Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

PEIRATIKO REPORTAZ: ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ. TON ΘΟΔΩΡΗ ΔΡΙΤΣΑ ΘΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΕΡΗΛΙΚΑ ΠΛΟΙΑ - ΤΑ...ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΜΑΣ ΚΥΡΙΕ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗ ΑΡΙΣΤΕΡΕ ΥΠΟΥΡΓΕ!!!!!!!!!

 Σχόλιο Pirea2day.gr:
  Προφάσεις εν αμαρτίαις: Η Ε.Ε. αφενός έχει σαφές πλαίσιο που εφόσον επιθυμούσε η χώρα το ακολουθούσε αυτούσιο και αφετέρου είναι αποδεκτό να λάβει το κράτος- μέλος αυστηρότερα μέτρα σε σχέση με την ασφάλεια των πλοίων. Εκτός εάν το περιεχόμενο του σχεδίου ΠΔ καθορίζει «χαλαρά» μέτρα ασφαλείας….
Άλλωστε η πρόβλεψη ότι μπορούν να δρομολογηθούν ακόμα και πλοία που είχαν αποσυρθεί χωρίς πρόβλεψη περαιτέρω ελέγχων σε θέματα ασφάλειας επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για τροπολογία- τορπίλη στην ασφάλεια!
-----------------------------------------------------------------------------------

Παράταση «ζωής» δίνει το ΥΕΝ σε υπερήλικα πλοία!
Παράταση άλλου ένα χρόνου δίνει και η νέα ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, στην ίδια «ρότα» με τις προηγούμενες, στην δρομολόγηση πλοίων αντί να προχωρήσει στην θεσμοθέτηση θεσμικού πλαισίου αυξημένων ελέγχων, όρων και προϋποθέσεων για τη δρομολόγηση πλοίων κοντινών αποστάσεων, που έχουν υπερβεί το 35ο έτος της ηλικίας τους.
Παράλληλα, με την ίδια ρύθμιση δίνεται η δυνατότητα να επιστρέψουν στα δρομολόγια ακόμα και πλοία, που είχαν αποσυρθεί λόγω του ορίου ηλικίας, χωρίς καμία πρόσθετη απαίτηση σε θέματα ασφάλειας!....



Το θέμα αφορά τα πλοία, που εκτελούν δρομολόγια σε απόσταση μικρότερη των 20 μιλίων από την ακτή και τις τελευταίες ημέρες ήρθε με έντονο τρόπο στην επικαιρότητα όταν η Hellenic Seaways προχώρησε σε μια κίνηση άσκησης πίεσης σταματώντας τα «ιπτάμενα» από τα καθημερινά δρομολόγια για Πόρο, Ύδρα και Σπέτσες.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας σε συνάντησή του με τους δημάρχους είχε προαναγγείλει τη ρύθμιση χωρίς να δοθούν στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες.

Έτσι, αντί να προχωρήσει η δημοσίευση του Προεδρικού Διατάγματος ακολουθήθηκε η ίδια πρακτική με τις προηγούμενες κυβερνήσεις της… νέας παράτασης δρομολόγησης «υπερήλικων» πλοίων και όπου βγει….

Να σημειωθεί ότι το όριο ηλικίας των πλοίων είχε θεσπιστεί από την δεκαετία του 1960, αρχικά ως μέτρο για την δρομολόγηση νεώτερων σε ηλικία πλοίων και στη συνέχεια ως μέτρο για την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων με την απομάκρυνση των άνω των 35 ετών.
Το 2005 επί κυβέρνησης ΝΔ αποφασίστηκε η εφαρμογή του ορίου ηλικίας σύμφωνα με τις διατάξεις ευρωπαϊκού κανονισμού, ο οποίος θέτει συγκεκριμένες προδιαγραφές ευστάθειας για επιβατηγά πλοία ώστε να έχουν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν όταν ξεπερνούν τα 35 χρόνια. Απ’ αυτές τις προδιαγραφές είχαν εξαιρεθεί- λόγω κόστους- τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια σε απόσταση μικρότερη των 20 μιλίων.

Με το νόμο 4150/2013 η τότε κυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ για να «ξεφύγει» από την ευρωπαϊκή απαίτηση προέβλεψε ότι θα συνταχθεί Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο θα ορίζονται οι προϋποθέσεις από πλευράς ασφάλειας για την δρομολόγηση αυτών των πλοίων και έδινε την δυνατότητα παράτασης λειτουργίας τους για μεταβατικό διάστημα.

Το 2014 με νομοθετική ρύθμιση δόθηκε νέα παράταση με καταληκτική ημερομηνία την 31η Οκτωβρίου 2015 και τώρα έρχεται η νέα παράταση για την 31η Οκτωβρίου 2016 μέχρι να εκδοθεί το παραπάνω Π.Δ. και να εναρμονιστούν με αυτό τα πλοία αυτής της κατηγορίας.

Ωστόσο, εδώ και δύο (2) χρόνια τα «υπερήλικα» πλοία συνεχίζουν τα ταξιδεύουν (με παρατάσεις), χωρίς να εκδίδεται το Προεδρικό Διάταγμα, που θα



μπορούσε να θέσει όρους και προϋποθέσεις σε θέματα ασφάλειας!


Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, που συνοδεύει την τροπολογία το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος έχει τεθεί σε διαβούλευση με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι τέλος του έτους, για να διαπιστωθεί η συμβατότητα του υπό διαμόρφωση εθνικού θεσμικού πλαισίου με το ενωσιακό.


http://peiratikoreportaz.blogspot.gr/2015/11/peiratiko-reportaz-ton.html 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger