Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2016

«Αγκυρα» στις μεταφορές

Πλοίο μεταφοράς εμπορευμάτων
Σε νέες στρατηγικές πρέπει να προχωρήσουν οι ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον κλάδο μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να επιβιώσουν κάτω από συνθήκες χαμηλής ζήτησης.
Μπορεί το 2014 η ζήτηση για εμπορευματοκιβώτια να σημείωσε αύξηση, αλλά στο τέλος του 2015 ο μέσος παγκόσμιος ρυθμός αύξησης στον κλάδο θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν απογοητευτικός και άγγιζε μόλις το 1,9%, έναντι 3,3% το 2014.

Αυτά είναι κάποια από τα κύρια συμπεράσματα της νέας μελέτης της διεθνούς εταιρείας συμβουλευτικών υπηρεσιών The Boston Consulting Group (BCG) με τίτλο «Επιβιώνοντας σε δυνατούς ανέμους: Η νέα εποχή στο παγκόσμιο εμπόριο και στη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων», η οποία κυκλοφόρησε παγκοσμίως στις 2 Νοεμβρίου.
Η Camille Egloff-Γκίκα, επικεφαλής του κλάδου της ναυτιλίας για την BCG παγκοσμίως, που παρουσίασε τα συμπεράσματα της μελέτης σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στην Αθήνα, ανέφερε ότι οι μελετητές-συγγραφείς μελέτησαν τα πιθανά σενάρια για τη ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων καθώς και για το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης για την περίοδο 2015-2020.
Σύμφωνα λοιπόν με τη μελέτη, αναμένεται ετήσια αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από 2,2% έως 3,8%.
Σε ό,τι αφορά το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης η προσφορά αναμένεται να ξεπεράσει τη ζήτηση από 8,2% έως 13,8% το 2020.
Ειδικότερα στις ευρασιατικές και ενδο-ευρωπαϊκές θαλάσσιες μεταφορές σημειώθηκε μείωση κατά 2,6%, επιβράδυνση στην Κίνα, ενώ η ΝΑ Ασία έδωσε ώθηση με 2,4%. Μείωση στο 0,9% παρουσιάστηκε και στη Λατινική Αμερική, 0,1% στην Αφρική.
Η ανάπτυξη (5,1%) στην Ινδία και στη Μέση Ανατολή δεν άρκεσε για να αντιστρέψει το κλίμα.
Οπως τόνισε η Camille Egloff-Γκίκα, πολλές εταιρείες του συγκεκριμένου είδους θα πρέπει να βελτιώσουν την απόδοσή τους στα νέα δεδομένα της αγοράς και να προχωρήσουν σε νέες κινήσεις, όπως η δημιουργία οικονομιών κλίμακας, είτε μέσω παγκοσμίων συγχωνεύσεων είτε μέσω μικρότερης κλίμακας εξαγορών.
Αυτές οι κινήσεις θα τις βοηθήσουν να μειώσουν το κόστος τους, δημιουργώντας συνέργειες στην καλύτερη κατανομή του στόλου τους στις κατάλληλες εμπορικές ζώνες.
Επίσης οι μεταφορείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν ψηφιακές τεχνολογίες για να βελτιώσουν τις εμπορικές τους πλατφόρμες, να αυξήσουν την αποδοτικότητα των εσωτερικών τους διαδικασιών, να βελτιώσουν τη διαχείριση του στόλου τους και να ενθαρρύνουν με πιο αποτελεσματική συνεργασία με όλους τους συντελεστές του κλάδου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Φόρτωση...

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου

 
NewsAlloy button