλαγή επαγγελματικής χρήσης. Την χρονιά που μας πέρασε ενδεικτικά και σε αντίθεση με την ενθαρρυντική αύξηση των τουριστικών μεγεθών που παρουσίασαν όλα τα άλλα νησιά των Κυκλάδων, η Σύρος είχε:
-45% στο σύνολο των αφίξεων.
-50% στα έσοδα της διαμονής.
-40%  στον τζίρο της εστίασης.
-50% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
-15% στις κρατήσεις μέσω διαδικτύου.
Με τα αρνητικά στατιστικά στοιχεία αυτά και δεδομένα να επηρεάζουν άμεσα την ζωή των κατοίκων του νησιού και γενικότερα την τοπική οικονομία, με έντονη δε την ανησυχία προς τα που βαδίζει τουριστικά το νησί, όλοι περίμεναν τον επαναπροσδιορισμό της τουριστικής ταυτότητας του νησιού, την αλλαγή πλεύσης και νοοτροπίας της Δημοτικής Αρχής και τέλος την επικοινωνιακή αντεπίθεση προβολής του νησιού με νέες ιδέες, σχεδιασμό και στρατηγική, όπως ορίζει σήμερα το σύγχρονο τουριστικό Marketing και απαιτεί η τουριστική αγορά. Δυστυχώς για άλλη μία φορά η Δημοτική Αρχή και πιο συγκεκριμένα η Επιτροπή Τουρισμού απεδείχθη μικρότερη των περιστάσεων, τα μέλη της οποίας ενήργησαν πάλι αμήχανα, χωρίς δυναμική άμεσης αντίδρασης και με ενέργειες που τις διακρίνει η έλλειψη τουριστικής διορατικότητας και ο ερασιτεχνισμός. Στο πρόγραμμα δράσεων για το 2012 που κατατέθηκε από την Τουριστική Επιτροπή προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο, είχαμε τονίσει την αναποτελεσματικότητά του και την έλλειψη σχεδιασμού και πολιτικής, τονίζοντας ιδιαίτερα την ανάγκη προσέγγισης των τουριστικών αγορών με νέες μεθόδους προβολής, καινοτόμες δράσεις Δημοσίων Σχέσεων, καθιέρωση νέου επιθετικού Branding για το νησί και πάντοτε όλα αυτά μετά την αξιολόγηση και εκτίμηση των αποτελεσμάτων της σχετικής έρευνας αγοράς. Έτσι ώστε τα λίγα χρήματα που ξοδεύονται για την προβολή του νησιού, να έχουν την μεγαλύτερη δυνατόν ανταποδοτικότητα, ωφέλεια και συμμετοχή στον τομέα της τουριστικής του ανάπτυξης. Σήμερα και μετά τον τρόπο συμμετοχής της Σύρου στις δύο πρώτες τουριστικές εκθέσεις της Σκανδιναβίας επαληθευόμαστε για άλλη μία φορά, για τον ερασιτεχνισμό που διακρίνει την λειτουργία της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου, αφού: -Δεν έλαβε υπόψη τα στατιστικά στοιχεία των 2 - 3 τελευταίων ετών, που δείχνουν την μεγάλη μείωση των αφίξεων από τις Σκανδιναβικές χώρες προς τις Κυκλάδες και ιδιαίτερα δε προς την Σύρο. -Αγνόησε τις δηλώσεις - απόψεις (εφημ. ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ 14/12/11) του αντιπροέδρου του μεγαλύτερου τουριστικού οργανισμού των χωρών της Σκανδιναβίας Apollo Kuoni κ. Τάκη Φιλιππόπουλου, ο οποίος σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο στην Νορβηγία από την Αναπτυξιακή Εταιρεία Κυκλάδων, δήλωσε χαρακτηριστικά: "... ο προορισμός των Κυκλάδων για τις Σκανδιναβικές χώρες είναι ένας δύσκολος προορισμός, ο οποίος χρειάζεται ιδιαίτερη πολιτική πωλήσεων, δεδομένου και των δύσκολων αεροπορικών συνδέσεων (μόνο δύο διεθνή αεροδρόμια) και των δύσκολων ακτοπλοϊκών συνδέσεων (από άποψη κόστους και δρομολογίων)". -Δεν ερωτήθηκαν (με στατιστικά δεδομένα) οι επαγγελματίες της διαμονής στο νησί, το πως διαμορφώνεται τα τελευταία 2 - 3 χρόνια η τουριστική πελατειακή σχέση του νησιού με τις αγορές της Ευρώπης. -Δεν υπήρχε, σε περίπτωση ενδιαφέροντος, επαγγελματική εκπροσώπηση του νησιού (πράκτορες, ξενοδόχοι κλπ), δηλαδή οι επαγγελματίες του τουριστικού χώρου που θα κάνουν τις επαφές, θα δημιουργήσουν τις διασυνδέσεις και θα αναπτύξουν τα κανάλια πώλησης του τουριστικού προϊόντος που λέγεται Σύρος. -Διενεμήθησαν 300 - 500 φυλλάδια ανά τουριστική έκθεση, στις οποίες ο μέσος όρος των επισκεπτών ξεπερνά τις 50.000 - 60.000. Η μέχρι σήμερα πορεία της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου και γενικότερα ο τρόπος λειτουργίας της, δείχνουν με τον πλέον αποκαλυπτικό τρόπο, ότι η έλλειψη εξειδικευμένων τουριστικών γνώσεων, η μη επαγγελματική εμπειρία των μελών της στον τουριστικό χώρο και ο ερασιτεχνισμός στην λήψη αποφάσεων είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της και ως εκ τούτου την καθιστούν αναποτελεσματική για τον ρόλο που της έχει ανατεθεί. Ο Συνδυασμός μας έχοντας άμεση επαφή και επικοινωνία με όλους τους επαγγελματίες του τουριστικού χώρου στο νησί, έχει διαμορφώσει την εικόνα των προβληματισμών των και έχει αντιληφθεί το μέγεθος της αγωνίας που τους διακατέχει, για την μέχρι σήμερα πτωτική τουριστική πορεία που ακολουθείται αφενός και αφετέρου για το αβέβαιο μέλλον των επιχειρήσεών τους. Για τον λόγο αυτόν κρούει τον κώδωνα κινδύνου προς την πλευρά του Δήμου, αφού είναι πλέον αντιληπτό, ότι δεν μπορεί να συνεχισθεί η ίδια πολιτική στον τομέα του τουρισμού. Κλειστές αντιλήψεις, νοοτροπίες παρελθόντος και μικρο-πολιτικά συμφέροντα πρέπει να παραμερισθούν άμεσα. Η τουριστική πορεία και ανάπτυξη του νησιού δεν πρέπει να αποτελεί αντικείμενο κοντόφθαλμων πολιτικών συντεταγμένων και κάλυψης ψηφοθηρικών αναγκών.
Ο τουρισμός για το νησί είναι θέμα όλων μας και η υπέρβαση είναι εδώ για όλους μας.
ΣΥΡΟΣ – ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
http://www.tiniaki.gr/2012/02/blog-post_8462.html 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger