Σάββατο 15 Απριλίου 2017

Οι Baby boomers, από τα πιο δυναμικά target group στον Τουρισμό



Οι Baby boomers, οι άνθρωποι ηλικίας άνω των 60 ετών αποτελούν μία από τις πιο δυναμικές τουριστικές ομάδες, όχι μόνο γιατί διαθέτουν τη μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη από όλες τις ηλικίες, αλλά, κυρίως, γιατί ο παγκόσμιος πληθυσμός γερνάει με ταχείς ρυθμούς και θα συνεχίσει να γερνάει, εξαιτίας της υπογεννητικότητας.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο ο κόσμος που ωριμάζει, το προσδόκιμο υγιούς ζωής είναι μεγαλύτερο και οι άνθρωποι αισθάνονται νεότεροι απ’ ότι ποτέ πριν.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης της Euromonitor «Old Is the New Young: How Global Consumers are Challenging Ageing», ο κόσμος γερνάει με ταχείς ρυθμούς. Η μέση ηλικία του παγκόσμιου πληθυσμού ήταν 29,6 χρόνια το 2015, από 27,5 χρόνια μια δεκαετία νωρίτερα.
Η μέση παγκόσμια ηλικία προσδόκιμου ζωής είναι σήμερα τα 72 χρόνια, από 69 χρόνια το 2005. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας, το παγκόσμιο ποσοστό των ατόμων ηλικίας άνω των 60 ετών αυξήθηκε από 10% σε 12% και το 2020 ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στο 13%.
Ενώ η Κίνα και η Ινδία θα συνεχίσουν να έχουν τον μεγαλύτερο πληθυσμό άνω των 60 ετών και θα βιώσουν πιο γρήγορα τη γήρανση από τον παγκόσμιο μέσο όρο, η πιο γρήγορη αύξηση θα συμβεί στη Σαουδική Αραβία, στη Νότια Κορέα, στη Μαλαισία και στην Κολομβία.
Στην Ιαπωνία, στην Ιταλία και στη Γερμανία, το ποσοστό του πληθυσμού ηλικίας άνω των 60 ετών ήταν πολύ υψηλότερο από τον μέσο όρο, στο 33%, 28% και 27% αντίστοιχα το 2015. Στην Ιαπωνία, το 8% του πληθυσμού ήταν ηλικίας 80 ετών και άνω το 2015, σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο του 2%.
Αν και οι άνω των 60 ετών εξακολουθούν να αποτελούν τη μικρότερη από τις βασικές ηλικιακές ομάδες, η αύξησή τους ήταν ταχύτερη απ’ ότι οποιαδήποτε άλλη κατηγορία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2015, σε 34%. Σε αντίθεση, ο αριθμός των κάτω των 18 ετών «σύρθηκε» μόλις στο 3%. Οι άνω των 60 ετών είδαν το μερίδιό τους να επεκτείνεται από 10,3% το 2005 σε 12,3% το 2015.
Σε απόλυτους αριθμούς, η Κίνα και η Ινδία έχουν τον μεγαλύτερο αριθμό ατόμων ηλικίας 60+ (211.900.000 και 110.700.000 αντίστοιχα), αντανακλώντας τους μεγάλους πληθυσμούς τους.
Ο πληθυσμός της Κίνας γερνάει με ταχείς ρυθμούς, συνέπεια της πολιτικής κάθε ζευγάρι να αποκτά μόνο ένα παιδί. Ο αριθμός των ατόμων ηλικίας άνω των 60 ετών αυξήθηκε κατά 48% κατά τη διάρκεια της δεκαετίας 2005-2015, ενώ ο 60+ πληθυσμός της Ινδίας αυξήθηκε κατά 43%.
Στους πληθυσμούς με την πιο ραγδαία γήρανση κατά την τελευταία δεκαετία περιλαμβάνονται η Κολομβία, οι Φιλιππίνες, η Μαλαισία, η Σαουδική Αραβία και η Βραζιλία, όπου ο αριθμός των ατόμων ηλικίας άνω των 60 ετών έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 50%.
Mε… γεμάτα πορτοφόλια οι 60+
Συνολικά, οι ηλικιωμένοι βρίσκονται σε καλύτερη οικονομική κατάσταση απ’ ότι το υπόλοιπο του πληθυσμού και διαθέτουν τη μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη από όλες τις ηλικίες. Το 2015, τα άτομα ηλικίας 60-64 ετών, πολλοί από τους οποίους εξακολουθούν να εργάζονται και να έχουν φθάσει σε υψηλόβαθμες θέσεις ή έχουν κληρονομήσει πλούτη από τους γονείς τους, κέρδισαν κατά μέσο όρο 16,048 USD -ποσό αυξημένο 25% πάνω από τον μέσο όρο των αποδοχών όλων των ηλικιακών ομάδων (12,854 USD). Αυτό καθιστά τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα μια σημαντική αγορά-στόχο για την τουριστική βιομηχανίας. Η μεγαλύτερη ηλικιακά ομάδα (65+), που αποτελείται κυρίως από συνταξιοδοτούμενους, κερδίζει επίσης πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο (15,897 USD το 2015).
Οι Baby boomers, λιγότερο συντηρητικοί από τους προκατόχους τους και με την επιθυμία να παραμείνουν ενεργοί και υγιείς και σε μεγάλη ηλικία, δημιουργούν μια μεγάλη και αναπτυσσόμενη αγορά για την τουριστική βιομηχανία και όχι μόνο, αφού η ολιστική προσέγγιση του θέματος «γήρανση» τους οδηγούν στο να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ευεξία του μυαλού και του σώματος.
Ωστόσο, σύμφωνα με τις μελέτες, οι ώριμοι καταναλωτές δεν θέλουν να αντιμετωπίζονται ως μια ομοιογενής ομάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger