Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2012

Σποράδες Χωρίς πλοίο το Σάββατο

Δεμένο θα παραμένει πλέον κάθε Σάββατο το πλοίο «Εξπρές Σκιάθος», καθώς, σύμφωνα με το τρέχον πρόγραμμα δρομολογίων που ανακοίνωσε η πλοιοκτήτρια εταιρία, ειδικά την συγκεκριμένη μέρα, θα εξυπηρετούνται με το φλάιν και όσοι επιθυμούν να ταξιδέψουν προς τα νησιά. Το συγκεκριμένο γεγονός δημιουργεί έντονο προβληματισμό σε φορείς και κατοίκους των νησιών, οι οποίοι υπογραμμίζουν ότι το υψηλό κόστος των εισιτηρίων είναι εκ των πραγμάτων απαγορευτικό, πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για το φλάιν κατ. Το εισιτήριο ειδικότερα με το πλοίο κοστίζει 23 ευρώ για την Σκιάθο και 27,5 ευρώ για την Σκόπελο και την Αλόννησο, ενώ το αντίστοιχο κόστος για το φλάιν κατ είναι 37,5 ευρώ και 48 ευρώ για την Σκόπελο και την Αλόννησο.
Οι Δήμαρχοι των νησιών από την πλευρά τους, έχουν πραγματοποιήσει σειρά διαβημάτων προς τους υπευθύνους της ναυτιλιακής εταιρίας, χωρίς, ωστόσο, αποτέλεσμα μέχρι στιγμής τουλάχιστον, καθώς οι ιθύνοντες της εταιρίας κάνουν λόγο για υψηλό λειτουργικό κόστος, το οποίο «υπαγορεύει» την «αργία» του καραβιού στην διάρκεια του Σαββάτου, λαμβάνοντας υπόψη ότι έχει παρέλθει η περίοδος της έντονης τουριστικής κίνησης.
Το ίδιο μέτρο ίσχυσε και κατά την περσινή χειμερινή περίοδο και όπως υπογραμμίζει ο Δήμαρχος Σκιάθου, Νίκος Πλωμαρίτης «πραγματοποιήσαμε σειρά διαβημάτων για τα δρομολόγια, απευθυνθήκαμε στο Υπουργείο, στην αρμόδια εταιρία, καθιστώντας παράλληλα σε όλους σαφές, ότι είναι πανάκριβα τα εισιτήρια. Ένας συνταξιούχος δεν μπορεί, αντικειμενικά, να μεταβεί στο Βόλο για να επισκεφτεί τον γιατρό του. Δεν μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά, λόγω του κόστους των εισιτηρίων» προσθέτει. Σημειώνεται ότι ο Δήμαρχος Σκιάθου είχε συνομιλία με τους υπευθύνους της πλοιοκτήτριας εταιρίας, πριν από ένα περίπου μήνα, μεταφέροντας τις φωνές διαμαρτυρίας των κατοίκων του νησιού. «Η θέση όμως της εταιρίας είναι ότι είναι υψηλά τα λειτουργικά κόστη και λόγω κρίσης δεν υπάρχει άλλη λύση» εξηγεί ο κ. Πλωμαρίτης.
Σειρά επαφών είχε, εξάλλου, με τους αρμόδιους της πλοιοκτήτριας εταιρίας και ο Δήμαρχος Σκοπέλου, Γιώργος Μιχελής, ο οποίος τονίζει από την πλευρά του ότι «έχουμε στείλει κοινή επιστολή διαμαρτυρίας και οι τρείς Δήμαρχοι, αλλά η εταιρία ακολουθεί την δικιά της πορεία, θεωρώντας ότι τα νησιά εξυπηρετούνται πλήρως από το καράβι και το φλάιν κατ». Ο ίδιος γίνεται καθημερινά αποδέκτης δεκάδων παραπόνων από τον τοπικό πληθυσμό κι όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «ο κόσμος δεν μπορεί να πληρώνει 48 ευρώ για να μεταβεί στο Βόλο. Αντιλαμβανόμαστε, προσθέτει, ότι είναι πολύ ακριβά τα δρομολόγια».
Η Αλόννησος
Εντονότερο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Αλόννησος, την οποία προσεγγίζει τρεις μόνο φορές την εβδομάδα το νησί, κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Κυριακή, στην διάρκεια του χειμώνα. «Έχω κάνει άπειρα διαβήματα στην εταιρία και προφορικά αλλά και γραπτά, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Όποιες κινήσεις μπορούσαν να γίνουν από την πλευρά μας, έχουν γίνει και η απάντηση που εισπράττουμε είναι ότι οι περικοπές δρομολογίων γίνονται, διότι είναι μικρός ο αριθμός των επιβατών» υπογραμμίζει ο Δήμαρχος Αλοννήσου, Πέτρος Βαφίνης.
Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι είναι ανεπαρκή τα τρία προγραμματισμένα χειμερινά δρομολόγια του πλοίου στην διάρκεια μιας εβδομάδας, διότι όταν επικρατούν αντίξοες συνθήκες, ελλείψει λιμενικών υποδομών, το πλοίο δεν μπορεί να προσεγγίσει το νησί. «Κατά συνέπεια, τα τρία δρομολόγια, μπορεί να γίνουν δύο, ένα ή κανένα» τονίζει ο κ. Βαφίνης και προσθέτει «μεσολαβεί μεγάλο διάστημα από την Κυριακή έως την Πέμπτη και θα έπρεπε να προστεθεί τουλάχιστον ένα ακόμη δρομολόγιο την Τρίτη, ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι του νησιού και να διευκολύνεται παράλληλα η τροφοδοσία των τοπικών επιχειρήσεων. Δεν ζητάμε κάτι παράλογο, τονίζει, ζητάμε τα βασικά και τα αυτονόητα».
«Το πρόβλημα για μας επικεντρώνεται σε δύο άξονες», αναφέρει ο Δήμαρχος Αλοννήσου και εξηγεί : «Οι κάτοικοι της Αλοννήσου δεν επιλέγουν το ταχύπλοο, το χρησιμοποιούν κατ’ ανάγκη για να μεταβούν στο Βόλο. Μιλάμε για συνταξιούχους, δημόσιους υπαλλήλους, χαμηλόμισθους, οι οποίοι εξ ανάγκης δεν επιλέγουν το καράβι που κοστίζει 27, 5 ευρώ όταν δεν υπάρχει προγραμματισμένο δρομολόγιο την ημέρα που επιθυμούν να ταξιδέψουν, και επιλέγουν το ταχύπλοο, πληρώνοντας 48 ευρώ». Παράλληλα, τα τρία προγραμματισμένα δρομολόγια προς την Αλόννησο ενδέχεται να μην πραγματοποιηθούν όταν επικρατούν αντίξοες καιρικές συνθήκες, διότι δεν καθίσταται δυνατή η πρόσδεση του πλοίου, με προφανείς συνέπειες για το νησί. «Τα παραπάνω θέματα τα γνωρίζει η εταιρία, έχω μιλήσει με την εταιρία, τα ξέρει το Υπουργείο, τα ξέρουν άπαντες και δυστυχώς δεν έχουμε την δυνατότητα να πράξουμε κάτι άλλο ως Δημοτική Αρχή» καταλήγει ο κ. Βαφίνης.
Σημειώνεται τέλος, ότι ερώτηση για το συγκεκριμένο θέμα κατέθεσε στους Υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ναυτιλίας και Αιγαίου ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.
ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger