Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

Η ΠΕΝΕΝ κατά Βαρβιτσιώτη για τα πληρώματα εξωτερικού

Ανακοίνωση της Ένωσης Ναυτών για τη μείωση των πληρωμάτων στις γραμμές εξωτερικού:
Συνάδελφοι,
Το νομοσχέδιο έκτρωμα 4150/2013 που επανειλημμένα η ΠΕΝΕΝ είχε καταγγείλει ότι αποτελεί ταφόπλακα για τους Έλληνες Ναυτεργάτες στην επιβατηγό ναυτιλία και ότι οι ρυθμίσεις που προβλέπει για τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία διεθνών γραμμών είναι καταστροφικές για το παρόν και το μέλλον των ελάχιστων θέσεων εργασίας που έχουν απομείνει για το ελληνικό Ναυτεργατικό δυναμικό. Οι εκτιμήσεις μας αυτές έρχονται δυστυχώς να επιβεβαιωθούν πανηγυρικά αφού ο νέος Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε εφαρμογή της παραπάνω νόμου προχώρησε στην έκδοση Υπουργικών αποφάσεων σύμφωνα με τις οποίες μειώνει τον αριθμό των Ελλήνων Ναυτεργατών έως και 60% ενώ ορισμένες ειδικότητες στην ουσία τις καταργεί από αυτήν την κατηγορία πλοίων.
Οι συνέπειες είναι οδυνηρές, ιδιαίτερα για τον κλάδο του ξενοδοχειακού προσωπικού ο οποίος καλείται να υποστεί μια τρομακτική συρρίκνωση που τον οδηγεί στα όρια του επαγγελματικού αφανισμού.
Στο όνομα της ανταγωνιστικότητας της Ναυτιλίας για πολλοστή φορά θυσιάζονται εκατοντάδες θέσεις εργασίας προκειμένου να αυξήσουν την κερδοφορία των εφοπλιστικών επιχειρήσεων και να διευρυνθούν τα προνόμια που απολαμβάνουν.
Η ενεργοποίηση των Υπουργικών αποφάσεων αποδεικνύει πόσο υποκριτικά και κροκοδείλια είναι τα δάκρυα που χύνουν και πόσο γελοίοι είναι οι ισχυρισμοί των εκάστοτε Υπουργών Ναυτιλίας (και του σημερινού ΥΝΑ Μ. Βαρβιτσιώτη) περί αντιμετώπισης της ανεργίας.

Θέλουμε να τονίσουμε ότι οι ρυθμίσεις του νόμου 4150/2013 δεν θίγουν μόνο τις θέσεις εργασίας των Ελλήνων Ναυτεργατών αλλά αποτελούν και την χαριστική βολή για τα ασφαλιστικά μας ταμεία που οι κυβερνητικές πολιτικές που ασκήθηκαν όλη την μεταπολιτευτική περίοδο τα έχουν οδηγήσει στην πλήρη οικονομική κατάρρευση και απαξίωση.
Οι Υπουργικές αυτές αποφάσεις και ο κίνδυνος που διαγράφεται να ληφθούν ανάλογα μέτρα και στην Ακτοπλοΐα (ήδη αυτό αποτελεί επίσημο αίτημα του ΣΕΕΝ) όπως αυτό της σύνθεσης ασφαλείας, δείχνουν την πρόθεση της κυβέρνησης να αποβάλει τους Έλληνες Ναυτεργάτες από το σύνολο της επιβατηγού ναυτιλίας.
Οι εξελίξεις αυτές αποδεικνύουν πόσο δίκιο είχε η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ όταν επί τρία συναπτά έτη καλεί την ηγεσία και την πλειοψηφία της ΠΝΟ, εργοδοτικό – κυβερνητικό – κομματικό συνδικαλισμό, να αντιμετωπίσουμε αποφασιστικά και αγωνιστικά τον αθέμιτο ανταγωνισμό που επέβαλε στην γραμμή της Αδριατικής ο όμιλος GRIMALDI.
Δυστυχώς οι δυνάμεις αυτές ούτε αντιλήφθηκαν, ούτε ασχολήθηκαν με τον υπαρκτό κίνδυνο που είχε διαμορφωθεί στην γραμμή της Αδριατικής τα τελευταία χρόνια.
Όπως φαίνεται ούτε και σήμερα οι δυνάμεις αυτές δεν αντιλαμβάνονται ποια είναι η στρατηγική της κυβέρνησης και του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Σωστές είναι οι αναφορές τους και η επίκληση της Δ.Σ. 180 (με το νόμο 2974/2011), όμως αυτά είναι η μισή αλήθεια, η άλλη μισή είναι ότι οι Ναυτιλιακές εταιρίες έχουν ξεκάθαρο στόχο - και αυτό επιβεβαιώνει η εμπειρία τόσο στην ποντοπόρο όσο και στην κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία – να καλύψουν τις ανάγκες που θα διαμορφωθούν από τον βίαιο διωγμό των Ελλήνων Ναυτεργατών με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς Ναυτεργάτες.
Η συνδικαλιστική στρατηγική των Αθηνών στα πλαίσια της ΔΟΜ συνθλίβεται και δέχεται καίριο και συντριπτικό πλήγμα από τις εξελίξεις αυτές.
Η τακτική της ΠΝΟ που στηρίζουν οι δυνάμεις αυτές, και αυτή την φορά αποδείχνεται λαθεμένη, επιζήμια και κυρίως αναποτελεσματική και σε κάθε περίπτωση εξασθενίζει και την ελάχιστη διαπραγματευτική δύναμη που της έχει απομείνει.
Επιβάλλεται περισσότερο από ποτέ ο απεγκλωβισμός του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος από το μοντέλο του εργοδοτικού – κυβερνητικού και κομματικού συνδικαλισμού, αυτό αποτελεί όρο για να μπορέσει να κερδηθεί η απολεσθείσα εμπιστοσύνη των Ναυτεργατών στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα. Είναι βασική προϋπόθεση για την ενότητα, την συσπείρωση, την κοινή και συντονισμένη δράση και κυρίως για την αποτελεσματικότητα των αγώνων των Ναυτεργατών.
Η ΠΕΝΕΝ θα πορευθεί σταθερά σε αυτήν την αγωνιστική και ταξική κατεύθυνση (μακριά από κομματικές – πολιτικές και προσωπικές σκοπιμότητες) πιστεύοντας ότι έτσι υπηρετεί το κοινό συμφέρον του Ναυτεργατικού μας κόσμου.
Στο πλαίσιο αυτό προτείνουμε την συνέχιση και κλιμάκωση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων για την καταβολή και εξόφληση των δεδουλευμένων, την πάλη για την ανάκληση του νόμου 4150/2013 και τις συνέπειες που διαμορφώνει για να μην περάσουν οι αξιώσεις των εφοπλιστών και του ΥΝΑ για τις ατομικές συμβάσεις αλλά και τον περιορισμό του δικαιώματος της απεργίας που εξακολουθούν να αποτελούν βασικές προτεραιότητες της κυβερνητικής ναυτιλιακής πολιτικής.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ καλεί όλα τα Ναυτεργατικά σωματεία, την ΠΝΟ και όλους τους Ναυτεργάτες να συμμετάσχουν και να κάνουν δική τους υπόθεση την απεργία που έχει εξαγγείλει η ΓΣΕΕ για την μέρα ψήφισης των νέων φορομπηχτικών μέτρων της δικομματικής κυβέρνησης αναδεικνύοντας και προβάλλοντας μαζί με τα γενικά αιτήματα των εργαζομένων και τα ειδικότερα που ταλανίζουν και απασχολούν τον Ναυτεργατικό μας κόσμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger