Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2015

Ακτοπλοΐα: Αλλάζουν οι οργανικές συνθέσεις Αντιδράσεις από τις ναυτεργατικές ενώσεις Η ΠΕΝΕΝ τονίζει σε ανακοίνωσή της: Πρόκειται για μέτρα σκληρά – βάρβαρα που συνιστούν πραγματική λαιμητόμο για τα εναπομείναντα δικαιώματα των εργαζομένων.

Από το μέτωπο του μνημονίου φαίνεται ότι τα μηνύματα είναι αισιόδοξα για τις εταιρείες όχι όμως και για τους εργαζόμενους ναυτικούς. Πιο συγκεκριμένα, βάσει της σύμβασης που υπογράφτηκε μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας θα γίνουν αλλαγές στις ισχύουσες οργανικές συνθέσεις.
Αναφέρεται στο κείμενο: «Όσον αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές, έως τον Οκτώβριο του 2015, η κυβέρνηση θα ευθυγραμμίσει τις απαιτήσεις επάνδρωσης για τις εγχώριες υπηρεσίες με εκείνες για τις διεθνείς γραμμές, τηρώντας παράλληλα τις αρχές ασφαλούς επάνδρωσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές, και θα θεσπίσει νομοθετικές αλλαγές».
Επισημαίνεται ότι η αλλαγή των οργανικών συνθέσεων στην ακτοπλοΐα προβλεπόταν και στα δύο πρώτα μνημόνια.
Οι προηγούμενες κυβερνήσεις προχώρησαν μεν σε αλλαγές αλλά μόνο για όσα υπό ελληνική σημαία πλοία δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Αδριατικής. Κίνηση που προκάλεσε εντάσεις ανάμεσα στις εταιρείες και τα ναυτεργατικά σωματεία. Κρίθηκε όμως αναγκαία αφού τα υπό ελληνική σημαία πλοία αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό στις γραμμές της Αδριατικής από εκείνα που έχουν ιταλική σημαία και απασχολούν λιγότερο προσωπικό. Για τον λόγο αυτό ελληνικών συμφερόντων πλοία ύψωσαν την σημαία της γειτονικής χώρας προκειμένου να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος και να αντέξουν στον ανταγωνισμό. Μετά το δυστύχημα του Norman Atlantic ανοικτά στην Αδριατική, σταμάτησαν οι πιέσεις από την τρόικα προς την ελληνική κυβέρνηση για τη μείωση των συνθέσεων όμως οι «θεσμοί» επανήλθαν δριμύτεροι.

Αντιδράσεις από τις ναυτεργατικές ενώσεις

Η ΠΕΝΕΝ τονίζει σε ανακοίνωσή της:

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΝΕΝ
                               ΣΤΙΣ 21/10/2015

Συνάδελφοι,
Το Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ στην τελευταία συνεδρίασή του αποφάσισε την σύγκληση της Β΄ ετήσιας Γενικής Συνέλευσης των μελών για τις 21/10/2015 στις 9.30 π.μ στην αίθουσα συσκέψεων της ΠΝΟ (Κολοκοτρώνη 132 Πειραιάς 2ος όροφος).
Η πραγματοποίηση της Συνέλευσης της Ένωσης Ναυτών γίνεται σε μια κρίσιμη περίοδο που διέρχεται η χώρα, ο λαός και οι εργαζόμενοι.
Η κυβέρνηση έπειτα από μια 7μηνη αποτυχημένη διαπραγμάτευση με τους τοκογλύφους δανειστές οδηγήθηκε σε υποχώρηση, υποταγή και ήττα αποδεικνύοντας το αδιέξοδο της πολιτικής της περί «σκληρής διαπραγμάτευσης» και «έντιμου συμβιβασμού».
Ταυτόχρονα ακύρωσε και απαξίωσε το γενναίο και περήφανο Όχι που εξέφρασε ο λαός στο δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου και τελικά σύρθηκε σε μια επαίσχυντη συμφωνία που όπως είχαμε προβλέψει οδηγούσε με βεβαιότητα σε νέο μνημόνιο με σκληρά και βάρβαρα μέτρα σε βάρος του λαού και των εργαζομένων.
Ταυτόχρονα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ προκειμένου να υφαρπάξουν την ψήφο του λαού πριν την εφαρμογή του αντιλαϊκού και αντεργατικού μνημονίου Νο 3 οδήγησαν την χώρα σε νέες εκλογές ώστε να νομιμοποιήσουν πολιτικά την άθλια επιλογή τους.
Το τελευταίο εκλογικό αποτέλεσμα είναι χωρίς αμφιβολία αρνητικό για την πορεία της χώρας, τα λαϊκά προβλήματα και ειδικότερα τα συμφέροντα των εργαζομένων.
Στην πραγματικότητα η νέα σύνθεση της Βουλής στην συντριπτική της πλειοψηφία απαρτίζεται από πολιτικές δυνάμεις οι οποίες συμπλέουν και ταυτίζονται με το νέο καταστροφικό μνημόνιο που επέβαλαν οι τοκογλύφοι δανειστές και το οποίο θα έχει ολέθριες συνέπειες για τον λαό, τους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα.
Οι εφαρμοστικοί νόμοι που ακολουθούν το αμέσως επόμενο διάστημα θα αποκαλύψουν στο έπακρο τον αντιλαϊκό και αντεργατικό χαρακτήρα του τρίτου μνημονίου αφού σε αυτό προβλέπονται το δίμηνο Οκτώβρης – Νοέμβρης να υλοποιηθούν πάνω από 180 μέτρα που οδηγούν στην κατακρεούργηση των ασφαλιστικών – συνταξιοδοτικών εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων του λαού μας.
Πρόκειται για μέτρα σκληρά – βάρβαρα που συνιστούν πραγματική λαιμητόμο για τα εναπομείναντα δικαιώματα των εργαζομένων.
Στο στόχαστρο αυτών των μέτρων είναι το ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό, τα όρια ηλικίας, οι «πρόωρες συντάξεις», τα επικουρικά, τα εφάπαξ, οι απολύσεις, οι ΣΣΕ αλλά και ρυθμίσεις μιας νέας φοροκαταιγίδας που θα πλήξουν τα λαϊκά στρώματα οδηγώντας σε νέα αφαίμαξη μισθούς και συντάξεις, είναι επίσης οι ιδιωτικοποιήσεις ΟΛΠ – ΟΛΘ – Αεροδρόμια – ΤΡΑΙΝΟΣΕ και συνολικά  ο δημόσιος πλούτος της χώρας ο οποίος βγαίνει στο σφυρί για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των δανειστών για την αποπληρωμή των δανείων.
Στον χώρο της Ναυτιλίας από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έδωσε διαπιστευτήρια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο ότι δεν πρόκειται να θίξει ούτε να αμφισβητήσει το άθλιο καθεστώς της επιχειρηματικής ασυδοσίας τους και ταυτόχρονα έκλεισε την πόρτα στους Ναυτεργάτες για την αντιμετώπιση και ικανοποίηση των δίκαιων και ώριμων αιτημάτων τους στην απασχόληση, στην αντιμετώπιση της ανεργίας στα φλέγοντα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά προβλήματα, στην αναβάθμιση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, τον εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και της ναυτικής νομοθεσίας κ.α.
Κατά συνέπεια δεν πρέπει να υπάρχει ούτε να καλλιεργείται καμία αυταπάτη για τις προθέσεις της κυβέρνησης αναφορικά με τα προβλήματα των Ναυτεργατών, καμιά αναμονή και ανάθεση δεν είναι πλέον επιτρεπτή. Η πολύμηνη πάλη των απλήρωτων Ναυτεργατών και κυρίως αυτών της ΝΕΛ επιβεβαιώνει την ορθότητα της παραπάνω εκτίμησης της ΠΕΝΕΝ.
Η ΠΕΝΕΝ η οποία κατά γενική ομολογία είναι στην πρωτοπορία του αγωνιστικού – ταξικού  ναυτεργατικού κινήματος θεωρεί ότι επιβάλλεται η οργάνωση, η ανάπτυξη και η κλιμάκωση των αγώνων του μαζικού εργατικού κινήματος και των λαϊκών κινημάτων και συλλογικοτήτων στην κατεύθυνση απόκρουσης και αντίστασης στην επερχόμενη κυβερνητική μνημονιακή πολιτική.
Στα πλαίσια αυτά καλούμε τα μέλη μας να έχουν μαζική και ουσιαστική παρουσία και συμμετοχή στην Γ.Σ της ΠΕΝΕΝ στις 21/10/2015 και την λήψη των αποφάσεων που αυτή θα λάβει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger