Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Ελένη Κοσμά: Μία νέα ερευνήτρια από τη Σκόπελο

Παρουσιάζει τα «εναλλακτικά» πάρκα, μέσα από τα οποία μια απλή βόλτα μπορεί να γίνει εποικοδομητική για μικρούς και μεγάλους!
Μία νέα «εναλλακτική» μέθοδο στη σχεδίαση και αρχιτεκτονική δημιουργία στους δημόσιους χώρους (πεζοδρόμια, πάρκα κλπ.) εκπόνησε το προηγούμενο διάστημα μέσω της διπλωματικής εργασίας η 26χρονη απόφοιτος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε. (ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.) Ελένη Κοσμά, η οποία σήμερα ζει στο Βόλο και κατάγεται από τη Σκόπελο, μέσα από την οποία παρουσιάζει το πώς μια απλή βόλτα σε ένα δημόσιο χώρο μπορεί να γίνει εποικοδομητική.
Ρεπορτάζ: ΑΘΗΝΑ ΤΣΙΡΓΗ
Μάλιστα το προηγούμενο διάστημα το πρώτο ερευνητικό έργο της Ελένης Κοσμά, δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Ηώς του Κέντρου Ερευνας Επιστήμης και Εκπαίδευσης (Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ.) με τίτλο «Η διδακτική της φυσικής με την βοήθεια της αρχιτεκτονικής»

Οπως εξηγεί στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο διδάσκων του Τ.Ε. (ΑΕΙ Πειραιά Τ.Τ.) κ. Γεώργιος Μιχαήλ Εξαρχάκος «πρόκειται για μια εργασία η οποία δείχνει πως μια βόλτα σε ένα δημόσιο χώρο μπορεί να γίνει εποικοδομητική. Πως μπορούμε δηλαδή απλά περπατώντας σε ένα όμορφο περιβάλλον να γίνουμε πλουσιότεροι αποκτώντας γνώσεις για διάφορους τομείς όπως φυσική, χημεία, περιβάλλον κλπ. με επιλογή πάντα της αντίστοιχης τοπικής αρχής».
Επίσης, μέσα από την εργασία, όπως αναφέρει ο κ. Εξαρχάκος δημιουργείται μια νέα «εναλλακτική» μέθοδος στη σχεδίαση και αρχιτεκτονική δημιουργία στους δημόσιους χώρους (πεζόδρομοι, πάρκα κλπ). «Με κατάλληλη αρχιτεκτονική τοποθέτηση διατάξεων και με μια έξυπνη αρχιτεκτονική μελέτη, ακολουθώντας παιδαγωγικές-εκπαιδευτικές θεωρίες, και θεωρίες μάθησης, μπορεί να σχεδιαστεί ένας δημόσιος χώρος όπου η βόλτα μας μέσα από αυτόν πέρα από ευχάριστη να αποδειχθεί και χρήσιμη. Για παράδειγμα τοποθετώντας γλυπτά - διδακτικά εργαλεία - μοντέλα κατά τέτοιο τρόπο ώστε από το απλούστερο να οδηγούμαστε στο πιο σύνθετο, από το παλαιότερο στο νεότερο μπορούμε να κατανοήσουμε όχι μόνον την κρούση ή τις ταλαντώσεις (ή άλλες έννοιες στο πεδίο της φυσικής για παράδειγμα) αλλά και το πως έφθασε η ανθρωπότητα σε αυτές τις γνώσεις και ποια είναι η ιστορική πορεία που ακολουθήθηκε», αναφέρει ο κ. Γεώργιος Μιχαήλ Εξαρχάκος.

Ενα «εναλλακτικό» πάρκο στο Βόλο!
Η δημιουργία ενός «εναλλακτικού» πάρκου μπορεί εύκολα να υλοποιηθεί και στο Βόλο εξηγεί ο Διδάσκων στο ΤΕΙ Πειραιά, ο οποίος μάλιστα επέβλεπε την εργασία της κ. Ελένης Κοσμά, αρκεί όπως αναφέρει να εκδηλωθεί ενδιαφέρον από την Δημοτική Αρχή Βόλου με στόχο η αρχιτεκτονική να «διδάξει» όχι μόνο με την επιστήμη της αλλά και με ευρύτερες έννοιες.
«Πραγματικά μέσα από ένα τέτοιο πάρκο μπορούμε να διαπιστώσουμε -ιδίοις όμμασι- πως γίνεται μια επιστημονική έρευνα, πως προχωράει η επιστήμη, πως πραγματοποιούνται οι ανακαλύψεις έτσι ώστε οι επισκέπτες ενός τέτοιοι πάρκου μικροί και μεγάλοι να γίνονται οι ίδιοι μικροί ερευνητές», υπογραμμίζει ο κ. Εξαρχάκος, προσθέτοντας πως με αυτό τον τρόπο δεν κατανοείται απλά η συγκεκριμένη επιστήμη αλλά και η ανάγκη της απόδειξης, της επαγωγικής σκέψης αλλά και έννοιες που είναι απαραίτητες στην καθημερινότητα των ανθρώπων και παράλληλα κάνουν λίγο καλύτερους τους ανθρώπους.

Σπουδαίο ερευνητικό έργο
Αξίζει να αναφερθεί ότι το πρώτο μέρος της επιστημονικής εργασίας δημοσιεύθηκε στο ετήσιο επιστημονικό περιοδικό Ηώς του Κέντρου Ερευνας Επιστήμης και Εκπαίδευσης. Μάλιστα ο κ. Εξαρχάκος παραθέτει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ μια μικρή περίληψη από το ερευνητικό έργο της κ. Κοσμά, η οποία είναι η εξής: «Η συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζει πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η αρχιτεκτονική σύνθεση ως μαθησιακό εργαλείο στο πεδίο των φυσικών επιστημών. Στην πρώτη παράγραφο παρουσιάζονται αρχές διδακτικής και θεωρίες μάθησης. Στη δεύτερη παράγραφο εξειδικευόμαστε στον τομέα των φυσικών επιστημών και στην τρίτη παράγραφο παρουσιάζεται μια πρόταση αρχιτεκτονικής σύνθεσης, όπου μπορεί ο χρήστης ενός χώρου να διευρύνει τις γνώσεις του στο πεδίο των φυσικών επιστημών, κατανοώντας έννοιες, παρατηρώντας κατασκευές και πειραματικές διατάξεις. Δηλαδή χρησιμοποιείται η αρχιτεκτονική ως εργαλείο ώστε να κατανοηθεί η γνώση».
Τέλος ο διδάσκων καθηγητής, μιλώντας για την Ελένη Κοσμά, τονίζει ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό μυαλό και πιστεύει ότι στο μέλλον θα κάνει μεγάλα βήματα στη ζωή της. «Είναι ουσιαστικά μια νέα ερευνήτρια από τη Σκόπελο. Είμαι ευτυχής που είχα την χαρά να επιβλέψω την διπλωματική της εργασία και τυχερός που συνεργάστηκα με ένα τόσο ικανό άνθρωπο και επιθυμώ δια της παρούσης να την συγχαρώ δημόσια», καταλήγει ο ίδιος.
http://www.taxydromos.gr/data/news/14210601001995653856.jpg 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger