Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2018

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ Η ΜΑΡΙΝΑ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ

Φωτογραφία της Μαρίνα Χρυσοβελώνη.
Με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη, η τέως υφυπουργός και Γραμματέας του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας κ. Μ. Χρυσοβελώνη, ορίζεται Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας με Αντιπρόεδρο τον Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Αθ. Βούρδα.
Το συγκεκριμένο συμβούλιο απαρτίζεται από 35 μέλη τα οποία μεταξύ άλλων είναι εκπρόσωποι των: υπουργείων Παιδείας, Εσωτερικών, Υγείας, Δικαιοσύνης, της Ειδικής Μόνιμης Διακομματικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια της Βουλής των Ελλήνων, της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων, του Λιμενικού και Πυροσβεστικού Σώματος, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Ε.Κ.Α.Β. , της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Λεωφορείων κ.α. 

Με την νέα ιδιότητα η κ. Χρυσοβελώνη παρέστη ως εισηγήτρια σε ημερίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με θέμα «Οδική ασφάλεια και κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία της χώρας» όπου πραγματοποιήθηκε στο αρμόδιο υπουργείο παρουσία του υπουργού κ. Χρ. Σπίρτζη, του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου κ. Αθ. Βούρδα, Βουλευτών και θεσμικών παραγόντων. Στην εισήγησή της η κ. Χρυσοβελώνη, αφού ευχαρίστησε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την ανάθεση των νέων καθηκόντων της, τόνισε:
«Σας ευχαριστώ θερμά για την πρόσκληση να είμαι σήμερα κοντά σας σ’ αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα και σημαντική ταυτόχρονα εκδήλωση με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια στα Δημοτικά σχολεία της χώρας. Με τα θέματα αυτά ασχολήθηκα από τις πρώτες ημέρες ανάληψης των καθηκόντων μου στο υπουργείο ως υφυπουργός και χαίρομαι ειλικρινά για το γεγονός ότι η πλατφόρμα του e-drive Academy ολοκληρώθηκε και σύντομα θα ενταχθεί αρχικά πιλοτικά σε 100 Δημοτικά σχολεία και στη συνέχεια και στα υπόλοιπα Δημοτικά σχολεία όλης της χώρας.
Είναι τιμή για εμένα που βρίσκομαι σήμερα εδώ με την ιδιότητα της Προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας. Ευχαριστώ θερμά τον υπουργό κ. Χρήστο Σπίρτζη για την εμπιστοσύνη που δείχνει στο πρόσωπό μου και μου ανέθεσε αυτά τα καθήκοντα στα οποία δεσμεύομαι ότι θα ανταποκριθώ και θα τιμήσω την θέση που μου ανατέθηκε.
Δυστυχώς, η χώρα μας συγκαταλέγεται στις πρώτες θέσεις όσον αφορά στα τροχαία ατυχήματα. Ένα από τα βασικότερα αίτια, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι η έλλειψη σωστής οδικής διαπαιδαγώγησης και η πλημμελής εκπαίδευση των νέων, αναφορικά με τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας.
Η ευρύτερη παιδεία στα θέματα οδικής ασφάλειας και η βελτίωσή της πρέπει να αποτελούν θεμέλιο του Στρατηγικού Σχεδιασμού Οδικής Ασφάλειας. Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε αβίαστα από όλες τις εισηγήσεις των φορέων και των αρμοδίων επιστημόνων που είχαν παρουσιαστεί στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας του Ελληνικού Κοινοβουλίου στην οποία είχα την τιμή να μετέχω ως υφυπουργός.
Γι’ αυτό άλλωστε το λόγο κρίνεται αναγκαία η καθιέρωση στα σχολεία, του μαθήματος της οδικής ασφάλειας και της κυκλοφοριακής αγωγής. Δηλαδή της συστηματικής και συντονισμένης διδασκαλίας του σχετικού μαθήματος, ήδη από τις μικρές ηλικίες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας αναφορικά με θέματα που σχετίζονται με την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων και την ανάπτυξη κυκλοφοριακής συνείδησης, επιβάλλεται να συγκαταλέγονται στις προτεραιότητες της σύγχρονης ελληνικής πολιτείας και εκπαίδευσης.
Γι’ αυτό τον λόγο, το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αλλά και το παρόν Υπουργείο μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-drive Academy έθεσαν ως προτεραιότητα την εκπαίδευση των παιδιών μας στην ορθή χρήση του δρόμου και των τροχοφόρων του, από τη χρήση του ποδηλάτου ακόμη. Το e-Drive Academy παρέχει όλες τις απαιτούμενες υπηρεσίες εκπαίδευσης με σκοπό την ανάπτυξη μιας ώριμης οδικής κουλτούρας και ασφαλούς μετακίνησης.
Ήδη επί θητείας μου ως υφυπουργός είχαμε ξεκινήσει μια άριστη συνεργασία με τον τότε Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, τον αείμνηστο Γιάννη Παντή ώστε να ενταχθεί η πλατφόρμα στο σχολικό πρόγραμμα και η προσπάθεια αυτή έγινε πραγματικότητα.
Είναι απαραίτητο τα μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας να ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων. Η διδασκαλία στις ευαίσθητες αυτές ηλικίες, που ο ανθρώπινος νους απορροφά σαν σφουγγάρι τις πληροφορίες, πρέπει να γίνεται υπό τη μορφή παιχνιδιού και με διαδραστικό τρόπο και αυτό ακριβώς επιτυγχάνεται μέσω της πλατφόρμας. Δηλαδή τα ανάλογα προγράμματα θα γίνονται διαλεκτικά, με την αξιοποίηση οπτικοακουστικού υλικού και ομαδικών παιχνιδιών, κατάλληλα προσαρμοσμένων στις δεξιότητες και τις ανάγκες των παιδιών.
Οφείλουμε να δώσουμε στα παιδιά κίνητρα, για παράδειγμα να εισαχθεί θεσμός βράβευσης σωστών οδηγών και πεζών στα σχολεία. Η εκπαίδευση, πρέπει να ξεκινάει από τη σωστή χρήση του κράνους στο ποδήλατο, «στο περνώ με προσοχή το δρόμο, φοράω ζώνη στο αυτοκίνητο, μαθαίνω βασικούς κανόνες προτεραιότητας», πράγματα απλά και κατανοητά στα παιδιά, ώστε να τους γίνει συνήθεια και τρόπος ζωής. Και δεν πρέπει να παραβλέψουμε τη βράβευση, που θα μπορούσε να έχει τη μορφή σχολικού διπλώματος. Γενικότερος στόχος μας είναι τα παιδιά αλλά και οι πολίτες να αποκομίσουν τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να διαμορφώσουν ασφαλή και οικολογική οδική συνείδηση αλλά και να ενημερωθούν και ευαισθητοποιηθούν ώστε να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους στην οδήγηση και στις μετακινήσεις τους.
Εξίσου σημαντική κρίνεται και η δημιουργία, όπου δεν υπάρχουν, ή η αξιοποίηση, εκεί όπου είναι ήδη διαθέσιμα, των Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής. Αυτό, συνεπάγεται την κατασκευή, την επισκευή, τη συντήρηση και την επιμέλεια των χώρων αυτών από τους αρμόδιους πολιτειακούς φορείς, ήτοι τους Δήμους ως επί το πλείστον. Τα Πάρκα, επιβάλλεται να χρησιμοποιούνται από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, για την πληρέστερη εκμάθηση της ορθής κυκλοφοριακής συμπεριφοράς και οδικής ασφάλειας.
Τέλος, πρέπει να αναπτυχθούν βιωματικά εργαστήρια στις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου θα πρέπει να διδάσκεται και να διανέμεται πλήρες εκπαιδευτικό υποστηρικτικό υλικό και να εφαρμόζονται κατάλληλα οπτικοακουστικά προγράμματα στις τάξεις.
Εκ των ανωτέρω, προκύπτει συμπερασματικά, η υποχρέωση ένταξης του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής στην υποχρεωτική ζώνη του εβδομαδιαίου προγράμματος σπουδών τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Κάθε Δήμος της χώρας και όλοι οι σχετικοί εμπλεκόμενοι φορείς, πρέπει να αποκτήσουν ενεργό ρόλο και να δημιουργηθούν ή να διατεθούν προς εξυπηρέτηση του σκοπού αυτού, κατάλληλοι χώροι κυκλοφοριακής αγωγής, προκειμένου να πηγαίνουν συστηματικά οι μαθητές για την εκμάθηση και εκπαίδευσή τους. Με τη συστηματική και συντονισμένη παίδευση της νέας γενιάς ως προς την ορθή οδική και κυκλοφοριακή συμπεριφορά, θα μπορέσουμε να μειώσουμε αισθητά τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα και θα μπορούμε να ελπίζουμε βασίμως, ότι η χώρα μας, θα πάψει να καταλαμβάνει αυτές τις θλιβερές πρωτιές. Σας ευχαριστώ»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger