Μάλιστα χτες με επιστολή που του έστειλε επισημαίνει ότι η αγορά του νησιού σαρώνεται κυριολεκτικά αυτό το διάστημα από διάφορα κλιμάκια τα οποία χωρίς κανέναν προγραμματισμό υποβάλλουν ακόμα και τρεις φορές τη μέρα τις επιχειρήσεις σε έλεγχο.
Αυτό  έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργείται εμπλοκή στη λειτουργία τους και να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν οι πελάτες τους οι οποίοι στην πλειοψηφία τους είναι τουρίστες.
Παράλληλα ο κ. Μπόνης επισημαίνει ότι το ποσοστό παραβατικότητας που παρουσιάζεται είναι πλασματικό ενώ η διοχέτευση των στοιχείων στα μέσα ενημέρωσης προκαλεί δυσφήμιση για τα νησιά.
Αναλυτικά η επιστολή του προέδρου του εμπορικού συλλόγου Ρόδου έχει ως εξής:
«Αξιότιμε Κύριε Διοικητά,   Θα θέλαμε καταρχήν να σας ευχαριστήσουμε για την επίσκεψη που πραγματοποιήσατε στη Ρόδο, με σκοπό να καταγράψετε και να επιλύσετε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Εμπορικός Κόσμος, σε μια περιοχή που συνεισφέρει σημαντικά σε έσοδα που προέρχονται από τον Τουρισμό. Αυτή η περιοχή, αυτά τα νησιά σε οποιαδήποτε άλλη χώρα θα τα προέβαλαν και θα τα πρόσεχαν σαν κόρη οφθαλμού.
Ο Εμπορικός  Σύλλογος σας ενημέρωσε για την πληθώρα ελέγχων που πραγματοποιούνται από κλιμάκια που έρχονται από όλες τις περιοχές της Ελλάδας και τα οποία χωρίς κανένα προγραμματισμό σαρώνουν την αγορά. Σας επισημάναμε το πρόβλημα που δημιουργείται στις επιχειρήσεις, που κατά το μεγαλύτερο μέρος του είναι μικρές, όταν πρέπει ακόμα και μέσα στην ίδια ημέρα να περάσουν από δύο ή και τρεις πολλές φορές ελέγχους, κατά τη διάρκεια του οποίου διακόπτεται η ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν οι πελάτες, οι οποίοι στην πλειονότητα του είναι ξένοι τουρίστες.
Λόγω του μεγάλου όγκου των ελέγχων, οι οποίοι είναι δυσανάλογοι με την υπόλοιπη Ελλάδα, ο αριθμός παραβατικότητας προκύπτει πλασματικά υψηλός. Παράλληλα ο αριθμός τεχνηέντως εμφανίζεται από κύκλους της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων στα ΜΜΕ και προκαλεί τεράστια δυσφήμιση και ζημιά στον τουριστικό προϊόν, διότι αυτό αναπαράγεται στη συνέχεια και από τα ξένα ΜΜΕ.
Ακόμα και οι υπερβολικές αντιδράσεις των καταστηματαρχών που μονομερώς προβάλλονται από τα ΜΜΕ είναι απόρροια αυτών των επαναλαμβανόμενων ελέγχων.
Παρότι πέρασαν 20 μέρες από την επίσκεψή σας και την καταγραφή των προβλημάτων, συνεχίζουμε να δεχόμαστε καταγγελίες από τα μέλη μας, για συνεχείς και επαυξανόμενους ελέγχους στα καταστήματα της περιοχής μας.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου, δεν είναι αντίθετος στους φορολογικούς ελέγχους προς αποφυγή της παραβατικότητας, αντιθέτως τους θεωρεί απαραίτητους με την προϋπόθεση αυτοί να γίνονται με σχεδιασμό και συντονισμό των κλιμακίων ελέγχου, για αυτό θα πρέπει από σήμερα και μέχρι την ολοκλήρωση της τουριστικής σεζόν, οι έλεγχοι να γίνονται με μέτρο.  Αναμένουμε στις δικές σας ενέργειες.