Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ Απεργούν στις 3 Ιούλη για την υπογραφή ικανοποιητικών ΣΣΕ


Κάλεσμα των ταξικών σωματείων στους ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων να πάρουν την οργάνωση της μάχης στα χέρια τους
Με 24ωρη πανελλαδική προειδοποιητική απεργία την Τετάρτη 3 Ιούλη, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και στα λιμάνια της χώρας, απαντούν οι ναυτεργάτες της χώρας στην επιθετικότητα των εφοπλιστών, των κυβερνήσεων και όλων των κομμάτων του κεφαλαίου.
Την πρόταση για την απεργιακή κινητοποίηση επανέφεραν και χτες στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»και ΠΕΕΜΑΓΕΝ. Χάρη στην αποφασιστικότητα των τριών σωματείων, στις αγωνιστικές διαθέσεις των ναυτεργατών που εκφράζονται από τα καράβια, αλλά και κάτω από την απροκάλυπτη επιθετικότητα που επιδεικνύουν οι εφοπλιστές στα ναυτεργατικά δικαιώματα, η πρόταση για την απεργία υπερψηφίστηκε από τη συντριπτική πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ.
Σε ανακοίνωσή τους τα τρία σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων «να πάρουμε στα χέρια μας την οργάνωση και συμμετοχή στον απεργιακό αγώνα, να στείλουμε μήνυμα αντίστασης στην εφοπλιστική αδιαλλαξία, να προειδοποιήσουμε την όποια κυβέρνηση σχηματιστεί μετά τις 7 Ιούλη ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί, για τα δικαιώματά μας με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας».

Καλούν τους ναυτεργάτες να παλέψουν για: Ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Αυξήσεις στους μισθούς, με κατώτατο μισθό 751 ευρώ, στις συντάξεις. Μόνιμη σταθερή εργασία για όλους, με Συλλογική Σύμβαση, 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο, Κοινωνική Ασφάλιση, προστασία στη δουλειά, προστασία ενάντια στην ανεργία. Κατάργηση του ν. 4150/2013, οι οργανικές συνθέσεις να καθορίζονται με βάση το ΠΔ 177/74 και τις σύγχρονες ανάγκες, να καθιερωθούν διπλά πληρώματα όπου τα δρομολόγια των πλοίων δεν παρέχουν τις απαιτούμενες ελάχιστες ώρες ανάπαυσης των πληρωμάτων. Κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Κανένας πλειστηριασμός πρώτης κατοικίας, κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, των χαρατσιών, της φοροληστείας.
Προκλητικές εφοπλιστικές αξιώσεις, με τις πλάτες όλων των κομμάτων του κεφαλαίου
Μέχρι τώρα οι εφοπλιστές, αξιοποιώντας την πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της κερδοφορίας του κεφαλαίου, αλλά και την αμέριστη στήριξη που τους παρέχουν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ και τα άλλα αστικά κόμματα, είτε αρνούνται να υπογράψουν την ανανέωση των ΣΣΕ με βάση τα αιτήματα των ναυτεργατών, είτε προβάλλουν προκλητικούς όρους για την υπογραφή τους, όπως να μειωθούν ακόμα περισσότερο οι οργανικές συνθέσεις (αριθμός πληρώματος και ειδικότητες ναυτεργατών), παραπέρα εντατικοποίηση της δουλειάς στα καράβια κ.ο.κ., βάζοντας σε κίνδυνο ακόμα και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Ενδεικτικά, οι ποντοπόροι εφοπλιστές (Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών - ΕΕΕ), παρά την τεράστια κερδοφορία δισεκατομμυρίων δολαρίων που καταγράφουν κάθε χρόνο, από το 2010 αρνούνται να υπογράψουν ΣΣΕ.
Οι εφοπλιστές των επιβατηγών πλοίων (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας - ΣΕΕΝ) και στις 4 διαπραγματευτικές συναντήσεις με την ΠΝΟ (η τελευταία έγινε τη Δευτέρα 24 Ιούνη) συμφωνούν να πετάξουν κάποια ψίχουλα για αύξηση 2%, με την προϋπόθεση να εφαρμοστεί πλήρως και στα πλοία της ακτοπλοΐας ο νόμος 4150/2013 της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, ο οποίος διατηρείται σε πλήρη ισχύ από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και προβλέπει το δραστικό πετσόκομμα των οργανικών συνθέσεων.
Ηδη στα επιβατηγά πλοία της γραμμής Ελλάδα - Ιταλία η μείωση των οργανικών συνθέσεων είναι ακόμα και πάνω από 50%, ενώ στα πλοία της ακτοπλοΐας η εφαρμογή του νόμου έχει αρχίσει με τη μείωση κατά 50% του προσωπικού γενικών υπηρεσιών (μάγειροι, καμαρότοι κ.λπ.) κατά τη χειμερινή περίοδο. Τώρα οι εφοπλιστές τα θέλουν όλα, «συνθήκες γαλέρας, οργανικές συνθέσεις με βάση τον ν. 4150/2013, με απάνθρωπα ωράρια, 14 -16 ώρες δουλειά τη μέρα, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου», όπως επισημαίνουν ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται χαρακτηριστικά και στο δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο ΣΕΕΝ αμέσως μετά την απόφαση για την 24ωρη ναυτεργατική απεργία. Οχι μόνο ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να κάνει δεκτό το αίτημα για την αύξηση των οργανικών συνθέσεων, σύμφωνα με τις ανάγκες των πλοίων, αλλά επαναλαμβάνει και τον προκλητικό ισχυρισμό των εφοπλιστών ότι «η υπάρχουσα στελέχωση των πλοίων μας ξεπερνάει κατά πολύ τις προβλεπόμενες νόμιμες υποχρεώσεις»...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger