Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Αφιέρωμα: ΠΛΣ 169 Υ/Χ Σκοπέλου "Θεματοφύλακες του Β.Α. Αιγαίου"

Το ΠΛΣ 169 ναυπηγήθηκε το 2000 και είναι τύπου LAMPRO 57PB με  18,60 μήκος και φέρει 2 μηχανές  M.T.U  2.700 Ίππων.

Παραδόθηκε στη Λιμενική Αρχή  Σκιάθου  προκειμένου να καλύψει τις αυξημένες υπηρεσιακές ανάγκες των Βορείων Σποράδων καθώς σε αυτήν υπάγονταν διοικητικά και οι Λιμενικοί Σταθμοί Σκοπέλου-Γλώσσας και Αλοννήσου.

Όταν η Λιμενική Αρχή Σκοπέλου αναβαθμίστηκε σε Υ/Χ το ΠΛΣ 169 μεταφέρθηκε εκεί καθώς θεωρήθηκε ότι έχοντας ως βάση του τη Σκόπελο θα συμβάλει  πιο αποτελεσματικά τόσο στο επιχειρησιακό κομμάτι αλλά και στην προστασία του θαλασσίου πάρκου της Αλοννήσου.

Σήμερα το σκάφος επιχειρεί στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή που εκτείνεται από την  Β.Εύβοια μέχρι τη Χαλκιδική ελέγχοντας νυχθημερόν την ευαίσθητη περιοχή του θαλασσίου πάρκου της Αλοννήσου μέχρι και τη Σκύρο αλλά συνδράμει και στις επιχειρήσεις εντός του Παγασητικού κόλπου.

Συχνές είναι οι επιχειρήσεις διάσωσης συνανθρώπων μας σε κινδυνεύοντα σκάφη, αρκετές οι περιπτώσεις εμπλοκής σε επιχειρήσεις λαθρομεταναστών, λαθραίας διακίνησης τσιγάρων, κατά της μάστιγας των ναρκωτικών παρουσιάζοντας καθημερινή και έντονη δραστηριότητα στη μάχη κατά της εγκληματικότητας που σε συνδυασμό με τους προγραμματισμένους υπηρεσιακούς  ελέγχους και τις κινήσεις στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων είναι κατανοητό σε όλους ότι το υπάρχον ένα και μόνο πλήρωμα υπερβάλει εαυτόν.

Στα ανωτέρω θα πρέπει να προστεθεί και η αδυναμία ανεύρεσης προμηθευτή καυσίμων στη Σκόπελο γεγονός που στις υπάρχουσες  δύσκολες συνθήκες εργασίας έρχεται να προσθέσει και την σχεδόν καθημερινή μετακίνηση στη Σκύρο ή στο Βόλο  για την προμήθεια καύσιμων.

Δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε ότι για ένα μεγάλο χρονικό  το σκάφος επιχειρεί στελεχωμένο αποκλειστικά και μόνο από συναδέλφους προερχόμενους εκ Λ/Φ γεγονός που αποτελεί ιδιαίτερης μνείας και γιατί όχι και άξιο απορίας.

Η στελέχωση  του ΠΛΣ 169, ύστερα και από πιέσεις και της Ένωσης  Προσωπικού ΛΣ Κεντρικής Ελλάδος, με νέους συναδέλφους προερχόμενους από την σχολή ΥΠΑΞ αποτελεί θετική εξέλιξη.

Είναι αλήθεια ότι το εν λόγω σκάφος του Λιμενικού Σώματος ουκ ολίγες φορές αποτέλεσε τη γέφυρα σωτηρίας συνανθρώπων μας που αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα υγείας και έπρεπε να μεταφερθούν από τα νησιά των Β. Σποράδων  στο Βόλο.

Τα συμβάντα διακομιδής με το ΠΛΣ 169 παρουσιάζουν έξαρση καθώς σύμφωνα με νομοθετική ρύθμιση δίνεται η δυνατότητα στον ιατρό του Ε.Σ.Υ. να επιλέξει αυτός το μέσο μετακίνησης των ασθενών και όπως είναι λογικό προτιμάται σχεδόν πάντα το σκάφος του ΛΣ από το πλωτό ιδιωτικό μέσο.

Είναι όμως γεγονός όμως  ότι όσα μπορούν να γραφούν σε λίγες γραμμές για την προσφορά του ΠΛΣ 169 απαιτούν στην πραγματικότητα  χιλιάδες ώρες  αφοσίωσης , επαγρύπνησης και ανιδιοτελούς προσφοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger