Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

Πώς πέσαμε σε ξέρα!

Του Θανάση Λαμπρόπουλου
 
«Οι Έλληνες ναυτικοί είναι ασυναγώνιστοι σε ναυτοσύνη, σε ευρηματικότητα, εργατικότητα, υπευθυνότητα, ευσυνειδησία, θάρρος, αυτοπεποίθηση και φιλότιμο. Αυτός φίλοι μου είναι ο Έλληνας Ναυτικός».
Τάδε έφη, Κωνσταντίνος Μουσουρούλης, Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Δεν είμαι σίγουρος αν ο καθ ύλην αρμόδιος υπουργός για την ελληνική ναυτιλία και τους έλληνες ναυτικούς, ήθελε να αναφερθεί για την ναυτοσύνη των ελλήνων ναυτικών ή του … ξέφυγαν  κατά την διάρκεια ομιλίας του στους έλληνες εφοπλιστές στους οποίους ανακοίνωσε και την απλοποίηση της διαδικασίας για την εγγραφή εμπορικών πλοίων στο εθνικό μας νηολόγιο, ενώ καιρό πριν τους είχε ανακοινώσει την κατάργηση των ΣΣΕ αλλά και τη μείωση των οργανικών συνθέσεων στα ποντοπόρα και όχι μόνο.
Κι ενώ ο κος Μουσουρούλης, κατόπιν  … άνωθεν εντολής «τά έδωσε όλα» στην πλοιοκτησία έτσι ώστε η τι-κομματική κατά τα άλλα εθνική κυβέρνηση, να έχει εξασφαλίσει την εφοπλιστική συμμαχία, πάνω από 7000 έλληνες ναυτικοί ψάχνουν καθημερινά  είτε μέσω του ΓΕΝΕ είτε οι ίδιοι για το πολυπόθητο μπάρκο, το οποίο όμως δεν λέει να ρθει, αφού ακόμη και τα λιγοστά εμπορικά πλοία έχουν ως πληρώματα τριτοκοσμικούς και πάμφθηνους ναυτικούς.
Και μετά τους ποντοπόρους εφοπλιστές ήρθαν και οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών που σημειωτέον σήμερα ανήκουν στα τραπεζικά «κονσόρτσιουμ» και όχι στους αδελφούς Αγαπητούς, τον Μηνά Σταθάκη, τους Καραφωτιά-Καραηλία και τις εταιρείες των λαϊκών βάσεων, στις οποίες είχαν καταθέσει τις οικονομίες τους οι κάτοικοι των νησιών μας.
Και ζητούν φυσικά και αυτοί να ενταχθούν όπως και οι ποντοπόροι εφοπλιστές στο πολυνομοσχέδιο και τα εγκληματικά του άρθρα, τα οποία όχι μόνο η ΠΝΟ αλλά και τα κόμματα της αντιπολίτευσης έχουν χαρακτηρίσει ως η «ταφόπλακα» του ναυτικού επαγγέλματος και των λιγοστών ναυτικών που έχουν μείνει στον χώρο.
Και από τη μια οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών έχουν δίκιο αφού αποδεδειγμένα οι συνολικές τους ζημιές ξεπερνούν τα 800 εκ. ευρώ και τα οποία για να καλυφθούν απαιτείται σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ Μιχ. Σακέλη, αύξηση της κίνησης κατά 40% ποσοστό που μάλλον είναι … όνειρο θερινής νυχτός ενώ την ίδια στιγμή φωτιά στο ακτοπλοϊκό πρόβλημα βάζει και η συνεχιζόμενη αύξηση της τιμής του «μαύρου χρυσού».
Κι όμως για την καταστροφική πορεία της ακτοπλοΐας δεν ΦΤΑΙΝΕ καν οι έλληνες ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων αλλά οι ίδιοι οι υπεύθυνοι (πρόεδροι, διευθύνοντες σύμβουλοι κα), οι οποίοι δανείζονταν από τις τράπεζες, χωρίς να προβλέπουν το … μέλλον.
Δηλαδή έκαναν ότι και οι περισσότεροι έλληνες που δανείζονταν ακόμη και για να πάνε διακοπές. Και τώρα και αυτοί που κάποτε μετέφεραν τις καθημερινές εισπράξεις των ΕΓ/ΟΓ πλοίων τους με τις μαύρες σακούλες σκουπιδιών θέλουν να πετάξουν έξω από τα υπό ελληνική σημαία ακτοπλοϊκά πλοία τους τελευταίους έλληνες ναυτικούς.
Κι έχουν σύμμαχό τους τον ΥΝΑ Κ. Μουσουρούλη, ο οποίος αν και εκλέγεται από εκατοντάδες έλληνες ναυτικούς και τις οικογένειές τους στην ακριτική Χίο, κάνει τα αδύνατα δυνατά για να εξαφανίσει από τα ελληνικά εμπορικά πλοία(ανάμεσά τους και τα ΕΓ/ΟΓ) όλους τους ναυτικούς μας.
Και βέβαια ευθύνες  για την κατάντια της ελληνικής ναυτιλίας και των ελλήνων ναυτικών φέρουν και ορισμένοι «καρεκλοκένταυροι», εργατοπατέρες οι οποίοι ανέκαθεν ήθελαν έτσι να έχουν «δουλειά» και να δικαιολογούν τον ….στεριανό-συνδικαλιστικό μισθό τους, να μην υπάρχουν καν ελληνικά πλοία, παρά μόνο με ξένες σημαίες.
Κι αυτοί φωνάζουν.
Και το ναυτεργατικό κίνημα έτσι δούλευε και έτσι θα δουλεύει και σήμερα, αφού υπάρχουν ναυτεργατικά σωματεία που είναι μέλη της ΠΝΟ, αλλά δεν έχουν μέλη, αφού πλέον οι ειδικότητες που εκπροσωπούσαν δεν υφίστανται πλέον στα υπερσύγχρονα εμπορικά πλοία όλων των τύπων.
Και αυτά τα σωματεία κάνουν κουμάντο και με τις τακτικές τους οδηγούν στον αφανισμό και τους τελευταίους εναπομείναντες έλληνες ναυτικούς.
Και αυτά τα σωματεία είναι προσκολλημένα σε κόμματα και πράττουν αυτά που τους λένε. Έτσι κλείνουν τα λιμάνια όταν καταπλέει κάποιο πλοίο με ξένη σημαία και φτάνουν ακόμη και σε ακρότητες. (πλείστα τα παραδείγματα με τουρίστες να τρέχουν να ξεφύγουν από τα δακρυγόνα στην ακτή Ξαβέρη).
Ας δούμε όμως τι «πουλάει» σήμερα ο ΥΝΑ στους έλληνες ναυτικούς και τις οικογένειές τους, οι οποίες πλέον τείνουν να μην είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στα καθημερινά έξοδα αφού ο σύζυγος ή ο πατέρας είναι «ξέμπαρκοι» εδώ και καιρό. Και τα έξοδα και τα χαράτσια τρέχουν.
Φρούδες ελπίδες και παχιά λόγια όταν λέει ο εκλεγείς από Χιώτες ναυτικούς Κων. Μουσουρούλης, ότι οι έλληνες ναυτικοί είναι οι καλύτεροι του κόσμου, ενώ την  ίδια στιγμή με δική του υπογραφή καταργεί ΣΣΕ και καθιερώνει πλέον τις ιδιωτικές και μειώνει ακόμη περισσότερο τον αριθμό των ελλήνων ναυτικών ακόμη και στα υπό ελληνική σημαία πλοία.
Και φτάσαμε σήμερα, εν έτη 2013 να έχουμε χιλιάδες άνεργους έλληνες ναυτικούς  ανάμεσά τους και δεκάδες καπετάνιοι και μηχανικοί, ενώ το ρεκόρ της ανεργίας κατέχουν οι έλληνες θαλαμηπόλοι αλλά και οι ναύτες.
Και ο υπουργός που δημόσια εξυμνεί την ελληνική ναυτοσύνη, συνεχίζει το αντεργατικό του έργο, αφού τώρα είναι έτοιμος να προχωρήσει και στις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων και στην ακτοπλοΐα!
Και τότε κύριοι του ΥΝΑ, θα … κλάψουν μανούλες.
Και για να λέμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη, ή ακόμα να λέμε του στραβού το δίκιο, για το οξύτατο οικονομικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σχεδόν όλες οι ακτοπλοϊκές  εταιρείες, τα είπε όλα ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχ. Σακέλης, ο οποίος μάλιστα επεσήμανε ότι αν δεν ληφθούν έγκαιρα μέτρα, δηλαδή πριν το καλοκαίρι(βλέπε κατάργηση κρατήσεων υπέρ τρίτων, μείωση λιμενικών τελών και ΦΠΑ) τότε κάποιοι από τους νησιώτες μας θα βλέπουν πλοίο στα λιμάνια τους μόνο κάθε Πάσχα και Χριστούγεννα.
Όμως ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ που και επίσημα ζήτησε από την ΠΝΟ μείωση των μισθών των ελλήνων ναυτικών που υπηρετούν στην ακτοπλοΐα κατά 10-15% ξεσκέπασε και την διπροσωπία της Πολιτείας, η οποία χρόνια τώρα δίνει κάποια ψίχουλα στα πλοία που εκτελούν δημόσιες υπηρεσίες(άγονες γραμμές) ενώ την ίδια στιγμή μοιράζει απλόχερα εκατομμύρια  στον ΟΣΕ και τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ.
Όπως τόνισε ο Μ. Σακέλης αν τα χρήματα που στοιχίζει ο ΟΣΕ στον κρατικό προυπολογισμό τα έδιναν στην ακτοπλοΐα οι επιβάτες και τα οχήματα όχι μόνο θα ταξίδευαν δωρεάν αλλά θα έπαιρναν και 7 ευρώ ως επιδότηση, ενώ για τις κρατικές ενισχύσεις οι οποίες σημειωτέον υπάρχουν και δίνονται σε όλες τις ευρωπαικές χώρες στα πλοία που εκτελούν δημόσιες υπηρεσίες, ο πρόεδρος ήταν σαφής, αφού επεσήμανε ότι πλέον δεν φτάνουν ούτε για καύσιμα των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια προς τα άγονα αλλά ελληνικά νησιά.
Πάντως και στα όσα είπε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, ο ΥΝΑ απέφυγε να απαντήσει ευθέως αλλά δήλωσε αισιόδοξος ως υπουργός ναυτιλίας ενώ επεσήμανε ότι τόσο για τα καύσιμα όσο και για τις κρατικές ενισχύσεις φταίει το υφιστάμενο κοινοτικό δίκαιο και μόνο αυτό.
Και βέβαια ο αρμόδιος υπουργός δεν μας λέει πως η γειτονική μας Ιταλία δίνοντας απλόχερα επιδοτήσεις στα ακτοπλοϊκά της πλοία, έχει καταφέρει να «διώξει» από την Αδριατική όλα τα υπό ελληνική σημαία πλοία, στα οποία μέχρι πριν λίγο καιρό, εργάζονταν μερικές χιλιάδες έλληνες ναυτικοί και οι οποίοι τώρα έχουν ενταχθεί στη στρατιά των ανέργων.
Κατά τα άλλα ο ΥΝΑ στην ομιλία του προς τους έλληνες εφοπλιστές, χαρακτήρισε τους έλληνες ναυτικούς ασυναγώνιστους στη ναυτοσύνη εργατικούς κτλ, δηλαδή άλλα λόγια ν αγαπιόμαστε!
Πάντως για το ποιοι είναι οι έλληνες ναυτικοί, τα λέει όλα, μα ΟΛΑ η απάντηση που έχει δώσει ο αείμνηστος Καλαματιανός πλοιοκτήτης καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ο οποίος μάλιστα κάποτε όταν έμαθε ότι σε κάποιο από τα πλοία του υπηρετούσε ξένος «μαρκόνης» είχε απολύσει τον υπεύθυνο πρόσληψης πληρωμάτων.
‘Όταν ανεβαίνω στα καράβια μου, προτιμώ ν ακούω Γεια σου καπετάν Βασίλη. Τι κάνει η κυρία Κάρμεν και τα παιδιά σου, από το …Good morning Sir”!!!
Έτσι απλά ο αείμνηστος καπετάν Βασίλης, είπε τι είναι ο έλληνας ναυτικός για τα βαπόρια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger