της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας. Οι μεταρρυθμίσεις στο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα καθώς οι εταιρείες του κλάδου αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα βιωσιμότητας. Όλοι οι φορείς συμφωνούν στην ανάγκη αύξησης της ρευστότητας με παράταση περιόδου εξόφλησης ναυτιλιακών καυσίμων, στη μείωση του ΦΠΑ, στην εξομοίωση του επιδόματος του ναυτικού με αυτό του ΟΑΕΔ, στην κατάργηση των εκπτώσεων στις τιμές των εισιτηρίων για λόγους κοινωνικής πολιτικής, εκτός εάν καλυφθούν από το κράτος, και στην αναδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου.
Στο κλάδο της ποντοπόρου ναυτιλίας σε εκκρεμότητα βρίσκεται το σχέδιο νόμου για την πειρατεία.Η Ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα αναμένει την άμεση ψήφιση του σχεδίου νόμου που προβλέπει την επάνδρωση των υπό Ελληνική σημαία πλοίων με ιδιώτες ένοπλους φρουρούς. Το ζήτημα αυτό αφορά και την ασφάλεια των πληρωμάτων που πολύ συχνά συλλαμβάνονται ως όμηροι από τους πειρατές αλλά και την ανταγωνιστικότητα του υπό Ελληνική σημαίας πλοίου, αφού οι ναυλωτές ζητούν πλέον τη μέγιστη ασφάλεια των πλοίων έναντι των πειρατών. Ένα ακόμη ανοιχτό θέμα είναι αυτό της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης. Η οικονομική αδυναμία του κράτους να συντηρεί το αναγκαίο δίκτυο δημοσίων σχολών και ο μεγάλος αριθμός των σπουδαστών που δεν κατέστη δυνατόν να απορροφηθεί το 2011 στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, οδηγούν προς την κατεύθυνση αυτή.
Τέλος, σε ότι αφορά τη κρουαζιέρα, σε εκκρεμότητα είναι η ψήφιση του νομοσχεδίου για τη πλήρη άρση του καμποτάζ κρουαζιέρας στη χώρας μας, ώστε σταδιακά η Ελλάδα, μάλλον από το 2014, να ενταχθεί στα σχέδια των μεγάλων εταιρειών ως χώρα home port.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου