Τρίτη 14 Ιουλίου 2015

Στην αναμονή η Fraport για τα αεροδρόμια, όπως και της Σκιάθου


ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΚΙΑΘΟΥ
Χαμηλούς τόνους για την τύχη του διαγωνισμού για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων, η ολοκλήρωση της οποίας προβλέπεται από τη συμφωνία με τους δανειστές, διατηρεί η γερμανική Fraport.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, η Fraport παρακολουθεί στενά την κατάσταση στην Ελλάδα, ειδικά υπό τα νέα δεδομένα, όμως αποφεύγει να τοποθετηθεί κατά τη συγκεκριμένη συγκυρία για το εάν εξακολουθεί να διατηρεί το ενδιαφέρον της σχετικά με την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης.
Όπως αναφέρεται στη συμφωνία με τους δανειστές, η Ελλάδα καλείται να ολοκληρώσει τη σύμβαση παραχώρησης με τον προτιμητέο επενδυτή Fraport AG – Slentel Ltd, διατηρώντας τους αρχικούς όρους και προϋποθέσεις του διεθνούς διαγωνισμού που είχε ξεκινήσει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) το 2013.

Τα 14 αεροδρόμια είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη η ελληνογερμανική κοινοπραξία, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.
«Ναυαρχίδα» της εταιρείας είναι ο αερολιμένας της Φρανκφούρτης. Παράλληλα, διαχειρίζεται τα αεροδρόμια του Ανόβερου, της Αγίας Πετρούπολης, της Βάρνας, του Πύργου (Μπουργκάς), της Αττάλειας, το «Ίντιρα Γκάντι» του Νέου Δελχί, του αεροδρομίου στο Σι’αν στην Κίνα, το αεροδρόμιο του Ντακάρ και το «Χόρχε Τσάβες» της Λίμας.
Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited (5,27%) και οι λοιποί μέτοχοι (34,91%).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger