Λένε πως όταν είσαι χαλαρός και ανέµελος έχεις τις πιο ωραίες ιδέες. Και ότι πριν από κάθε σηµαντική απόφαση χρειάζονται λίγες στιγµές διασκέδασης έξω από το γραφείο. Τι πιο ιδανικό από τον ήλιο και την οµορφιά της Ελλάδας, σκέφτηκε ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, ο ισχυρός άνδρας πίσω από τη Fiat και τη Ferrari, ο οποίος επέλεξε τις Σποράδες για να απολαύσει τις καλοκαιρινές του διακοπές και να εµπνευστεί τη νέα οικογενειακή Ferrari, που θα αλλάξει τη ρότα της ιστορικής ιταλικής φίρµας. 
Ο 65χρονος Ιταλοκαναδός επιχειρηµατίας και µέλος του Ινστιτούτου Πέτερσον εδώ και δύο χρόνια έχει αναλάβει επίσηµα το τιµόνι της Ferrari, ενώ διανύει µiα άκρως πετυχηµένη πορεία ως διευθύνων σύµβουλος στον όµιλο FCA. 
Θεωρείται -και όχι άδικα- ο σωτήρας της Fiat, αφού κατάφερε να την αναδείξει σε µία από τις ταχύτερα αναπτυσσόµενες εταιρείες του κλάδου και να την επαναφέρει σε κερδοφορία σε λιγότερο από δύο χρόνια αφότου ανέλαβε τα ηνία της. 
Το 2009 ήταν εκείνος που εµπνεύστηκε και υλοποίησε τη διεθνοποίηση του εµπορικού σήµατος της ιταλικής µάρκας µέσω της στρατηγικής συµµαχίας µε την αµερικανική Chrysler. Λίγα χρόνια αργότερα, το 2014, η Fiat και η Chrysler συγχωνεύτηκαν δηµιουργώντας τον κολοσσό Fiat Chrysler Automobiles, που τώρα είναι ο έβδοµος µεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσµο. 
Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε κατέφτασε την προηγούµενη εβδοµάδα µε την υπερπολυτελή θαλαµηγό του και παρέα γνωστών Ιταλών επιχειρηµατιών στη Σκόπελο. Εκεί, σύµφωνα µε µαρτυρίες ντόπιων, απόλαυσε την παραδοσιακή ελληνική κουζίνα, επισκέφθηκε πολλά γνωστά µέρη του νησιού, ενώ για τα µπάνια του προτίµησε παραλίες που προσεγγίζονται µόνο µε σκάφος. 
Το γιοτ του Ιταλού επιχειρηµατία συνέχισε το τουρ, γνωστό και ως island hopping, κάνοντας στάση στα ερηµονήσια Κυρά Παναγιά και Ψαθούρα µέχρι να «δέσει» στη Σκιάθο, όπου και έµεινε για λίγες ακόµα ηµέρες προτού επιστρέψει στο εργοστάσιο της Ferrari στο Μαρανέλο προκειµένου να παρακολουθήσει από κοντά τη δηµιουργία των θρυλικών αυτοκινήτων µε σήµα το µαύρο ανορθωµένο άλογο (cavallino rampante) πάνω στην κίτρινη ασπίδα. 
Το πενταετές πλάνο που τρέχει ο Σέρτζιο Μαρκιόνε αποτελεί προσωπικό στοίχηµα για τον ίδιο, µια και βάσει του χρονοδιαγράµµατος ο ίδιος θα αποχωρήσει από το τιµόνι της Ferrari το 2021. 
Ηδη από το 2015 που ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συµβούλου έχει καταφέρει να αυξήσει τον όγκο παραγωγής αυτοκινήτων, ανεβάζοντας τον πήχη από το προηγούµενο όριο - 7.000 οχήµατα τον χρόνο. 
Τώρα θέλει να σπάσει την παράδοση και να επεκταθεί πέρα από την εξειδικευµένη αγορά των σούπερ αυτοκινήτων. Το δηµιουργικό τµήµα της Ferrari σχεδιάζει να προσθέσει στον στόλο της ένα χρηστικό όχηµα τεσσάρων θέσεων, δίνοντας µια τελείως διαφορετική νότα στον ιταλικό όµιλο, ο οποίος έχει γίνει συνώνυµο του πλούτου, της πολυτέλειας και της ταχύτητας. 
Στο µυαλό του Μαρκιόνε δεν πρόκειται για ένα SUV, µια και ο ίδιος δηλώνει αντίθετος στη δηµιουργία τέτοιων αυτοκινήτων, όπως έκαναν η Μaserati, η Bentley, αλλά και η Lamborghini. 
Θα είναι µια µεγάλη και πιο χρηστική Ferrari, τρίθυρη ή ακόµα και πεντάθυρη, που θα απευθύνεται αρχικά στους Ασιάτες πελάτες, και ιδιαίτερα στους Κινέζους λάτρεις της µάρκας, προσθέτοντας 2.000 κοµµάτια ετησίως στη συνολική παραγωγή. 
Αν και δεν έχει αποκαλυφθεί επίσηµα το business plan, ούτε τα προσχέδια της νέας οικογενειακής Ferrari, οι πληροφορίες λένε ότι µε αυτή τη κίνηση τα κέρδη της εταιρείας αναµένεται να διπλασιαστούν, ενώ θα αυξηθεί και το όριο των ετήσιων παραδόσεων πέρα από το αυτοεπιβαλλόµενο ταβάνι των 10.000 αυτοκινήτων.
Πρόκειται για όριο που επιτρέπει στην εταιρεία να λειτουργεί ως µικρός κατασκευαστής απολαµβάνοντας λιγότερο αυστηρούς κανόνες κατανάλωσης και ρύπων που ισχύουν σε Ευρώπη και Αµερική. 
Ο Μαρκιόνε θέλει να διασφαλίσει την ανεξαρτησία της Ferrari στο νέο περιβάλλον που διαµορφώνεται για την παγκόσµια αυτοκινητοβιοµηχανία µε τη µετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια. Για τον λόγο αυτό εξάλλου η εταιρεία θα κατασκευάσει κι άλλα υβριδικά µοντέλα για να βελτιώσει την απόδοση των οχηµάτων της, να συµµορφωθεί µε τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισµούς και να προσελκύσει νέους πλούσιους αγοραστές. 
Πούλησε 200 Ferrari Aperta µέσω... mail 
Πρόσφατα, θέλοντας να γιορτάσει τα 70ά γενέθλιά της µε τους απανταχού λάτρεις της, η Ferrari πέτυχε να πουλήσει 200 -όσες ακριβώς βγήκαν από το εργοστάσιο- La Ferrari Aperta, αξίας 2,1 εκατ. δολαρίων εκάστη, µε το πάτηµα ενός κουµπιού. 
Οταν πρόκειται για Ferrari, και µάλιστα για ένα νέο µοντέλο µε περιορισµένο αριθµό αυτοκινήτων προς διάθεση, τα πράγµατα είναι απλά. Η εταιρεία επέλεξε τους υποψήφιους ιδιοκτήτες του εκπληκτικού κάµπριο στέλνοντας προσωπικές επιστολές στους καλύτερους πελάτες της. 
Οπως αποκάλυψε ο εµπορικός διευθυντής Ενρίκο Γκαλιέρα, οι επιστολές περιλάµβαναν ένα εικονικό κλειδί και το ερώτηµα αν θα ήθελαν να γίνει δικό τους. 
Οι 200 τυχεροί που έσπευσαν να απαντήσουν θετικά χωρίς καν να δουν το νέο µοντέλο από κοντά έλαβαν λίγες ηµέρες αργότερα ένα δέµα που περιείχε το κανονικό κλειδί της Aperta. 
Αλµα στα κέρδη 
Την περασµένη Τετάρτη η ιταλική αυτοκινητοβιοµηχανία ανακοίνωσε αύξηση τόσο στα κέρδη όσο και στα έσοδά της κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριµήνου του 2017 από την πώληση περισσότερων αυτοκινήτων, αλλά και κινητήρων. 
Συγκεκριµένα, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 136 εκατ. ευρώ από 97 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2016 και τα έσοδα κατά 14%, στα 920 εκατ. ευρώ, καθώς παραδόθηκαν µέσα σε διάστηµα τριών µηνών 2.332 αυτοκίνητα. 
Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 5% σε σχέση µε την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Να σηµειωθεί ότι οι πωλήσεις κινητήρων της Maserati, η οποία ανήκει στον όµιλο Fiat Chrysler Automobiles, αυξήθηκαν κατά 42%, φτάνοντας τα 101 εκατ. ευρώ.
 Για το σύνολο του 2017, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αναµένεται να φτάσουν τα 8.400 οχήµατα, περισσότερα κατά 4,8% σε σχέση µε το 2016, και τα προσαρµοσµένα λειτουργικά κέρδη στα 950 εκατ. ευρώ.