Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

Επικίνδυνοι καπετάνιοι του … γλυκού νερού!


Του Θανάση Λαμπρόπουλου
Αυτοαποκαλούνται “καπεταναίοι”, αν και οι περισσότεροι δεν διαθέτουν καν ναυτική εμπειρία αφού δεν έχουν ανέβει σε “κουβέρτα” βαποριού ούτε στον ύπνο τους, αλλά ούτε και σε καΐκι κάθε καλοκαίρι εμφανίζονται τόσο στα νερά του Αιγαίου όσο και τα πέριξ των περισσότερων νησιών και παρότι ότι δεν γνωρίζουν τι θα πει Κανονισμός Αποφυγής Συγκρούσεων μεταφέρουν με τα μικρά η μεγάλα πετρελαιοκίνητα η βενζινοκίνητα σκάφη τους κόσμο και κοσμάκη ανάμεσα στον οποίο δυστυχώς υπάρχουν και ανήλικα παιδιά.
Τι και αν έχουν καταγγελθεί από την Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού Πάσης Τάξης επανηλλειμένως  ως ΑΝΑΥΤΟΙ και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ για την ασφαλή ναυσιπλοΐα ακόμα και των ακτοπλοϊκών πλοίων οι καπεταναίοι του “Γλυκού Νερού” κάθε καλοκαίρι, δηλ τότε που τα νησιά κατακλύζονται από χιλιάδες τουρίστες, κυρίως αλλοδαπούς, και έχει κονόμα κάνουν και πάλι την εμφάνιση τους και ο.....ΑΙ ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΑ ΒΑΖΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ.
Και είναι τέτοια και τόση η ασχετοσύνη τους ως προς το ναυτικό επάγγελμα αλλά και ως προς τους κινδύνους που κρύβει όταν με τα μικρά και πολλές φορές μεσαία πλοιάρια, κυρίως ξύλινα παλιά καΐκια που τα έχουν μετασκευάσει σε επιβατηγά-τουριστικά πραγματοποιούν θαλάσσιες πλόες πέραν τον 6 ναυτικών μιλίων που είναι και το όριο απομάκρυνσης από την βάση τους, και μάλιστα όταν στο Αιγαίο ο καιρός “βγάζει φίδια”.
Άσε που ενώ η άδεια που πιθανόν να διαθέτουν και έχουν εφοδιαστεί από τα Τοπικά Λιμεναρχεία ορίζει ρητά και κατηγορηματικά ότι τα πλοιάρια τους είναι σε θέση να μεταφέρουν έως και 25-30 η ακόμα και 40 άτομα αυτοί κάνουν τους “κεφαλιού” τους αφού αν κάποιος λιμενικός κάτσει και μετρήσει έναν-εναν τους επιβιβαζόμενους στα σκάφη και τα πλοιάρια των αυτοαποκαλούμενων “ΚΑΠΕΤΑΝΑΙΩΝ” θα καταγράψει πολλούς περισσότερους, και ως εκ τούτου θα πρέπει να επιβάλλει και τα....δέοντα που είναι χρηματικά πρόστιμα αλλά και η αφαίρεση όποιων πιστοποιητικών ναυτικής ικανότητας διαθέτουν.
Και επειδή ως “ΚΑΠΕΤΑΝΑΙΟΙ” έχουν χρησθεί ακόμα και οι “βαρκάρηδες” των κατά τόπους νησιών του Αιγαίου, και μάλιστα με την ΑΝΟΧΗ των εκεί υπηρετούντων Λιμενικών που δεν είναι διατεθειμένοι ως φαίνεται να χαλάσουν τις όποιες ΣΥΓΓΕΝΙΚΕΣ τους σχέσεις με τους παρανομούντες(βλέπετε υπάρχει και η εντοπιότητα),η ακόμα και την υπηρεσιακή τους ηρεμία όλα εκεί στα νησιά του Αιγαίου ΟΛΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΡΟΛΟΙ.
Και ας μην διαθέτουν τα όποια προβλεπόμενα από τα Προεδρικά Διατάγματα και τους Γενικούς Κανονισμούς Λιμένων πιστοποιητικά Ναυτικής Ικανότητας(ΑΔΕΙΕΣ ΧΕΙΡΙΣΤΟΥ ΠΗΔΑΛΙΟΥΧΟΥ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ Γ ΤΑΞΗΣ Ε.Ν),η αν και ακόμα κάποιοι εξ αυτών διαθέτουν αλλά έχουν λόγω ΠΟΛΥΕΤΙΑΣ ΛΗΞΕΙ, και ως εκ τούτου δεν ΙΣΧΥΟΥΝ οι αυτοαποκαλούμενοι ΚΑΠΕΤΑΝΑΙΟΙ του ΑΙΓΑΙΟΥ οι οποίοι δεν ξέρουν καν τι σημαίνει “Υπεύθυνος Φυλακής Γέφυρας”, αλλά ούτε και τι είναι οι Γυροπυξίδες, τα αυτόματα πηδάλια, τα  βυθόμετρα, τα δρομόμετρα, τα Radar,τα Loran,τα Decca ,αλλά και τα ραδιογωνιόμετρα περιορισμένης χρήσης GMDSS ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΚΑΘΕ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΝ ΕΠΕΛΑΣΗ ΤΟΥΣ ΕΛΕΩ ΦΥΣΙΚΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΑΝΟΧΗΣ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΕΝΣΤΟΛΩΝ ΑΡΧΩΝ.
Και επειδή εδώ στο ZOUGLA PORT “Λέμε η καλλίτερα γράφουμε τα ΣΥΚΑ-ΣΥΚΑ και τη ΣΚΑΦΗ-ΣΚΑΦΗ αναφέρουμε τα όσα σήμερα ισχύουν για την απόκτηση των Πιστοποιητικών Ναυτικής Ικανότητας από οποιονδήποτε πολίτη της χώρας, ο οποίος όμως αν μη τι άλλο πρέπει να γνωρίζει τι είναι θάλασσα και τι είναι ΠΛΟΙΟ.
Για να αποκτήσει λοιπόν κάποιος ΑΔΕΙΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗ -ΠΗΔΑΛΙΟΥΧΟΥ για να μπορεί νόμιμα να χειρίζεται επιβατηγά-πετρελαιοκινητα σκάφη η μικρά πλοιάρια(ΛΑΝΤΖΕΣ),και να μεταφέρει με πλήρη ασφάλεια επιβάτες πέριξ των νησιών πρέπει Σύμφωνα με τον ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΛΙΜΕΝΑ 17-αρθρο 19 να έχει πρώτον προϋπηρεσία 24 μήνες σε εμπορικά πλοία η πλοιάρια του Πολεμικού Ναυτικού η του Λ.Σ και σε ειδικότητες καταστρώματος, μηχανής και ασυρμάτου η 3 χρόνια ως βοηθός λεμβούχου η αθροιστικά προϋπηρεσία ΝΑΥΤΙΚΟΥ-ΒΟΗΘΟΥ ΛΕΜΒΟΥΧΟΥ 30 ΜΗΝΕΣ, η οποία αποδεικνύεται με την φωτοτυπία ναυτικού φυλλαδίου η εγγραφή σε μητρώα ναυτικών, η να είναι μεμονωμένος εργάτης(ειδικό φυλλάδιο) η αν έχει εργαστεί σε σκάφος που δεν τηρεί ναυτολόγιο σε δημόσιο φορέα(ΙΚΑ,ΟΓΑ κλπ).
ΔΕΥΤΕΡΟΝ Φωτοτυπία άδεια ΝΑΥΤΗ(προαιρετικά).
ΤΡΙΤΟΝ. Βεβαίωση Ασφάλισης(προαιρετικά)
ΤΕΤΑΡΤΟΝ. Πιστοποιητικό Ποινικού Μητρώου τύπου Β από το οποίο να αποδεικνύεται ότι δεν έχει καταδικαστεί οποτεδήποτε για κανένα από τα αδικήματα ληστείας, ανθρωποκτονίας από πρόθεση, λαθρεμπορίας, κατοχής χρήσης και εμπορίας ναρκωτικών, εκμετάλλευσης πορνών και σωματεμπορίας, αποπλάνησης, βιασμού, εξαναγκασμού σε ασέλγεια, κλοπής, πλαστογραφίας, απάτης, υπεξαίρεσης, παράβασης του Ν. περί προστασίας του εθνικού νομίσματος, παράνομης αλιείας με χρήση εκρηκτικών η χημικών η φυτικών υλών(Γ.Κ.Λ 17 ΑΡΘΡΟ 9)
ΠΕΜΠΤΟΝ. Πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης τύπου Α, φωτοτυπία ταυτότητας, πιστοποιητικό γέννησης με το οποίο  θα αποδεικνύεται ότι ο ενδιαφερόμενος είναι υπήκοος Κράτους Μέλους των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων η κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών.
ΕΚΤΟΝ. Αντίγραφο πτυχίου ΣΣΠΜ(Σχολής Σωστικών-Πυροσβεστικων Μεσων,3 φωτογραφίες, και τέλος ο ενδιαφερόμενος να προσκομίσει πιστοποιητικό ΥΕΑΝΕΘ ανά πενταετία επανεξέταση ύστερα από την συμπλήρωση του 55ου έτους του πηδαλιούχου, ενώ σε περίπτωση που ο υποψήφιος δεν είναι απογεγραμμένος ναυτικός η υγεία του και η καταλληλότητα του πιστοποιείται με την προσκόμιση ιατρικών βεβαιώσεων.
                                         ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΤΥΧΙΟΥ Γ ΤΑΞΗΣ Ε.Ν


ΠΡΩΤΟΝ. Να είναι απογεγραμμένος ναυτικός-ναυτικο φυλλάδιο σε ισχύ(εντος της τελευταίας τετραετίας τουλάχιστον 8μηνη θαλάσσια υπηρεσία)
ΔΕΥΤΕΡΟΝ. Να έχει συμπληρώσει το 20ο έτος της ηλικίας του και να μην υπερβαίνει το 65ο ετος.
ΤΡΙΤΟΝ. Να είναι στρατολογικά εντάξει.
ΤΕΤΑΡΤΟΝ. Να μην τελεί υπό στέρηση πολιτικών του δικαιωμάτων.
ΠΕΜΠΤΟΝ. Να μην έχει καταδικαστεί για κακούργημα η φυλάκιση ανώτερη του εξαμήνου καθ υποτροπή η μείζονα του εξαμήνου επί λαθρεμπορία ναρκωτικών η επί παράβαση του νόμου περί προστασίας του εθνικού νομίσματος η αδικήματος αναφερόμενων επί του πλοίου υπηρεσία και να μην έχει στερηθεί οριστικά του δικαιώματος της ασκήσεως ναυτικού επαγγέλματος, και να είναι σωματικά και ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ υγιής.
ΕΚΤΟΝ. Θαλάσσια Προϋπηρεσία 3 ΧΡΟΝΩΝ με ειδικότητα καταστρώματος σε πλοία μέχρι 1500 κόρους ολικής χωρητικότητας-κοχ-,για τους κατόχους απολυτηρίου Γυμνάσιου η Ισότιμης Σχολής και θαλάσσια υπηρεσία 18 ΜΗΝΩΝ με ειδικότητα καταστρώματος σε πλοία 1500 κοχ για κατόχους πτυχίου επιπέδου 3 του άρθρου 6 του Ν.2009/92(Α 18) των ΤΕΕ τομέα Ναυτικού και Ναυτιλιακής ειδικότητας Πλοιάρχων Ε.Ν. Αν έχει απολυτήριο δημοτικού σχολείου πρέπει να έχει αρχίσει θαλάσσια υπηρεσία πριν την 31 Ιανουαρίου του 2002.
ΕΒΔΟΜΟΝ. Κατά την θαλάσσια υπηρεσία και για χρονικό διάστημα 12 μηνών τουλάχιστον από την συνολική απαιτουμένη ο υποψήφιος θα εκπαιδεύεται σε πλοία πάνω από 75 κοχ στα καθήκοντα υπεύθυνου φυλακής γέφυρας υπό την επίβλεψη αξιωματικού που θα αποδεικνύεται με σχετική εγγραφή σε εγχειρίδιο κατευθυνόμενης εκπαίδευσης το οποίο θα ελέγχεται από την κανονική συμπλήρωση του από την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού(ΑΕΝ) που θα του χορηγεί την σχετική βεβαίωση.
ΟΓΔΟΟΝ. Επιτυχής αποφοίτηση από το ειδικό τμήμα εκπαίδευσης Κυβερνητών Δημόσιας Σχολής Ε.Ν για τους κατόχους απολυτηρίου Γυμνάσιου η Ισότιμης Σχολής, και τέλος η Θαλάσσια Υπηρεσία όσων υπηρετούν σε Ρ/Κ,Υ/Γ,Φ/ΔΕΣ αυτοκινούμενες και ΛΑΝΤΖΕΣ(πλοία εργαζομένων κυρίως σε λιμάνια) υπολογίζεται εφόσον πληρούνται οι ισχύουσες προϋποθέσεις ειδικότητας των πλοίων, κατά το ήμισυ και όχι περισσότερο από το ήμισυ της υπηρεσίας που απαιτείται. Εάν σύμφωνα με το ναυτολόγιο τα συγκεκριμένα πλοία για κάποιο χρονικό διάστημα ήταν σε πλου εκτός λιμένα ο χρόνος αυτός υπολογίζεται κανονικά για την απόκτηση Πτυχίου η Άδειας εμπορικού ναυτικού.
ΑΥΤΑ ΚΑΙ Ο ΑΙ ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΑ ΒΑΖΕΙ ΚΑΘΕ
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ.

Υ.Γ
ΚΑΙ ΕΞΟΝΥΧΙΣΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ
ΣΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΠΟΥ ΞΕΦΥΤΡΩΝΟΥΝ
ΠΛΕΟΝ ΣΑΝ ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ
ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger