Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

80 διακοπές ρεύματος τη μέρα ΣΚΛΗΡΑΙΝΕΙ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ Η ΔΕΗ

 Πολλαπλασιάζονται ραγδαία οι απλήρωτοι λογαριασμοί 
Κύμα διακοπών ηλεκτροδότησης λόγω οφειλών πλήττει από την περασμένη Δευτέρα τη Μαγνησία καθώς η ΔΕΗ αποφάσισε να σκληρύνει τη στάση της έναντι των οφειλετών και να πιέσει για την είσπραξη μεγάλων οφειλών.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ 
«Από τη Δευτέρα, οι εντολές διακοπών ηλεκτροδότησης, έρχονται σωρηδόν. Στο παρελθόν οι εντολές διαφόρων προμηθευτών ρεύματος, ήταν περιορισμένες, κυρίως από τη ΔΕΗ. Πλέον, οι εντολές έχουν πάρει τη μορφή χιονοστιβάδας. Συνέχεια το σύστημα, βγάζει εντολές. Καθημερινά παραλαμβάνουμε 80 περίπου εντολές από ελάχιστες που είχαμε το προηγούμενο διάστημα», τονίζει στέλεχος του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στο Βόλο.
«Αν δεν έχετε πληρώσει το λογαριασμό σας, τότε μετά το πέρας της προθεσμίας πληρωμής ο προμηθευτής σας ειδοποιεί για την διακοπή ρεύματος που προτίθεται να πραγματοποιήσει. Στη συνέχεια, ο προμηθευτής ζητά από τον ΔΕΔΔΗΕ την εκτέλεση της διακοπής και αυτή πραγματοποιείται χωρίς άλλη ειδοποίηση.
Εφόσον διευθετήσετε την οφειλή σας, θα πρέπει να ενημερώσετε σχετικά τον προμηθευτή σας, προκειμένου να ζητήσει από το ΔΕΔΔΗΕ την επανασύνδεση του ρεύματος. Ο ΔΕΔΔΗΕ θα προβεί στην επανασύνδεσή σας τα αργότερο εντός δύο εργασίμων ημερών από την υποβολή του αιτήματος επανασύνδεσης από τον προμηθευτή σας. Τα συνεργεία που παραλαμβάνουν τις εντολές διακοπής ηλεκτροδότησης, δεν γνωρίζουν ούτε το ύψος της οφειλής, ούτε άλλα στοιχεία του οφειλέτη».
Ακόμα και μετά την παρέλευση των 85 ημερών από την έκδοση του λογαριασμού, οπότε κανονικά θα έπρεπε να κοπεί το ρεύμα, ανάλογα με το «προφίλ» που έχει ο πελάτης ως καταναλωτής (αν υπάρχουν κοινωνικές ιδιαιτερότητες, αν δημιουργεί συχνά πρόβλημα, αν εξυπηρετεί παλιότερους διακανονισμούς, αν έχει κάνει παράνομες συνδέσεις κ.λπ.) του παρέχεται η δυνατότητα κάποιου είδους διακανονισμού ώστε να συνεχίσει να ηλεκτροδοτείται. Η πολιτική αυτή φαίνεται να έχει γίνει πιο αυστηρή και οι εντολές διακοπής να έχουν πυκνώσει.
Οι πιέσεις προς τους οφειλέτες, πραγματοποιούνται παράλληλα με το νέο πρόγραμμα διακανονισμών, με μειωμένη προκαταβολή και μέχρι 36 δόσεις, με στόχο τη βελτίωση της εισπραξιμότητας.
Σχεδόν ταυτόχρονα η Επιχείρηση έθεσε σε λειτουργία και ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα για τον εντοπισμό συστηματικών «μπαταχτσήδων» που ενώ έχουν δυνατότητα δεν προχωρούν σε αποπληρωμή των οφειλών τους.
Το κύμα απλήρωτων λογαριασμών φαίνεται πως έχει διογκωθεί και οι οφειλές έχουν υπερβεί τα 2 δισ. ευρώ σε όλη τη χώρα.
Σύμφωνα πάντως με όσα υποστηρίζουν από τη ΔΕΗ, «παρά την τρέχουσα δυσμενή οικονομική συγκυρία η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών μας είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς τη ΔΕΗ. Τα όποια προβλήματα ως προς την εξόφληση λογαριασμών και τις διακοπές ρεύματος λόγω χρέους προέρχονται από μειοψηφία πελατών, οι οποίοι είναι ασυνεπείς και απαιτούν διακριτική μεταχείριση έναντι των υπολοίπων, ζητώντας κατ’ επανάληψη μακροχρόνιους διακανονισμούς τους οποίους όμως δεν τηρούν».
Το κόστος επανασύνδεσης λόγω χρέους είναι 20,54 ευρώ για καταναλωτές χαμηλής τάσης και 42,55 ευρώ για καταναλωτές μέσης τάσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger