Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Εξετάσεις με ειδική στολή και κράνος σύμφωνα με πληροφορίες από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών Μαγνησίας

Από σήμερα για τους υποψήφιους οδηγούς μοτοσικλετών
Περίοδος προσαρμογής τέλος, αναφορικά με την εφαρμογή του νέου τρόπου εξέτασης των υποψηφίων οδηγών δικύκλων και τετράτροχων και από σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών Μαγνησίας, αρχίζει η κανονική εφαρμογή του νέου νόμου. Πάντως από την πλευρά των εξεταστών επιδεικνύεται μια σχετική ανοχή, ενώ σύμφωνα με τις ίδιες έγκυρες πηγές, αναμένεται να ισχύσει και τροποποίηση στο νέο τρόπο, πριν καν αυτός εφαρμοστεί, καθώς αποδείχθηκε ότι οι χρόνοι «δεν βγαίνουν».
Προθεσμία προσαρμογής τέλος από σήμερα για τους υποψήφιους οδηγούς μοτοσικλετών, αλλά και τους εξεταστές, καθώς, όπως έγινε γνωστό χθες από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών Μαγνησίας, αρχίζει η εφαρμογή του νέου τρόπου εξέτασης. Πάντως, παρ’ όλα, αυτά οι εξεταστές αναμένεται να
συνεχίσουν να επιδεικνύουν μια ανοχή σε ορισμένα από τα στοιχεία που προϋποθέτουν οι εξετάσεις.
Οι υποψήφιοι οδηγοί μοτοσικλετών θα πρέπει να γνωρίζουν ότι με το νέο Προεδρικό Διάταγμα στις εξετάσεις που θα δώσουν, θα πρέπει να φορούν εκτός του προστατευτικού κράνους κλειστού τύπου και το αντανακλαστικό γιλέκο, που χορηγούν οι σχολές οδηγών και προστατευτικό ρουχισμό και συγκεκριμένα μπουφάν, παντελόνι, γάντια και μπότες μοτοσικλέτας.
«Το κράνος πρέπει να είναι εγκεκριμένο και οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στους δύο νέους διάδρομους εξέτασης που έχουν δημιουργηθεί έξω από το Πανθεσσαλικό Στάδιο», δηλώνει ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών Μαγνησίας κ. Γ. Κανάτας.
Παράλληλα γίνονται πιο δύσκολες οι πρακτικές εξετάσεις για τους δικυκλιστές με αποφυγή εμποδίων με ταχύτητα 50 χλμ. και πέδηση έκτακτης ανάγκης σε συγκεκριμένο χρόνο και απόσταση.
Ωστόσο, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, αναμένεται τροποποίηση της διάταξης εκείνης, σύμφωνα με την οποία για την εξέταση απόκτησης της αδείας οδήγησης στις κατηγορίες δικύκλων Α και Α2, ο χρόνος διάνυσης της απόστασης των 40 μέτρων που απαιτούνται στην εξέταση θα είναι 6 και όχι 5 δευτερόλεπτα από την εκκίνηση του δικύκλου και μέχρι την ακινητοποίησή του (φρενάρισμα).
Σχετικό αίτημα είχε υποβάλει και η τοπική Διεύθυνση Συγκοινωνιών, καθώς αποδείχθηκε ανεπαρκής ο χρόνος των 5 δευτερολέπτων.
Με το νέο Προεδρικό Διάταγμα εισάγονται 14 κατηγορίες αδειών οδήγησης, που αντιστοιχούν στην ιπποδύναμη των οχημάτων, αρχής γενομένης από τα δίκυκλα μέχρι 50 κυβικών, που περνούν πλέον στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών και όχι της Τροχαίας, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα. Η έκδοση αδείας γίνεται πιο ακριβή, καθώς αυξάνουν οι ώρες πρακτικής άσκησης κατά 5 στα αυτοκίνητα και κατά 4 στα δίκυκλα.
Πάντως όσοι κάτοχοι δικύκλων μέχρι 50 κυβικών θέλουν να ανανεώσουν την άδεια κυκλοφορίας του οχήματός τους, θα πρέπει πάλι να απευθύνονται προς το παρόν τουλάχιστον, στην Τροχαία και να καταβάλουν το αντίτιμο των 18 ευρώ συνολικά (παράβολο Δ.Ο.Υ. 15 ευρώ και 3 ευρώ στην Τροχαία). Η έκδοση νέας αδείας ή η αλλαγή παλαιάς οδήγησης δικύκλου από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών απαιτεί παράβολο 30 ευρώ από την Εθνική Τράπεζα και μία φωτογραφία διαβατηρίου.
Μέχρι 27 Απριλίου 2014 όλες οι άδειες οδήγησης δικύκλων της Τροχαίας θα πρέπει να αντικατασταθούν με καινούργιες, με την καταβολή παραβόλου 30 ευρώ, διαφορετικά παύουν να ισχύουν, ενώ θα έχουν ισχύ για 15 χρόνια, όπως και οι υπόλοιπες άδειες.
Επίσης έχουν ήδη αυξηθεί κατά πέντε ώρες τα υποχρεωτικά μαθήματα, που σημαίνει ανάλογη οικονομική επιβάρυνση των υποψηφίων οδηγών, ενώ ισχύει παράβολο 10 ευρώ για κάθε επανεξέταση του υποψήφιου οδηγού σε περίπτωση αποτυχίας.
Επίσης η ανανέωση του ερασιτεχνικού διπλώματος οδήγησης δεν θα γίνεται πλέον στα 65 χρόνια, αλλά κάθε 15ετία, με διενέργεια ιατρικών εξετάσεων και αν διαπιστώνεται πρόβλημα υγείας, θα παραπέμπονται σε δευτεροβάθμιες υγειονομικές επιτροπές, χωρίς ωστόσο να περνούν από πρακτικές ή θεωρητικές εξετάσεις.
Μετά την ηλικία των 65 χρόνων η ανανέωση της άδειας οδήγησης θα γίνεται κάθε τριετία.
Οι παλιές άδειες για τα δίκυκλα και τα ερασιτεχνικά διπλώματα, αλλά και όσες εκδοθούν από εξετάσεις που θα ολοκληρωθούν μέχρι σήμερα, θα συνεχίσουν να ισχύουν είτε μέχρι τα 65 χρόνια του κατόχου τους, είτε μέχρι το 2033.
Οι νέες άδειες οδήγησης των κατηγοριών ΑΜ, Α1, Α2, Α και Β  θα ισχύουν για 15 χρόνια, ενώ μέχρι τώρα ίσχυαν μέχρι τα 65.
Για την απόκτηση ερασιτεχνικής άδειας οδήγησης απαιτούνται 20 ώρες θεωρητικά μαθήματα και 25 ώρες πρακτικά, ενώ για την απόκτηση αδείας οδήγησης μοτοσικλέτας, 30 ώρες θεωρητική εκπαίδευση και 14 ώρες πρακτική. Για τις ιατρικές εξετάσεις το παράβολο κοστίζει 90 ευρώ. Οι κατηγορίες αδειών C1, C, D1, D, BE, C1E, CE, D1E και DE (πρώην επαγγελματικές) έχουν ισχύ για πέντε χρόνια. Με τη λήξη ισχύος των επαγγελματικών αδειών τίθενται αυτόματα σε ισχύ οι ερασιτεχνικές, με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός δεν θα είναι άνω των 65 χρόνων. Όλες οι άδειες αντικαθίστανται μέχρι το 2033 με νέου τύπου, που εκτυπώνονται από τη Διεύθυνση Διαβατηρίων του υπουργείου Δημόσιας Τάξης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger