Σάββατο 14 Μαΐου 2011

Ο Παφίλης αποκάλυψε την αλήθεια για τον ΟΣΕ, την Siemens και το σκάνδαλο των υποβρυχίων...

Εξήγησε ότι η αναθεώρηση των συμβάσεων του ΟΣΕ είχε τεθεί ως προϋπόθεση για την αγορά των Ναυπηγείων από την HDV και τη FERROSTAAL, δικαίωσε τη στάση του Χρ. Βερελή και απέδωσε τις ευθύνες στον Ν. Χριστοδουλάκη

Από τον Θανάση Λεπίδη

Από τη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή για το θέμα της Siemens, έχει ειδικό ενδιαφέρον η ομιλία του εκπροσώπου του ΚΚΕ Θανάση Παφίλη (στο σχετικό βίντεο η ομιλία του βρίσκεται από το χρονικό σημείο 52.17 έως το 74.58).
Πέραν των γνωστών θέσεων του ΚΚΕ, ο κ. Παφίλης έκανε μια πολύ κρίσιμη σύνδεση του σκέλους που αφορά τον ΟΣΕ με το άλλο μεγάλο σκάνδαλο των Ναυπηγείων και των υποβρυχίων και με την οποία δικαιώνει ευθέως τη στάση της τότε ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών υπό τον Χρίστο Βερελή που ζητούσε την έκπτωση των εταιρειών (Siemens κ.α.), αλλά αυτό δεν έγινε με ευθύνη της τότε ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών υπό τον Νίκο Χριστοδουλάκη.
Από τα στοιχεία που παρέθεσε ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ, σε συνδυασμό με την ιστορική εξέλιξη των γεγονότων όλα αυτά τα χρόνια,  προκύπτει ότι το παιχνίδι για τον ΟΣΕ παίχτηκε με σημαδεμένα χαρτιά από την πλευρά εκείνων που τους ενδιέφερε, πιο πολύ απ' όλα, η υπόθεση των Ναυπηγείων εν όψει όσων θα ακολουθούσαν με τα υποβρύχια.
"Αποδεικνύουν -όπως είπε και ο ίδιος ο βουλευτής- ότι η (τότε) Κυβέρνηση είχε υποσχεθεί στη HDV και τη FERROSTAAL ότι θα αναθεωρήσει τις συμβάσεις του ΟΣΕ". Όπως αποκάλυψε μάλιστα τα Ναυπηγεία "αγοράστηκαν  έναντι ενάμισι δισεκατομμυρίου δραχμών και είχαν εξασφαλισμένες παραγγελίες ένα τρισεκατομμύριο". Δηλαδή είναι φανερό η αλλαγή των συμβάσεων του ΟΣΕ είχε τεθεί ως προϋπόθεση για να αγοραστούν τα Ναυπηγεία από την HDV και τη FERROSTAAL που πρωταγωνίστησαν εν συνεχεία στο σκάνδαλο των υποβρυχίων.
Με αυτά τα στοιχεία, ο βουλευτής φώτισε και το γεγονός γιατί τότε "το Υπουργείο Οικονομικών δεν κήρυττε έκπτωτες τις εταιρίες, μεταξύ των οποίων και τη SIEMENS, αλλά και άλλες εταιρίες, πράγμα που ζητούσε ο ΟΣΕ επίμονα και το Υπουργείο Μεταφορών". Και αυτό εξηγεί, όπως είπε, "και ...
 τις πιέσεις της Γερμανικής Πρεσβείας και τις καταγγελίες των εταιριών σε βάρος του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο δεν ενέδιδε εκείνη την περίοδο υπερασπιζόμενο τα συμφέροντα του ΟΣΕ". Δικαιώνοντας μάλιστα πλήρως τη στάση του τότε υπουργού, ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ επεσήμανε ότι "δεν είναι σωστή κατά τη γνώμη μας η μετάθεση των ευθυνών στο Υπουργείο Μεταφορών από το Υπουργείο Οικονομικών" για το θέμα αυτό.
Αναλυτικά, το κατατοπιστικό απόσπασμα της παρέμβασης του κ. Παφίλη έχει ως εξής:
"Εμείς και στην Εξεταστική Επιτροπή επιμέναμε ότι η πορεία του ΟΣΕ και η ιδιωτικοποίηση που προωθείται σήμερα σχετίζεται συνολικά με στρατηγικές επιλογές. Μάλιστα, επιμέναμε στην Εξεταστική Επιτροπή –επικαλούμαι και άλλους να το θυμηθούν- ότι δεν μπορούμε να δούμε τον ΟΣΕ έξω από την πολιτική που ακολουθήθηκε στα ναυπηγεία. Έρχονται, λοιπόν, οι εξελίξεις και μας δικαιώνουν απόλυτα.
Οι προγραμματικές συμβάσεις του ’97 έγιναν με στόχο να βοηθήσουν και τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία ήταν κάτω από δημόσιο έλεγχο να αναπτυχθούν και να κινηθούν, να δουλέψουν δηλαδή. Όταν τέθηκαν σε εφαρμογή οι προγραμματικές συμβάσεις, αυτή η κατάσταση είχε αλλάξει. Τα ναυπηγεία είχαν ιδιωτικοποιηθεί και παραδόθηκαν με εξευτελιστικούς όρους –εδώ είναι τα μεγαλύτερα σκάνδαλα- στη HDV και στη FERROSTAAL. Αγοράστηκαν, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, έναντι ενάμισι δισεκατομμυρίου δραχμών και είχαν εξασφαλισμένες παραγγελίες ένα τρισεκατομμύριο. Να η ληστεία του ελληνικού λαού.
Τα στοιχεία λοιπόν που βρήκαν το φως της δημοσιότητας αργότερα όταν είχε τελειώσει η Εξεταστική Επιτροπή σχετικά με τα υποβρύχια, τι αποδεικνύουν; Αποδεικνύουν ότι η Κυβέρνηση είχε υποσχεθεί στη HDV και τη FERROSTAAL ότι θα αναθεωρήσει τις συμβάσεις του ΟΣΕ. Τώρα μπορούμε να εξηγήσουμε γιατί το Υπουργείο Οικονομικών δεν κήρυττε έκπτωτες τις εταιρίες, μεταξύ των οποίων και τη SIEMENS, αλλά και άλλες εταιρίες, πράγμα που ζητούσε ο ΟΣΕ επίμονα και το Υπουργείο Μεταφορών. Τώρα μπορεί να εξηγηθεί όλο το σκηνικό με τις πιέσεις της Γερμανικής Πρεσβείας και τις καταγγελίες των εταιριών σε βάρος του Υπουργείου Μεταφορών, το οποίο δεν ενέδιδε εκείνη την περίοδο υπερασπιζόμενο τα συμφέροντα του ΟΣΕ. Και δεν είναι σωστή κατά τη γνώμη μας η μετάθεση των ευθυνών στο Υπουργείο Μεταφορών από το Υπουργείο Οικονομικών και η γενικότερη πολιτική συνολικά της Κυβέρνησης, μια πολιτική που στο σύνολό της υπονόμευσε τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας και παράλληλα εξασφάλισε τεράστια κέρδη στα μεγάλα μονοπώλια".
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger