Σάββατο 11 Ιουνίου 2011

Επίθεση Παπατόλια στον Καρτάλη

Επίθεση Παπατόλια στον Καρτάλη
Άστραψε και βρόντηξε χθες ο πρώην Νομάρχης και επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας Απόστολος Παπατόλιας κατά του βουλευτή Μαγνησίας Κ. Καρτάλη, τον οποίο εμμέσως πλην σαφώς «φωτογραφίζει» ως υπεύθυνο για το ατελέσφορο των μέτρων που προτείνει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ ) του Οργανισμού Λιμένος Βόλου που εγκρίθηκε πρόσφατα από τα Υπουργεία Θαλασσίων Υποθέσεων και Περιβάλλοντος.
Ο πρώην Νομάρχης Μαγνησίας ούτε λίγο ούτε πολύ κατηγορεί το βουλευτή Μαγνησίας ότι «αξιοποίησε τη θεσμική του θέση στην Εθνική Αντιπροσωπεία για να αλλοιώσει το περιεχόμενο της πρότασης του ΟΛΒ και όχι μόνο δεν πρόσφερε υπηρεσίες στον τόπο, αλλά δημιούργησε πρόσθετα προβλήματα στην υλοποίηση των λιμενικών έργων, που τόσο μεγάλη ανάγκη έχει η περιοχή μας».
Στη συνέχεια της μακροσκελούς δήλωσής του ο κ. Παπατόλιας προχωρά ένα ακόμη βήμα παραπέρα, αφού σημειώνει ότι «χρέος της τοπικής κοινωνίας, των κατοίκων του Παλαιού Λιμεναρχείου, που πρωτίστως πλήττονται από αυτήν την απρονοησία, αλλά και των θεσμικών φορέων της περιοχής, είναι να καταδικάσουν αυτές τις μονομερείς και ηγεμονικές συμπεριφορές που τραυματίζουν την τοπική ενότητα και συνοχή. Ας αντιληφθούν, επιτέλους, καταλήγει στη δήλωσή του ο κ. Παπατόλιας, ορισμένοι ότι τα τοπικά προβλήματα δεν λύνονται με «καουμποϊλίκια» της τελευταίας στιγμής, αλλά με σοβαρή και υπεύθυνη δουλειά και πάνω απ’ όλα με νηφάλια προσέγγιση και συνεννόηση. Πέρασε ανεπιστρεπτί η περίοδος που ευημερούσαν οι «παράγοντες» και οι εντυπωσιοθήρες»…
Ειδικότερα όλο το κείμενο της δήλωσης Παπατόλια έχει ως εξής:
Οι διορθώσεις της «τελευταίας στιγμής» στην ΚΥΑ έγκρισης των Περιβαλλοντικών όρων του Λιμένα Βόλου, όχι μόνον δεν συνιστούν βελτιώσεις, αλλά δημιουργούν τραγελαφικές καταστάσεις, υπονομεύοντας την προοπτική χρηματοδότησης και υλοποίησης των έργων και εκθέτοντας όσους παρενέβησαν εν κρυπτώ στα συναρμόδια Υπουργεία, χωρίς να μπουν καν στον κόπο να υπολογίσουν τις καταστροφικές συνέπειες των παρεμβάσεών τους. Απρονοησία, ανευθυνότητα, εντυπωσιοθηρία σε βάρος της ουσίας. Μόνον αυτό το τρίπτυχο μπορεί να αποδώσει πλήρως τις ενέργειες των δήθεν «σωτήρων», που αντί να αξιοποιούν τη θεσμική τους θέση δημιουργικά, προκαλούν πρόσθετα προβλήματα στον τόπο, κοπτόμενοι αποκλειστικά για την αυτοπροβολή τους και τη διαρροή κολακευτικών παραπολιτικών σχολίων για τις δήθεν «πρωτοβουλίες» τους.
Πέραν των εντυπώσεων, η πραγματικότητα είναι η εξής:
Στην τελική του μορφή το άρθρο 29 της ΚΥΑ προβλέπει παραδόξως, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις της διοίκησης του ΟΛΒ, ότι τα κατασκευαστικά έργα για την φορτοεκφόρτωση του σκραπ θα εκτελεστούν τόσο στον προβλήτα 1 όσο και στον προβλήτα 3!!! Στο δε άρθρο 33 προβλέπεται ότι ο προβλήτας 3 δε θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την φορτοεκφόρτωση του σκραπ, παρά μόνον όταν ολοκληρωθούν τα έργα του προβλήτα 3 που προβλέπονται στο master plan! Τι σημαίνει πρακτικά αυτό για όσους διαβάζουν «πίσω από τις γραμμές» νηφάλια και χωρίς να βασανίζονται από το άγχος της αυτοπροβολής τους;
α) Το έργο μεταφοράς του σκραπ στον 3ο προβλήτα δεν θα μπορεί ούτε να χρηματοδοτηθεί ούτε να ξεκινήσει άμεσα, αφού θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η κατασκευή του ίδιου έργου στον 1ο προβλήτα! Δηλαδή το έργο που θα έδινε λύση στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του Παλαιού Λιμεναρχείου θα καθυστερήσει αδικαιολόγητα τουλάχιστον για δύο χρόνια ακόμη…
β) Δεδομένου ότι το λιμενικό έργο διαμόρφωσης του χώρου για υποδοχή και μεταφορά του σκραπ κοστίζει κοντά στα 3 εκ. ευρώ, θα πρέπει να αναζητηθεί ποσό της τάξης των 6 εκ. ευρώ για να κατασκευαστούν δύο ολόιδια έργα, χωρίς καμία συμπληρωματικότητα μεταξύ τους…
γ) Ακόμη κι αν εξευρεθούν οι πόροι για τα δύο έργα, δεν θα είναι σε θέση να χρηματοδοτηθεί νόμιμα το έργο στον 3ο προβλήτα, παρά μόνον εάν αλλάξει ο όρος της ΚΥΑ που δίνει προτεραιότητα στην κατασκευή του έργου στον προβλήτα 1.
δ) Η φορτοεκφόρτωση του σκραπ για λογαριασμό της ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. θα πρέπει να διακοπεί για 2 τουλάχιστον χρόνια, προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο στον προβλήτα 1, ενώ την ίδια στιγμή κανένα έργο δε θα μπορεί να ξεκινήσει στον προβλήτα 3. Αλήθεια τι πρόβλεψαν γι’ αυτήν την εξέλιξη οι «σωτήρες» μας;
ε) Εάν ο όρος 33 της ΚΥΑ, που προβλέπει ότι το σκραπ μεταφέρεται στον προβλήτα 3 μόνον όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής του, ερμηνευτεί μαξιμαλιστικά, υπονοώντας την υλοποίηση όλων των έργων επέκτασης του κρηπιδώματος, τότε το σκραπ αναγκαστικά θα παραμείνει στον προβλήτα 1 τουλάχιστον για μια 5ετία ακόμη, εις βάρος των διεκδικήσεων και των δίκαιων αιτημάτων των κατοίκων του Παλαιού Λιμεναρχείου. Το υπολόγισαν αυτό οι παρεμβαίνοντες;
Αντί γι’ αυτήν την τραγελαφική κατάσταση που δημιουργείται από την απρονοησία ορισμένων, η διοίκηση του ΟΛΒ είχε προτείνει να προχωρήσει το έργο της διαβροχής του σκραπ στον προβλήτα 1 και συγχρόνως να ξεκινήσουν, χωρίς καμία χρονοτριβή, τα έργα για τη μεταφορά του στον προβλήτα 3. Η ίδια η διοίκηση του ΟΛΒ πρότεινε, μάλιστα, αντί να προβλέπεται διαφορετικός χρόνος εγκατάστασης μικρών και μεγάλων πλοίων για τη μεταφορά του σκραπ, να υπάρξει κοινός χρονικός ορίζοντας για όλα τα πλοία σε σχέση με την προσέγγισή του προβλήτα 3. Εκεί, δηλαδή, που η αρχική ΜΠΕ προέβλεπε 3 χρόνια για τα μικρά και 5 χρόνια για τα μεγάλα πλοία, προτάθηκε να ολοκληρωθεί το έργο σε 4 χρόνια για τα πλοία κάθε δυναμικότητας. Οι «σωτήρες» ερμήνευσαν, ωστόσο, την πρόταση αυτή περίπου ως εθνική μειοδοσία και την απάλειψαν…
Η δεύτερη απρονοησία τους, αφορά τον τομέα της φορτοεκφόρτωσης των δημητριακών. Ενώ στην πρόταση της διοίκησης του ΟΛΒ προβλεπόταν χρονικός ορίζοντας 2 ετών για τη διαμόρφωση του χώρου φορτοεκφόρτωσης των δημητριακών, πλέον προβλέπεται χάριν εντυπωσιασμού μόνον 1 έτος. Γνωρίζουν, όμως, οι «φωστήρες» ότι η πρόσκληση για τη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΠΠΕΡΑΑ θα δημοσιευτεί προς το τέλος του έτους, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η υλοποίηση οποιουδήποτε έργου μέσα στο 2011; Γνωρίζουν ότι ίσως χρειαστεί νέα τροποποίηση της ΚΥΑ, ώστε να υλοποιηθεί νόμιμα κι αυτό το έργο;
Τέλος, επανήλθε ο όρος της φορτοεκφόρτωσης των χύδην υλικών από πλοίο σε φορτηγό, με εγκατάσταση τηλεσκοπικού σωλήνα όταν είναι σε όλους γνωστό ότι αυτό το σύστημα είναι πρακτικώς αδύνατον να εγκατασταθεί στην περιοχή. Μικρό το κακό εδώ, αφού η προσθήκη δεν θέτει σε κίνδυνο κάποια χρηματοδότηση…
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι όσοι αξιοποίησαν τη θεσμική τους θέση στην Εθνική Αντιπροσωπεία για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο της πρότασης του ΟΛΒ, όχι μόνο δεν πρόσφεραν υπηρεσίες στον τόπο, αλλά δημιούργησαν πρόσθετα προβλήματα στην υλοποίηση των λιμενικών έργων, που τόσο μεγάλη ανάγκη έχει η περιοχή μας. Χρέος της τοπικής κοινωνίας, των κατοίκων του Παλαιού Λιμεναρχείου, που πρωτίστως πλήττονται από αυτήν την απρονοησία, αλλά και των θεσμικών φορέων της περιοχής, είναι να καταδικάσουν αυτές τις μονομερείς και ηγεμονικές συμπεριφορές που τραυματίζουν την τοπική ενότητα και συνοχή. Ας αντιληφθούν, επιτέλους, ορισμένοι ότι τα τοπικά προβλήματα δεν λύνονται με «καουμποϊλίκια» της τελευταίας στιγμής, αλλά με σοβαρή και υπεύθυνη δουλειά και πάνω απ’ όλα με νηφάλια προσέγγιση και συνεννόηση. Πέρασε ανεπιστρεπτί η περίοδος που ευημερούσαν οι «παράγοντες» και οι εντυπωσιοθήρες…
TAXYDROMOS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger