Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

Με υδροπλάνο από Βόλο για Σποράδες,Σκόπελο

Πέντε χρόνια μετά την αναγκαστική... προσθαλάσσωση της εταιρείας ArGo Airways, με έδρα το Βόλο, και την άδοξη αποχώρηση της AirSea Lines, δείγματα επανασυγκρότησης δείχνει η αγορά επιβατικών μεταφορών με υδροπλάνα.

Η ArGo Airways παρασυρμένη στη δίνη ενός ασαφούς νομοθετικού πλαισίου και μιας γραφειοκρατίας που στάθηκε αδύνατο να παλέψει, εγκατέλειπε το 2009 το φιλόδοξο εγχείρημα, μετά από τις πρώτες πτήσεις υδροπλάνων στη γραμμή Βόλος-Σποράδες, με την υψηλού κόστους επένδυση των 3 εκατ. ευρώ να βυθίζεται... Σήμερα, εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών επανέρχονται, δίνοντας μάχη με το χρόνο για να εξασφαλίσουν αεροσκάφη και να στήσουν υδατοδρόμια, διαπιστώνοντας ότι νησιωτικοί δήμοι και περιφέρειες έχουν ποντάρει στο υβριδικό μεταφορικό μέσο ως εναλλακτικό μέσο για τους ταξιδιώτες και ως μέσο εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Οι εταιρείες Κ2 Smart Jets και Ελληνικά Υδατοδρόμια ανακοίνωναν χθες ότι ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο να φέρουν το πρώτο υδροπλάνο στην Ελλάδα το Σεπτέμβριο, παρέχοντας αρχικά υπηρεσίες τσάρτερ, αλλά και να «τρέξουν» την ανάπτυξη υδατοδρομίων στον νησιωτικό χώρο.
Οι πρώτες πτήσεις θα γίνουν στα νησιά του Ιονίου, καθώς ήδη η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» έχει αναλάβει την κατασκευή τεσσάρων υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, στους Παξούς, στους Οθωνούς και στην Ερείκουσα για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας.
Επίσης η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για την κατασκευή και άλλων υδατοδρομίων σε νησιωτικές περιοχές και συγκεκριμένα στην Κρήτη, στις Κυκλάδες, στα Δωδεκάνησα, στον Αργοσαρωνικό και στις Σποράδες. Οι πτήσεις αρχικώς θα γίνονται με μισθωμένα υδροπλάνα με στόχο από το 2015 αυτά να αρχίσουν να αντικαθίστανται σταδιακά από ιδιόκτητα της K2 Smart Jets.
Η Κ2 Smart Jets ειδικεύεται στις πτήσεις VIP, έχει έδρα το «Ελ. Βενιζέλος» και πρόσφατα εξαγόρασε το 50% της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», στελέχη της οποίας είχαν αδειοδοτήσει στο παρελθόν τα πρώτα 12 υδατοδρόμια που λειτούργησαν στην Ελλάδα.



Βάση στο Βόλο από τη HellenicSeaplanes
Στο μεταξύ, σε διαδικασία συγκρότησης τελεί και η Hellenic Seaplanes, η οποία, όπως αναφέρει, έχει εξασφαλίσει επενδυτικά κεφάλαια από το εξωτερικό και επιδιώκει την εξασφάλιση λειτουργίας δεκάδων υδατοδρομίων σε ολόκληρη τη χώρα, προκειμένου να στήσει δίκτυο.
Η εταιρεία στοχεύει στην εξυπηρέτηση επιβατών άνευ οχήματος, επισκεπτών μνημείων, ομάδων ταξιδιωτών και δρομολογίων τσάρτερ, επιβατών «άγονης γραμμής», καθώς και στη μεταφορά ασθενών, αλλά και εμπορευμάτων.
Η Hellenic Seaplanes επιδιώκει να πετάξει με υδροπλάνα Twin Otter Series 400 και να εγκαταστήσει βάσεις σε Κέρκυρα, Ιωάννινα, Κεφαλονιά, Πάτρα, Αθήνα, Βόλο, Σκιάθο, Θεσσαλονίκη, Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σύρο, Κάλυμνο, Σαντορίνη, Ρόδο, Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο. Μάλιστα, υπόσχεται ότι τα εισιτήρια των υδροπλάνων θα είναι αντίστοιχα αυτών των επιβατικών πλοίων.

Δέκα χρόνια πτήσεις και αναταράξεις
* Το 2003 δίνεται το πράσινο φως για δρομολόγια με υδροπλάνα στην Ελλάδα. Η Ελλάδα θεωρείται κατάλληλη λόγω της ακτογραμμής μήκους 16.000 χλμ. και των περίπου 200 κατοικημένων νησιών.
* Air SeaLines ελληνοκαναδικών συμφερόντων και Argo Airways ήταν οι δύο εταιρείες που δρομολόγησαν υδροπλάνα.
* Το δίκτυο που εξυπηρετούσαν οι δύο εταιρείες ήταν: νησιά του Ιονίου, Ιωάννινα, Βόλος, νησιά Βορείων Σποράδων, Πάτρα και ορισμένα νησιά του Αιγαίου για μικρό χρονικό διάστημα.
Ταχυδρόμος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger