Καταρρέει το Πήλιο... Διαρκείς και συνεχιζόμενες καθιζήσεις του εδάφους σε πολλά και διαφορετικά σημεία, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την «ακεραιότητα» του βουνού, ενώ δημιουργούν ζητήματα ως προς την ασφάλεια της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο. Δύο νέες καθιζήσεις χθες το πρωί λίγο πριν την είσοδο της Ζαγοράς σε μήκος 15 και 20 μέτρων αντίστοιχα, στάθηκαν η αφορμή για την επ’ αόριστον διακοπή των δρομολογίων των λεωφορείων του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, μέχρις ότου υπάρξει έγγραφη διαβεβαίωση για την ασφάλεια της κυκλοφορίας και τη βατότητα του οδοστρώματος. Οι ρόδες του λεωφορείου που εκτέλεσε το χθεσινό πρώτο πρωινό δρομολόγιο προς Ζαγορά σταμάτησαν μπροστά στη θέα της κατάρρευσης στον γκρεμό μιας ολόκληρης λωρίδας κυκλοφορίας! Οι μαθητές από τη Μακρυράχη που παρακολουθούν μαθήματα στο Γυμνάσιο Ζαγοράς και που καθημερινά μεταφέρονται στο σχολείο με λεωφορείο του ΚΤΕΛ δεν κατάφεραν να μπουν στις αίθουσες διδασκαλίας, αφού το δρομολόγιο ανεστάλη. Άμεση ήταν η παρέμβαση εργολάβου από την περιφερειακή ενότητα Μαγνησίας για το «γέμισμα» του δρόμου με χοντρό χαλίκι, ωστόσο ο Δήμος Ζαγοράς- Μουρεσίου εκπέμπει σήμα S.O.S. προς το Υπουργείο Υποδομών για τη χρηματοδότηση μεγάλης έκτασης παρεμβάσεων.
Ο ΓΚΡΕΜΟΣ «ΚΑΤΑΠΙΕ» ΤΟ ΔΡΟΜΟ
Δεν πίστευε στα μάτια του, οδηγός λεωφορείου του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, όταν αντίκρισε τη θέα του δρόμου, λίγο πριν την είσοδο της Ζαγοράς. Μία ολόκληρη λωρίδα κυκλοφορίας είχε καταρρεύσει και από δίπλα υπήρχε γκρεμός. Η δεύτερη λωρίδα κυκλοφορίας, «κολλητά» στο βουνό κρίθηκε επίσης επισφαλής για να διέλθει το λεωφορείο, εκτελώντας το πρώτο πρωινό δρομολόγιο στις 5:45 π.μ.
Άμεσα ο οδηγός επικοινώνησε με τη διοίκηση του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, περιγράφοντας την κατάσταση. Δόθηκε εντολή, το λεωφορείο να γυρίσει πίσω κι έτσι οι επιβάτες δεν έφθασαν στον προορισμό τους.
«Η κατάσταση είναι από επικίνδυνη έως τραγικά επικίνδυνη. Το ένα ρεύμα κυκλοφορίας σχεδόν έχει εξαφανιστεί ενώ καθιζάνει και το δεύτερο», ανέφερε ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας, κ. Δημ. Κολυνδρίνης.
Το αδιέξοδο που συνάντησε το λεωφορείο, δεν είναι το μοναδικό στο δρόμο πριν την είσοδο της Ζαγοράς. Ο δήμαρχος Ζαγοράς Μουρεσίου, κ. Γ. Αντώνογλου, υπογράμμισε ότι σημειώθηκαν δύο μεγάλες καθιζήσεις, σε μικρή απόσταση μεταξύ τους. Η μία αφορά σε μήκος 15 μέτρων και η δεύτερη σε μήκος 20 μέτρων και η κίνηση των οχημάτων κρίνεται επισφαλής.
Από τη διοίκηση του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας, αποφασίστηκε η διακοπή των δρομολογίων προς Ζαγορά, Πουρί και Χορευτό, λόγω συνεχιζόμενων κατολισθήσεων. Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα σοβαρή στο δημοτικό διαμέρισμα Ζαγοράς, με τον κ. Κολυνδρίνη να διαμηνύει ότι αν δεν υπάρξει επίσημο έγγραφο από την Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας και την Αστυνομική Διεύθυνση ότι ο δρόμος είναι βατός και ασφαλής, τα λεωφορεία δεν πρόκειται να εκτελέσουν δρομολόγιο προς τα τρία χωριά. «Θα δεχθούμε μόνο έγγραφες διαβεβαιώσεις», έλεγε σε όλους τους τόνους χθες ο κ. Κολυνδρίνης, εμφανώς προβληματισμένος για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.
Εξαιτίας του γεγονότος ότι το χθεσινό λεωφορείο γύρισε πίσω, οι μαθητές της Μακρυράχης, δεν κατάφεραν να πάνε σχολείο. Οι μαθητές μεταφέρονται καθημερινά μέσω λεωφορείου προς το Γυμνάσιο στη Ζαγορά και από τη στιγμή που το δρομολόγιο δεν εκτελέστηκε, οι τάξεις έμειναν μισοάδειες.
Ο δήμαρχος Ζαγοράς- Μουρεσίου, κ. Αντώνογλου, ανέφερε ότι από σήμερα, θα δρομολογηθούν με ευθύνη του δήμου, είτε ταξί είτε μικρά πούλμαν για να μεταφέρονται τα γυμνασιόπαιδα στο σχολείο τους.
«ΜΠΑΛΩΜΑΤΑ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΒΑΤΟΤΗΤΑΣ
Η είδηση των δύο νέων μεγάλων «πληγών» στο οδικό δίκτυο του Πηλίου, σήμανε συναγερμό στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας. Άμεσα έσπευσε συνεργείο για την προσωρινή αποκατάσταση του προβλήματος.
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας, Δημ. Αλεξόπουλο, στα δύο σημεία γίνονται προσωρινές αποκαταστάσεις με επίστρωση υλικού 3Α (χοντρό χαλίκι), προκειμένου να γίνεται η κυκλοφορία των οχημάτων.
Οριστική αποκατάσταση αναμένεται μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο, από τον εργολάβο που θα επέμβει σε δέκα ακόμη σημεία του οδικού κυκλώματος του Πηλίου, όπου παρατηρούνται κατολισθήσεις και καθιζήσεις.
Σημειώνεται ότι στο συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου προς Ζαγορά, είχαν ξαναγίνει προσωρινές επεμβάσεις, οι οποίες –όπως ανέφερε- ο κ. Αντώνογλου, «κάθισαν» με τις νέες βροχοπτώσεις.
S.O.S. ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Η κατάσταση όμως στο Πήλιο, δείχνει να φεύγει εκτός ελέγχου. Το ένα πίσω από το άλλο, εκδηλώνονται τα φαινόμενα κατολισθήσεων και καθιζήσεων. «Γεμίσματα» και «μπαλώματα», δεν φαίνεται να σώζουν την κατάσταση.
Χθες ο δήμαρχος Ζαγοράς κ. Αντώνογλου επικοινώνησε με τον υφυπουργό Υποδομών, κ. Μαγκριώτη για να του εκθέσει την κατάσταση του οδικού δικτύου του Πηλίου.
«Στόχος μας είναι να επισκεφθεί επί τόπου ο κ. Μαγκριώτης το οδικό δίκτυο του Πηλίου και να χρηματοδοτήσει μεγάλες παρεμβάσεις για την πλήρη και σωστή αποκατάσταση των προβλημάτων. Τα προβλήματα στο Πήλιο δεν λύνονται με μικρές εργολαβίες. Απαιτείται συνολική λύση του προβλήματος», ανέφερε ο κ. Αντώνογλου.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ «ΘΕΣΣΑΛΩΝ ΔΥΝΑΜΗ»
Κλιμάκιο της παράταξης «Θεσσαλών Δύναμη» με τον Απόστολο Παπατόλια, τον Δημήτρη Μεργιαλή και τον Αλέξανδρο Καπανιάρη επισκέφθηκε χθες, τα επικίνδυνα σημεία του οδικού κυκλώματος του Πηλίου στα οποία σημειώθηκαν καθιζήσεις εξαιτίας των καιρικών φαινομένων.
Στη συνέχεια, το κλιμάκιο επισκέφθηκε το δήμαρχο Ζαγοράς-Μουρεσίου κ. Αντώνογλου, θέτοντας υπόψη του όλες τις διαπιστώσεις από την επίσκεψη στο οδικό κύκλωμα του Πηλίου, προκειμένου να αναδειχθεί το ζήτημα της ταχείας αποκατάστασης των ζημιών, στο πλαίσιο μιας συνολικής και ολοκληρωμένης προσέγγισης που θα αντιμετωπίζει το πρόβλημα σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. Η κατάσταση χαρακτηρίστηκε τραγική. Ο βαθμός επικινδυνότητας στο κύκλωμα του Πηλίου πλέον έχει χτυπήσει «κόκκινο» αφού, πέραν της κατεστραμμένης δημοτικής και αγροτικής οδοποιίας εντοπίζονται τουλάχιστον δέκα σημεία στο οδικό κύκλωμα από το Ξουρίχτι μέχρι τη Ζαγορά -με ιδιαίτερη έμφαση στην περιοχή του Κισσού και στην είσοδο της Ζαγοράς μεταξύ Καραβώματος και στροφής του Συνεταιρισμού-, όπου η διέλευση εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους για τα οχήματα και τους περαστικούς.
«Η τελευταία νεροποντή», τόνισε ο κ. Παπατόλιας, «έφερε στο φως την ανεπάρκεια των αποσπασματικών και εμβαλωματικών λύσεων του παρελθόντος, καθώς και την επιτακτική ανάγκη να επικαιροποιηθούν οι παλιές μελέτες του ΙΓΜΕ που εκπονήθηκαν από τη Νομαρχία Μαγνησίας και το Δήμο Μουρεσίου ώστε να πάρουν την τελική μορφή μελετών εφαρμογής για να εξασφαλιστεί, στη συνέχεια, η ένταξή τους σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα είτε της Περιφέρειας είτε του Υπουργείου Υποδομών».
Ο κ. Παπατόλιας επισήμανε ότι «όταν τίθεται σε κίνδυνο η ζωή των διερχόμενων κατοίκων, επισκεπτών επαγγελματιών και μαθητών, τότε οι παρεμβάσεις δεν κρίνονται απλώς επιβεβλημένες αλλά πρέπει να εξασφαλιστεί -πάση θυσία- η χρηματοδότησή τους, έστω και σε βάρος άλλων ήδη αποφασισμένων έργων και δράσεων».
Ο κ. Παπατόλιας δεσμεύτηκε έναντι της δημοτικής αρχής ότι θα καταθέσει σχετική ερώτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, προτείνοντας τη δέσμευση πόρων από το ΠΕΠ για την υλοποίηση αυτών των μελετών εφαρμογής, ενώ παράλληλα δήλωσε ότι «το ποσό των περίπου 200.000,00€ που θα διαθέσει η Περιφέρεια, δεν επαρκεί ούτε καν για την αντιμετώπιση των στοιχειωδών αναγκών αποκατάστασης». Πρότεινε δε το ποσοστό της έκπτωσης που θα εξασφαλιστεί από την εργολαβία στο Ξουρίχτι, να διατεθεί στη συνέχεια για την αποκατάσταση κι άλλων επικίνδυνων σημείων του Πηλίου.
Η παράταξη «Θεσσαλών Δύναμη» κάλεσε επισήμως τον αντιπεριφερειάρχη της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας και Σποράδων να επισκεφθεί εκ νέου την περιοχή, πραγματοποιώντας νέα αυτοψία, έτσι ώστε να ενημερώσει τον περιφερειάρχη για την επιδείνωση της κατάστασης και να τον ευαισθητοποιήσει για νέες ουσιαστικότερες πρωτοβουλίες που θα αντιμετωπίζουν τα αυξημένα προβλήματα οδικής ασφάλειας.
ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου