Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

Ενδιαφέρον για λειτουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι Βόλου

Από εταιρία Κυπριακών συμφερόντων με Αμερικανικά και Καναδικά κεφάλαια
Το ενδιαφέρον που εκδήλωσε εταιρία για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι του Βόλου, αλλά και την ανάγκη να προχωρήσει το ζήτημα αυτό, θα εξετάσει το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, στη συνεδρίαση που έχει προγραμματιστεί για αύριο Παρασκευή, στις 2.30 το μεσημέρι. Πρόκειται για τη διαχειριστική εταιρία, Hellenic Seaplanes S.A., Κυπριακών συμφερόντων, που έδειξε ενδιαφέρον για να «στήσει» 200 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα.

Στην εισήγησή του ο αντιδήμαρχος Δημήτρης Δερβένης τονίζει ότι η δημιουργία δικτύου μεταφορών με υδροπλάνα αποτελεί ιδανικό σύστημα μεταφορών για την Ελλάδα, με τις εκατοντάδες νησιών και παράκτιων πόλεων ή μικρότερων παράκτιων τουριστικών προορισμών. Επιπλέον, αποτελεί σημαντική αναπτυξιακή δραστηριότητα, διευκολύνοντας την πρόσβαση και μειώνοντας δραστικά τη διάρκεια ταξιδιού σε περιοχές της χώρας, όπως είναι οι νησιωτικές, οι οποίες σήμερα είναι δυσπρόσιτες και απομονωμένες, ιδιαίτερα κατά τις μη τουριστικές εποχές του χρόνου.

Σημαντική αναπτυξιακή δραστηριότητα χαρακτηρίζει ο Δημ. Δερβένης ένα σύστημα μεταφορών με υδροπλάνα, για την ευρύτερη περιοχή του Βόλου, διότι προσφέρει εύκολη, γρήγορη και σχετικά οικονομική σύνδεση του Βόλου με τις Β. Σποράδες, με τα μεγάλα αστικά κέντρα Αθήνας – Θεσσαλονίκης και ενδεχομένως, με άλλες περιοχές της χώρας, όπως η Ανατολική Μακεδονία, η Θράκη, η Κρήτη και άλλα νησιά του Αιγαίου.

Πρόσφατα η εταιρεία Hellenic Seaplanes S.A. επισκέφθηκε τον δήμαρχο Βόλου και τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου και παρουσίασε το επιχειρησιακό σχέδιό της, ζητώντας την κατ’ αρχήν αποδοχή των βασικών αυτών τοπικών φορέων.

Το πλάνο της εταιρίας, που είναι Κυπριακών συμφερόντων και έχει στη διάθεσή της Αμερικανικά και Καναδικά κεφάλαια, είναι η δημιουργία περίπου 200 υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα, τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούν αεροπορικές εταιρίες, έναντι συμβολικού κόστους, που σημαίνει ότι θα παραμείνει χαμηλό το εισιτήριο για τον επιβάτη.

Η Δημοτική Αρχή Βόλου υποστηρίζει ότι το προτεινόμενο σχέδιο, περιέχει ενδιαφέροντα στοιχεία, τεκμηριωμένες προτάσεις και κυρίως δείχνει να είναι ρεαλιστικό ως προς την εφαρμογή του, ενώ παρουσιάζεται η πρόθεση της εταιρείας να δημιουργήσει ένα δίκτυο εκατοντάδων υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ένα ως δύο χρόνια. Στην εισήγηση το λιμάνι του Βόλου χαρακτηρίζεται πλεονεκτικό, διότι είχε αδειοδοτηθεί με το προηγούμενο θεσμικό καθεστώς, υπάρχει συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα λιμάνια της χώρας κι όπως αναφέρει «Το πλεονέκτημα αυτό πρέπει να αξιοποιηθεί, με στόχο να γίνει ο Βόλος, το πρώτο λιμάνι της χώρας που θα αποκτήσει υδατοδρόμιο», επισημαίνεται στην εισήγηση.

Στο πλαίσιο του νόμου τα τιμολόγια
Στο επιχειρησιακό σχέδιο που έχει καταθέσει η εταιρία, παρουσιάζεται ο τρόπος τιμολόγησης των υπηρεσιών, οι άδειες που απαιτούνται, οι προϋποθέσεις λειτουργίας του υδατοδρομίου, αλλά και προτάσεις - σενάρια για το ποιος θα είναι ο κάτοχος της άδειας λειτουργίας της εγκατάστασης.

Όσον αφορά στην τιμολόγηση των υπηρεσιών, προτείνεται ο Φορέας Λειτουργίας Υδατοδρομίου να καθορίζει τα τιμολόγια των παρεχόμενων από αυτόν υπηρεσιών, το ύψος των οποίων δεν μπορεί να είναι κατώτερο ή ανώτερο από αυτό που ορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Υποδομών - Ανάπτυξης και Ναυτιλίας. Το σχετικό σχέδιο Νόμου ορίζει ότι «για τον καθορισμό των τιμών παροχής υπηρεσιών κάθε υδατοδρομίου λαμβάνονται ιδίως υπόψη ο αριθμός των επιβατών, το βάρος του μεταφερόμενου φορτίου και ταχυδρομείου καθώς και τα φυσικά χαρακτηριστικά των αεροσκαφών».

Για κάθε αναχωρούντα επιβάτη από υδατοδρόμιο καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου τέλος ίσο με 5% του καθαρού ναύλου, που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο. Το ίδιο ποσό καταβάλλεται για κάθε επιβάτη και στην περίπτωση ολικής ναύλωσης αεροσκάφους, ανεξάρτητα από το ποσό που καταβλήθηκε. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Υποδομών - Ανάπτυξης και Ναυτιλίας καθορίζονται οι υπόχρεοι απόδοσης του τέλους, ο τρόπος και ο χρόνος απόδοσής του, τυχόν απαλλαγές εκ του τέλους, καθώς και οι κυρώσεις εκπρόθεσμης, ανακριβούς ή μη αποδόσεως του τέλους.

Σύμφωνα με το νόμο 4146/2013, είναι δυνατή η χρηματοδότηση τόσο από εθνικούς ή κοινοτικούς όσο και από ιδιωτικούς πόρους, ενώ η δημιουργία υδατοδρομίων μπορεί να υπαχθεί στο πλαίσιο των στρατηγικών επενδύσεων (fast track) ή και στο πλαίσιο των συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger