Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020

Στο 6% η αύξηση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τα κέρδη των εφοπλιστών


Στο 6% της τιμής φτάνει η αύξηση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στην οποία προχώρησαν ορισμένες από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας από χθες Τετάρτη 8 Γενάρη, με τις ευλογίες της κυβέρνησης.

Πρόσχημα των εταιρειών για την αύξηση είναι τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο τα οποία τους κοστίζουν ακριβότερα. Όμως, είναι χαρακτηριστικό πως μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο επέβαλαν δύο διαδοχικές αναπροσαρμογές (με πρώτη τον Απρίλη του 2019), αυξάνοντας τις τιμές των εισιτήριων πάνω από 14%, ενώ δεν αποκλείεται να επιβληθούν και νέες. Παράλληλα σημειώνεται ότι μόνο τα τελευταία 5 χρόνια (από τον Ιούλη του 2015 μέχρι τώρα) από τις απανωτές αυξήσεις οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων εκτινάχθηκαν περίπου κατά 31%, για την ακρίβεια 30,97%.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή του για το θέμα το ΠΑΜΕ τονίζει μεταξύ άλλων ότι «με τις αυξήσεις το εισιτήριο από Αθήνα για Σύρο πάει στα 40 ευρώ. Για Ικαρία στα 42 ευρώ, για Σάμο στα 60 ευρώ, για Ρόδο 72,50 ευρώ. Δηλαδή μια οικογένεια με 2 παιδιά για να πάει και να έρθει στη Ρόδο θα χρειάζεται πάνω από ένα μισθό! Οι αυξήσεις των τελευταίων χρόνων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στο Αιγαίο ξεπερνούν το 30%. Αυτή είναι η πολιτική τους. Χρήμα και προνόμια στους εφοπλιστές – Φτώχεια, ανεργία, αυταρχισμός στους εργαζόμενους».
Πολύ …κλάμα
Πολύ κλάμα πέφτει από τους εφοπλιστές για τα ακριβότερα καύσιμα, που απειλούν την …οριακή κερδοφορία τους και τους «εξαναγκάζουν» (!) να μετακυλήσουν το κόστος στα εισιτήρια, με αυξήσεις που αγγίζουν το 10%.
Όμως αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι ακτοπλόοι εφοπλιστές αυξάνουν τα εισιτήρια για επιβάτες και οχήματα τους τελευταίους μήνες. Μόλις τον περασμένο Απρίλη, λίγο πριν από τη θερινή σεζόν, είχαν επιβάλει ξανά αυξήσεις 7,5%, ευελπιστώντας σε αύξηση της κερδοφορίας τους από την τουριστική κίνηση του καλοκαιριού. Τότε βέβαια δεν υπήρχε καμία αύξηση στις τιμές των καυσίμων, την οποία επικαλούνται τώρα ως άλλοθι για να δικαιολογήσουν τις νέες αυξήσεις. Όσο για την κερδοφορία τους, που τάχα «σχοινοβατεί», τα στοιχεία για το 2018 φανερώνουν το ακριβώς αντίθετο.
Οι βασικοί ακτοπλοϊκοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα κατέγραψαν ενδεικτικά τις εξής επιδόσεις:
  • «Attica Group», κέρδη 17,11 εκατ. ευρώ (από 1,25 εκατ. ευρώ το 2017).
  • Όμιλος ΑΝΕΚ, 14,6 εκατ. (από 12,8 εκατ. το 2017).
  • «Μινωικές Γραμμές», κέρδη ύψους 8,5 εκατ. ευρώ και έσοδα ύψους 94,1 εκατ. ευρώ.
  • Όμιλος «Grimaldi», τζίρος 3 δισ. δολάρια, τον μεγαλύτερο στα χρονικά.
Την ίδια ώρα, η αθλιότητα περισσεύει στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, σε βάρος επιβατών και ναυτεργατών, με νόμους όλων των κυβερνήσεων, αφαιρώντας και το τελευταίο φύλλο συκής από την πολιτική που θυσιάζει τις λαϊκές ανάγκες, για να φυσάει «ούριος άνεμος» στα κέρδη των εφοπλιστικών ομίλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger