Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Η κυβέρνηση να αποσύρει το επαίσχυντο σχέδιο τώρα!


Γιάννης Δελής: Ο λαός έχει τη δύναμη και το δικαίωμα να αφήσει αυτούς τους νόμους στα χαρτιά

Την απόσυρση τώρα του επαίσχυντου νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, με το οποίο η κυβέρνηση βάζει μέσα στα πανεπιστήμια τις δυνάμεις καταστολής για να περιφρουρούν ότι προωθείται απρόσκοπτα η επιχειρηματική δράση, αλλά και ενισχύει τους ταξικούς φραγμούς στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια, απαίτησε χτες το ΚΚΕ, κατά την πρώτη μέρα συζήτησης του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Ανοίγοντας τη συζήτηση στην Επιτροπή, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, είπε ότι στρατηγική της κυβέρνησης είναι «η συνολική μεταρρύθμιση για ένα πιο αυτόνομο, σύγχρονο και καινοτόμο σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», συνδεδεμένο προφανώς με τις ανάγκες της αγοράς και των επενδυτών. Αναφερόμενη στον άξονα που αφορά την εισαγωγή στα πανεπιστήμια σημείωσε, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα, ότι «οι διατάξεις αυτές οριοθετούν εκ νέου τη σχέση του φοιτητή με το πανεπιστήμιο κι αποσκοπούν στην ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών, αλλά και των επιλογών των νέων μας».

Οσο για τη μετατροπή των πανεπιστημίων σε στρατόπεδα συγκέντρωσης δυνάμεων καταστολής, τη βάφτισε «προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, που αφορά στην αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος».

Πέρα από την πρόκληση ένα νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας να το παρουσιάζει και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης λίγο πολύ ταύτισε τις κινητοποιήσεις των φοιτητών και τις διεκδικήσεις τους ενάντια στα πανεπιστήμια - επιχειρήσεις, ενάντια στους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση, να έχουν αντίκρυσμα τα πτυχία τους, για δουλειά με δικαιώματα, «με την ανομία, το οργανωμένο έγκλημα, την παραβατικότητα» κ.ο.κ. Ανέφερε ακόμα ότι «κανείς δεν θέλει την αστυνομία στα πανεπιστήμια», αλλά τελικά «η αστυνομία είναι το μέτρο ύστατης καταφυγής όταν το σύστημα δεν δουλεύει».

Εξαπέλυσε πυρά και κατά των πρυτάνεων, λέγοντας ότι «η συνήθειά τους να διευθύνουν ανεχόμενοι και συνυπάρχοντας με τις ακραίες βίαιες μειοψηφίες, δεν αποτελεί προσόν, είναι μέρος του προβλήματος. Είναι κατά κάποιον τρόπο εθισμένοι στην απειλή κακοποίησης θεωρώντας τη αναγκαίο κακό»!

Επικαλέστηκε δε, όπως ήταν αναμενόμενο, τον προβοκατόρικο προπηλακισμό του πρύτανη της ΑΣΟΕΕ, για να πει ότι «η εικόνα αυτή αφύπνισε» πως «σήμερα το να λέμε ότι μπορεί να γίνει αλλιώς υποτιμάει τη νοημοσύνη» και πως οι πρυτάνεις «έχουν αποτύχει στην αντιμετώπιση της βίας με πρώτα θύματα τους ίδιους». Είπε ακόμα ότι το «δίλημμα είναι αν όλοι μας θα συνεχίσουμε να κάνουμε τα στραβά μάτια σε κάθε πρύτανη που του κρεμούν ταμπέλες» και πως «η δημοκρατική μας συνείδηση δεν αντέχει άλλο αυτόν τον ευτελισμό» κ.ά.

Ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα προσήλθαν για να συνεισφέρουν με τις δικές τους εποικοδομητικές προτάσεις για το ποιος θα πρέπει να έχει την ευθύνη των αστυνομικών ή σεκιουριτάδων στα πανεπιστήμια από ποιον θα πληρώνονται. Για παράδειγμα, από τα βασικά επιχειρήματα του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλη ήταν ότι είναι «αντισυνταγματικό μέτρο» ότι «οι αστυνομικοί αυτοί δεν θα δίνουν λόγο στις πανεπιστημιακές αρχές, αλλά στο κέντρο της αστυνομίας», ενώ «βρήκε» ότι το νομοσχέδιο είναι αντίθετο με τις αρχές τις ΕΕ!

Ο λαός έχει τη δύναμη να αφήσει αυτούς τους νόμους στα χαρτιά

«Αποσύρτε το νομοσχέδιο γιατί προκαλείτε», ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής.

Αναφερόμενος στις ρυθμίσεις για τη «φύλαξη» των πανεπιστημίων, τόνισε ότι «ενώ το λογικό και αναγκαίο θα ήταν να ακούσει η κυβέρνηση τις αγωνίες χιλιάδων φοιτητών και να πέσει με τα μούτρα να εξασφαλίσει προϋποθέσεις για τη ζωντανή και υγειονομικά ασφαλή εκπαιδευτική και μορφωτική λειτουργία των πανεπιστημίων, φροντίζοντας για επιπλέον εκπαιδευτικό προσωπικό και χώρους, για την κυβέρνηση αποδεικνύεται ότι υπάρχουν εντελώς άλλες προτεραιότητες και έγνοιες στην εκπαίδευση όπως το πώς θα στρατοπεδεύσει η αστυνομία μόνιμα μέσα στα πανεπιστήμια», ενώ στηλίτευσε ότι το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση παρουσιάστηκε και από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη.

Σημείωσε ότι για τις διατάξεις αυτές «το πρόσχημα είναι γνωστό. Προβάλλεται και αξιοποιείται εδώ και χρόνια η ολοφάνερη πια προβοκατόρικη δράση μηχανισμών των γνωστών αγνώστων που καμία σχέση δεν έχει με τους φοιτητές και το κίνημά τους και η συστηματική συκοφάντηση των πανεπιστημίων ως άντρων εγκληματικότητας». «Στην πραγματικότητα όλη αυτή η ένταση της καταστολής που επιθετικά προωθείται από την κυβέρνηση δεν έχει την παραμικρή σχέση με την αντιμετώπιση των υπαρκτών προβλημάτων της λειτουργίας των πανεπιστημίων», είπε.

«Η πανεπιστημιακή αστυνομία, τόνισε, προορίζεται πριν από όλα για την περιφρούρηση της επιχειρηματικής λειτουργίας των πανεπιστημίων και ταυτόχρονα και για την κατασταλτική αντιμετώπιση της οργανωμένης συλλογικής αμφισβήτησης του πανεπιστημίου - ΑΕ και κάθε βέβαια αγωνιστικής διεκδίκησης των φοιτητών για ολοκληρωμένες σπουδές και πτυχία με αντίκρισμα».

Σχολιάζοντας τις προτάσεις των άλλων αστικών κομμάτων, όπως του πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ πανεπιστημιακού Δ. Μάρδα, ο οποίος πρότεινε να αξιοποιηθούν αστυνομικοί που φοιτούν στα πανεπιστήμια για δεύτερο πτυχίο επειδή έχουν γνώση του πανεπιστημιακού περιβάλλοντος και δεν αναγνωρίζονται, ανέφερε ότι πρόκειται για «μεταμοντέρνα εκδοχή του σπουδαστικού της Ασφάλειας», προσθέτοντας ότι «το μόνο που σας μένει πια είναι να κάνετε μία κοινή διακομματική επιτροπή εργασίας»!

Αναφερόμενος στα άλλα μέτρα της «φύλαξης» σημείωσε ότι «την ίδια αποστολή με την πανεπιστημιακή αστυνομία έχουν και τα υπόλοιπα μέσα και οι υπόλοιποι μηχανισμοί καταστολής που νομοθετούνται για τους πανεπιστημιακούς χώρους με το νομοσχέδιο, όπως τα ηλεκτρονικά και άλλα συστήματα ασφαλείας για εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, οι ηλεκτρονικές μπάρες εισόδου, οι κάμερες επιτήρησης, τα ηλεκτρονικά μηχανήματα στις εισόδους και εξόδους». «Ολα αυτά μάλλον δεν θα θυμίζουν και τόσο πανεπιστήμιο αν πραγματοποιηθούν και μάλλον θα παραπέμπουν σε ένα σιδερόφραχτο "χαμπ" ενός επιχειρηματικού ομίλου» τόνισε.

Για το Πειθαρχικό Δίκαιο των φοιτητών που προβλέπεται, σημείωσε ότι είναι «στην ίδια κατασταλτική λογική», ενώ «οι ποινές που προβλέπονται για παραβάσεις, φωτογραφίζουν και στοχοποιούν πολύ συγκεκριμένα τη δράση των φοιτητικών συλλόγων και των αγωνιστών φοιτητών μέσα στα πανεπιστήμια. Γιατί ποινές που φτάνουν μέχρι και στη διαγραφή από τη σχολή για παρακώλυση μαθήματος και θεσμικού οργάνου δεν σημαίνει παρά καταστολή ενάντια στις γενικές συνελεύσεις των φοιτητικών συλλόγων, στις κινητοποιήσεις τους». Πρόσθεσε ότι και σε αυτό το θέμα ο δρόμος άνοιξε και το άλλοθι δόθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ, όταν τον Σεπτέμβρη του 2018 με το πόρισμα της Επιτροπής Παρασκευόπουλου δινόταν το σύνθημα για την παραπέρα ποινικοποίηση των αγώνων των φοιτητών, αφού θεωρούνταν η κατάληψη ποινικό αδίκημα και προβλεπόταν σύσταση επιτροπής αντιμετώπισης καταλήψεων.

Ο Γ. Δελής χαρακτήρισε «φληναφήματα τα περί ακαδημαϊκής ελευθερίας» που λέει η κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι «μόνη ελευθερία που αναγνωρίζεται και επιχειρείται να διασφαλιστεί και με αυτό το νομοσχέδιο είναι η ελευθερία της άσκησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας μέσα στο πανεπιστήμιο και από το πανεπιστήμιο. Και όσο η επίθεση στο πανεπιστημιακό άσυλο αντιμετώπισε την ανομία άλλο τόσο η καταστολή μέσα στα πανεπιστήμια θα υπερασπίσει την ακαδημαϊκή ελευθερία».

Ως «κερασάκι» στην τούρτα ανέφερε ότι στις λοιπές διατάξεις «τροποποιείται το άρθρο 168 του Ποινικού Κώδικα σε πιο αντιδραστική κατεύθυνση και ποινικοποιείται ακόμα και η απλή παραμονή ενός ανθρώπους σε δημόσιους χώρους εφόσον το απαγορεύει ρητά η υπηρεσία που τους χρησιμοποιεί και μάλιστα χωρίς να χρειαστεί να προκαλείται διακοπή ή διατάραξη».

«Οι φοιτητές - τόνισε - δεν έχουν ανάγκη ούτε από κάμερες ούτε από την αστυνομία, αλλά από ανοιχτές σχολές και σπουδές υψηλού επιπέδου, δεν έχουν ανάγκη ούτε από αποκλεισμούς ούτε από νέα εμπόδια στα μορφωτικά τους δικαιώματα, έχουν ανάγκη από δωρεάν σίτιση και στέγαση, έχουν ανάγκη από το να λειτουργήσουν επιτέλους οι σχολές τους».

Ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών

Σχετικά με τις αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ο Γ. Δελής τόνισε ότι επιφέρουν μεγαλύτερες δυσκολίες στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.

Οπως επισήμανε «για πρώτη φορά δίνεται στα πανεπιστημιακά τμήματα η δυνατότητα να έχουν λόγο για τη βάση εισαγωγής». διάταξη που «ρίχνει και άλλο νερό στον μύλο κατηγοριοποίησης των σχολών».

Η ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια που προβλέπεται, Γ. Δελής ανέφερε ότι θα σημάνει χιλιάδες λιγότερους εισακτέους όπως έγινε με τη βάση του 10.

Απαντώντας στα επιχειρήματα κυβέρνησης και υπουργείου ότι «έτσι ανεβαίνει το επίπεδο των υποψηφίων και η ποιότητα των μαθητών που εισάγονται στα πανεπιστήμια» ανέφερε ότι «η ποιότητα δεν αντανακλά τίποτα άλλο από την ίδια την ποιότητα του σχολείου που φοιτούν. Και η αποτυχία και οι χαμηλές βαθμολογίες των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι παρά η αποτυχία του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος που υπάρχει και του σχολείου αυτού του συστήματος, παρά τις φιλότιμες και ηρωικές προσπάθειες των εκπαιδευτικών». Πρόσθεσε ότι μιλάει για ποιότητα η κυβέρνηση όταν «αυτό το σχολείο προσανατολίζεται όλο και περισσότερο στις δεξιότητες και τις αποσπασματικές πληροφορίες αντί για τη σφαιρική και ολοκληρωμένη γνώση», ενώ αναφέρθηκε και στο «αίσχος της βίαιης αποκοπής από τη σχολική γνώση από τα 15χρονα παιδιά που στέλνονται στις γαλέρες της ανήλικης εργασίας με το πρόσχημα της επαγγελματικής εκπαίδευσης», που ψηφίστηκε πρόσφατα.

Ανέφερε ακόμα ότι οι αλλαγές της ΝΔ για την πρόσβαση στα πανεπιστήμια είναι και αυτές συνέχεια των αλλαγών της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ «που μετέτρεψαν την Β' και Γ' Λυκείου σε κανονικότατα ανταγωνιστικά φροντιστήρια». «Μάλιστα, η ΝΔ έρχεται και κλέβει από τον ΣΥΡΙΖΑ και την ιδέα των δύο μηχανογραφικών το πρώτο με λίγες επιλογές, βάζοντας το μαχαίρι στον λαιμό των μαθητών να τζογάρουν, έχοντας λίγες επιλογές και παίζοντας το μέλλον και την τύχη τους. Και βέβαια η λοταρία κάθε άλλο σημαίνει ότι θα περνάνε οι υποψήφιοι στις σχολές που θέλουν».

«Οι ρυθμίσεις αυτές - ανέφερε - το μόνο που θα κάνουν είναι να αποκλείσουν χιλιάδες μαθητές ιδιαίτερα από φτωχές λαϊκές οικογένειες από τα πανεπιστήμια, ενώ ταυτόχρονα θα εμφανιστούν και πάλι πολλές κενές θέσεις σε πανεπιστημιακά τμήματα και θα ανοίξει έτσι ξανά η συζήτηση για μια νέα αναμόρφωση του χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης».

Συνολικά, όπως επισήμανε ο Γ. Δελής όλα αυτά έρχονται και δένουν «με την επιδίωξη της κυβέρνησης να διαμορφώσει ένα τοπίο μετα-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με κολέγια αναβαθμισμένα ιδιωτικά ΙΕΚ πιο οργανωτικά δεμένα με τις ανάγκες του κεφαλαίου», σύμφωνα με τη στρατηγική της ΕΕ.

Πρόσθεσε ότι με το νομοσχέδιο αυτό η κυβέρνηση «φουλάρει τις μηχανές της αντιλαϊκής της πολιτικής» και τόνισε ότι «ο λαός έχει τη δύναμη και το δικαίωμα να αφήσει αυτούς τους νόμου στα χαρτιά και να είστε σίγουροι ότι θα το κάνει».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger