Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020

Τη θαλάσσια συγκοινωνία πρέπει να διαμορφώνουν οι ανάγκες των τοπικών κοινωνιών

Η άποψη μας είναι, ότι όσες περισσότερες συνδέσεις γίνονται των νησιών με την ηπειρωτική χώρα, είναι προς όφελος και των δύο πλευρών και κυρίως των νησιών, για να μην αισθάνονται οι κάτοικοι τους αποκομμένοι και απομονωμένοι από την υπόλοιπη Ελλάδα. Ούτε τα αεροπλάνα, ούτε τα υδροπλάνα, μπορούν να υποκαταστήσουν το αίσθημα ασφάλειας, που δίνει στους νησιώτες η θαλάσσια συγκοινωνία.

  • Θεωρούμε, επομένως, θετική τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, αλλά και με τις Σποράδες. Δεν νοείται το μεγαλύτερο αστικό κέντρο και λιμάνι της βόρειας Ελλάδας, να μη συνδέεται με τα νησιά του βόρειου και ανατολικού Αιγαίου. Παράλληλα, τα νησιά αυτά συνδέονται με το λιμάνι Καβάλας, «Απόστολος Παύλος» και οι Σποράδες (Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος) με τον Βόλο. Ακόμα κι αν δημιουργηθεί, για οποιονδήποτε λόγο, πρόβλημα με μία γραμμή, τα νησιά δεν θα αποκλειστούν από την ηπειρωτική χώρα.
  • Εάν η κυβέρνηση θεωρεί απαραίτητη τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες, που εξυπηρετούνται από το λιμάνι του Βόλου, εμείς θεωρούμε εξίσου σημαντική τη διασύνδεση της Καβάλας με την Σαμοθράκη, που εξυπηρετείται από την Αλεξανδρούπολη. «Η ανατολική Μακεδονία και η Θράκη, με τα νησιά της Θάσου και της Σαμοθράκης, έχει ειδικά ζητήματα ανάπτυξης των νησιών και βεβαίως, εδώ το λιμάνι της Καβάλας έχει ένα ειδικό και πολύ σημαντικό ρόλο», δήλωσε η γενική γραμματέας Αιγαίου και νησιωτικής πολιτικής, Χρ. Καλογήρου, η οποία συμμετείχε την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2020 σε συνάντηση με τοπικούς παράγοντες στο Διοικητήριο Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.
  • Εάν το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής θέλει να συνδεθεί η Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες, θα ζητήσουμε κι εμείς, να επανασυνδεθεί η Καβάλα με τη Σαμοθράκη, που υπάγονται στην ίδια Περιφέρεια. Δυστυχώς, στη σύσκεψη που προαναφέραμε κανείς από τους τοπικούς άρχοντες, δεν έβαλε το συγκεκριμένο αίτημα στην εκπρόσωπο του Υπουργείου. Κι αναρωτιόμαστε γιατί δεν τολμούν, ενώ δεν εξέφρασαν καμία διαμαρτυρία, για την μεταφορά της μιας εκ των δύο γραμμών προς τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, από το λιμάνι της Καβάλας προς τη Θεσσαλονίκη.
  • Στη συνάντηση, επίσης, συμμετείχαν και παράγοντες από την Αλεξανδρούπολη, αφού τον τελευταίο καιρό υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και για το λιμάνι της πρωτεύουσας του Νομού Έβρου. Η Χρ. Καλογήρου ανέφερε για την Αλεξανδρούπολη ότι: «δίνουμε τη δυνατότητα, με έξτρα χρήματα που εξασφαλίσαμε για τις άγονες γραμμές, να διασυνδεθεί με τη Σαμοθράκη και τη Λήμνο, ώστε με τις συνέργειες τους, να έχουν μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη».Πιστεύουμε ότι, η επισκεψιμότητα της Σαμοθράκης θα αυξηθεί πολύ περισσότερο εάν συνδεθεί με την Καβάλα, παρά με τη Λήμνο. Διότι, οι βαλκάνιοι που συρρέουν κάθε καλοκαίρι στην Καβάλα και έχουν προορισμό τα ελληνικά νησιά, επιλέγουν, στη συντριπτική πλειοψηφία, τη Θάσο και τη Λήμνο. Η Σαμοθράκη είναι ένας ακόμα κοντινός και ελκυστικός προορισμός, που θα κερδίσει τις προτιμήσεις τους. Αλλά, εάν τη θαλάσσια συγκοινωνία διαμορφώνουν οι πλοιοκτήτες, το Υπουργείο ναυτιλίας και το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), θα εξυπηρετούνται άλλα συμφέροντα.
  • Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Powered By Blogger