Έξι μήνες που τα στοιχεία της φύσης «παίζουν» με τις ζωές τις δικές τους και των οικογενειών τους… Οι παράκτιοι αλιείς μετά από μια τρίμηνη παύση το καλοκαίρι στις εργασίες τους εξαιτίας του πλαγκτού που είχε κατακλύσει τον Παγασητικό εδώ και 2,5 μήνες κάθονται αφού οι καιρικές συνθήκες είναι απαγορευτικές για να βγουν στη θάλασσα…
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αλίκη Φωτιάδου
«Πεινάμε. Δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε ούτε καν ψωμί για την οικογένειά μας, για να φάνε τα παιδιά μας» ήταν τα λόγια τους όταν άρχισαν να μου περιγράφουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.
Οι παράκτιοι αλιείς έχουν να βγουν στην θάλασσα εδώ και 2,5 μήνες. Μία ο αέρας, μία η βροχή, μία τα χιόνια… είναι αδύνατον να δουλέψουν. Καθημερινά βλέπουν τα καΐκια τους δεμένα χωρίς να μπορούν να κάνουν τίποτα. «Πώς να βγεις στην θάλασσα; Δεν μας αφήνει ο καιρός. Και λένε ότι θα συνεχιστεί η κακοκαιρία. Καταλαβαίνεται τι σημαίνει αυτό για εμάς; Ότι μόλις θα φτιάξει ο καιρός και θα βγούμε για ψάρεμα θα ξεκινήσει μετά το πλαγκτόν και θα αναγκαστούμε να ξαναδέσουμε στο λιμάνι» λέει χαρακτηριστικά ο Θοδωρής Γάκης, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αλιευτικών Συλλόγων Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Από το καλοκαίρι μέχρι και σήμερα οι αλιείς δεν έχουν εργαστεί συνολικά έξι μήνες και οι ίδιοι δεν φαίνονται καθόλου αισιόδοξοι για το μέλλον. «Από ποιους να ζητήσουμε ευθύνες; Από τον καιρό ή την θάλασσα; Πρέπει οπωσδήποτε η πολιτεία να κάνει κάτι για εμάς. Οι περισσότεροι συνάδελφοι είναι εξαθλιωμένοι και η κατάσταση όσο πάει και χειροτερεύει», σημειώνουν.
Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν ακόμα και να καλυτερέψει ο καιρός δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν το πετρέλαιο. «Εδώ και 2,5 μήνες χαλάσαμε ό,τι είχαμε στην άκρη, πού να βρούμε τώρα λεφτά για πετρέλαιο;», τονίζει ο Πρόεδρος του Αλιευτικού Συλλόγου Βόλου κ. Σκοπελίτης. Πρέπει εδώ να αναφερθεί πως κατά μέσο όρο ένα αλιευτικό σκάφος χρειάζεται 700 ευρώ το μήνα για πετρέλαιο και 1.000 ευρώ είναι ετησίως τα έξοδα για επισκευές χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα έξοδα για τα δίχτυα.
Πάντως οι αλιείς δεν παρέλειψαν να αναφερθούν και στη μεγάλη μείωση που παρατηρείται στα αλιεύματα, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως «η υπεραλίευση και η παράνομη αλιεία έχουν μειώσει σημαντικά τα ιχθυαποθέματα στις θάλασσες και πρέπει άμεσα να ληφθούν μέτρα».
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αλίκη Φωτιάδου
«Πεινάμε. Δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε ούτε καν ψωμί για την οικογένειά μας, για να φάνε τα παιδιά μας» ήταν τα λόγια τους όταν άρχισαν να μου περιγράφουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.
Οι παράκτιοι αλιείς έχουν να βγουν στην θάλασσα εδώ και 2,5 μήνες. Μία ο αέρας, μία η βροχή, μία τα χιόνια… είναι αδύνατον να δουλέψουν. Καθημερινά βλέπουν τα καΐκια τους δεμένα χωρίς να μπορούν να κάνουν τίποτα. «Πώς να βγεις στην θάλασσα; Δεν μας αφήνει ο καιρός. Και λένε ότι θα συνεχιστεί η κακοκαιρία. Καταλαβαίνεται τι σημαίνει αυτό για εμάς; Ότι μόλις θα φτιάξει ο καιρός και θα βγούμε για ψάρεμα θα ξεκινήσει μετά το πλαγκτόν και θα αναγκαστούμε να ξαναδέσουμε στο λιμάνι» λέει χαρακτηριστικά ο Θοδωρής Γάκης, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αλιευτικών Συλλόγων Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Από το καλοκαίρι μέχρι και σήμερα οι αλιείς δεν έχουν εργαστεί συνολικά έξι μήνες και οι ίδιοι δεν φαίνονται καθόλου αισιόδοξοι για το μέλλον. «Από ποιους να ζητήσουμε ευθύνες; Από τον καιρό ή την θάλασσα; Πρέπει οπωσδήποτε η πολιτεία να κάνει κάτι για εμάς. Οι περισσότεροι συνάδελφοι είναι εξαθλιωμένοι και η κατάσταση όσο πάει και χειροτερεύει», σημειώνουν.
Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν ακόμα και να καλυτερέψει ο καιρός δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν το πετρέλαιο. «Εδώ και 2,5 μήνες χαλάσαμε ό,τι είχαμε στην άκρη, πού να βρούμε τώρα λεφτά για πετρέλαιο;», τονίζει ο Πρόεδρος του Αλιευτικού Συλλόγου Βόλου κ. Σκοπελίτης. Πρέπει εδώ να αναφερθεί πως κατά μέσο όρο ένα αλιευτικό σκάφος χρειάζεται 700 ευρώ το μήνα για πετρέλαιο και 1.000 ευρώ είναι ετησίως τα έξοδα για επισκευές χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα έξοδα για τα δίχτυα.
Πάντως οι αλιείς δεν παρέλειψαν να αναφερθούν και στη μεγάλη μείωση που παρατηρείται στα αλιεύματα, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως «η υπεραλίευση και η παράνομη αλιεία έχουν μειώσει σημαντικά τα ιχθυαποθέματα στις θάλασσες και πρέπει άμεσα να ληφθούν μέτρα».
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου