Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

ΘΑ ΤΟ ΨΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ!!! HYDROFOIL SHIP - ΙΠΤΑΜΕΝΟ ΔΕΛΦΙΝΙ

Υδροπτέρυγο
To Υδροπτέρυγο ή εμπορικά λεγόμενο ιπτάμενο δελφίνι, ή υδροφόιλ, (hydrofoil ship) είναι ναυπηγικός τύπος πλοίου που ανήκει στα ταχύπλοα επιβατηγά πλοία χωρίς θαλάσσιο εκτόπισμα (non displacement craft) με "μέση ταχύτητα" και άνω. Ναυπηγικά φέρει υπό τα ύφαλα μόνιμα πτερύγια (καμπυλωτά πέδιλα συνήθως δύο, με ελαφρά ανοδική κλίση προς πλώρη), δια των οποίων πάνω από συγκεκριμένη ταχύτητα, το κύριο μέρος του σκάφους εξέρχεται της επιφάνειας του νερού (θάλασσας, ποταμού ή λίμνης) με αποτέλεσμα μηδενίζοντας τις τριβές ν΄ αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα. Βεβαίως εξυπακούεται ότι οι άξονες στις προπέλλες έχουν μεγάλη κλίση ώστε να διατηρούνται αυτές μέσα στο νερό.
Τα ιπτάμενα δελφίνια μπορούν να αναπτύξουν υψηλές ταχύτητες, 30-40 κόμβοι, πλην όμως είναι ευαίσθητα στους κυματισμούς, γι΄ αυτό και στερούνται ανοικτού καταστρώματος. Συνήθως πλέουν με οικονομική ταχύτητα 25-30 κόμβους. Σύμφωνα με είδικό άρθρο του Δ.Κ.Α.Σ. υποχρεούνται, "εν κινήσει", μέρα ή νύκτα, να φέρουν εκτός των συνήθων φανών ναυσιπλοΐας περίβλεπτο κίτρινο φάρο (ροταλάρμ) στο άνω μέρος του ιστού τους.
Στην Ελλάδα αυτός ο τύπος σκάφους έλαβε τον εμπορικό τίτλο "Ιπτάμενο δελφίνι" στη δεκαετία του "70 όταν τέτοιο σκάφος με το όνομα "express" είχε δρομολογηθεί σε γραμμές του Αργοσαρωνικού.
Τα πρώτα υδροφόϊλς σκάφη κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ και αργότερα σε άλλες χώρες, με κύριο σκοπό τον διάπλου σε λίμνες. Στην Ελλάδα πιο γνωστά είναι τα σοβιετικής κατασκευής ιπτάμενα δελφίνια της κλάσης Μετεόρ, που εφόσον καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν επεκτείνουν τους πλόες τους ακόμα και σε γραμμές του Αιγαίου.

ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
Αυτά που ταξιδεύουν στην σκόπελο είναι  κατασκευής μετεορ ρώσικης και πρέπει να μάθουμε έτος κατασκευής θα πέσει πολύ γέλιο..

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όντως το F/D 23 που έφυγε λίγο πριν το τέλος του έτους 2010 , ΄΄έκλεισε΄΄ τα χρόνια ύπαρξής του και αποδρομολογήθηκε. Το ίδιο θα συμβεί και με το F/D 15. Τον Δεκέμβριο του 2011 ΄΄κλείνει΄΄ κι αυτό τα χρόνια ζωής του! Το μετά θα είναι το πρόβλημα. Τι? Θα είμαστε εδώ να δούμε την εξέλιξη των πραγμάτων...

Ανώνυμος είπε...

Κάντε τον σταυρό σας να βρεθούν αλλα αντίστοιχου τύπου να μπούνε στην γραμμή.
Αγορά καινούργιων δεν συμφέρει για αυτη την γραμμή και με αυτό το εισητήριο σε καννέναν πλοιοκτήτη σήμερα.

Powered By Blogger