Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016

Ευνοϊκές προοπτικές για ελληνικές εξαγωγές γαλακτοκομικών, ελαιολάδου και κρασιού στη Ν. Κορέα

Ευνοϊκές προοπτικές για ελληνικές εξαγωγές γαλακτοκομικών, ελαιολάδου και κρασιού στη Ν. Κορέα Ανοδική τάση σημειώνεται στις ελληνικές εξαγωγές γαλακτοκομικών, κρασιού και ελαιολάδου στην αγορά της Ν. Κορέας, ενώ παρατηρείται μία θετική προδιάθεση για αυτά τα προϊόντα από τους κορεάτες καταναλωτές, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει μελέτη του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Σεούλ, για την αγορά τροφίμων στη Ν. Κορέα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, μεγάλη απήχηση παρατηρείται στο όνομα «ελληνικό γιαούρτι», ενώ το ελληνικό ελαιόλαδο έχει επίσης αρχίσει να μπαίνει δυναμικά στο χάρτη της κορεατικής αγοράς, με τις εξαγωγές να ξεπερνούν το πρώτο δεκάμηνο του 2015 το 1.042.000 δολάρια. Σε ότι αφορά το κρασί, οι ελληνικές εξαγωγές είναι μεν ασήμαντες ακόμα, ωστόσο μέσα στο 2014 υπερδεκαπλασιάστηκαν, γεγονός που σε συνδυασμό με τη συνεχή αύξηση στην κατανάλωση κρασιού στην κορεατική αγορά, καταδεικνύει μία σημαντική δυναμική.
Θετική προδιάθεση για το «ελληνικό γιαούρτι»

Μία θετική προδιάθεση παρατηρείται, σύμφωνα με τη μελέτη του γραφείου Εμπορικών και Οικονομικών Υποθέσεων της ελληνικής Πρεσβείας στη Σεούλ, καθώς καταγράφεται μεγάλη απήχηση του ονόματος «ελληνικό γιαούρτι». Στη χώρα, παράγονται πληθώρα γιαουρτιών με τον παραπλανητικό τίτλο «ελληνικό γιαούρτι», ενώ μόλις πρόσφατα άρχισε να εισάγεται γιαούρτι από την Ελλάδα.

Πρόσφατα, επίσης, αναγνωρίστηκε το ΠΟΠ της «φέτας» στην Κορέα με βάση τη Συμφωνία Ελεύθερων Συναλλαγών (FTA), ενώ προωθείται και η αναγνώριση των ΠΟΠ «γραβιέρα Κρήτης» και «κασέρι». Να σημειωθεί εδώ ότι μετά από παρέμβαση του Γραφείου ΟΕΥ, αποσύρθηκαν προϊόντα που παραβίαζαν το ΠΟΠ της φέτας και στη θέση τους άρχισαν εισαγωγές από την Ελλάδα, ενώ επίσης μετά από παρέμβαση του Γραφείου, απορρίφθηκαν αιτήσεις για κατοχύρωση σημάτων που περιείχαν τη λέξη φέτα.

Οι εξαγωγές της Ελλάδας είναι πολύ μικρές ακόμα, αλλά υπάρχει μεγάλη δυναμική. Σύμφωνα με τη μελέτη, για να μετουσιωθεί αυτή η δυναμική σε εξαγωγές, απαιτείται ένα πρόγραμμα προβολής των ελληνικών τυριών. «Χρειαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την προβολή και προώθηση των ελληνικών τυριών, με ιδιαίτερη έμφαση στη φέτα και τα προϊόντα ΠΟΠ –ΠΓΕ», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη μελέτη.

Σταδιακή αύξηση στις εξαγωγές ελαιολάδου

Οι κορεάτες καταναλωτές θεωρούν το ελαιόλαδο ως πολύτιμο για την υγεία τρόφιμο, όμως δεν εντάσσεται στην κορεατική διατροφή. Οι εισαγωγές αναμένεται σταδιακά αν αυξηθούν, ωστόσο το ελαιόλαδο στη συνείδηση των κορεατών ταυτίζεται με την Ιταλία και την Ισπανία.

Αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει και παρουσιάζεται ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το ελληνικό ελαιόλαδο. Το 2014 οι εξαγωγές μας έφτασαν τις $780.000, ενώ το πρώτο δεκάμηνο του 2015 ξεπέρασαν το $1.042.000. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι ελληνικές εξαγωγές αναμένεται να έχουν σταδιακή αύξηση. Αυτή τη στιγμή, οι δασμοί για το παρθένο ελαιόλαδο είναι 1,3% και από 1/7/2016 θα καταργηθούν, ενώ για το μη παρθένο ελαιόλαδο, οι δασμοί έχουν ήδη καταργηθεί.

Απαιτείται προσπάθεια για το ελληνικό κρασί

Οι Κορεάτες έχουν υψηλή κατά κεφαλή κατανάλωση οινοπνευματωδών, με την μπύρα και τα τοπικά παραδοσιακά ποτά να κυριαρχούν στην αγορά. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, παρατηρείται μία συνεχής αύξηση των εισαγωγών κρασιού, οι οποίες το 2014 έφτασαν τα $182 εκατ. Υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω αύξησης της κατανάλωσης κρασιού, σημειώνεται στη μελέτη, καθώς το μερίδιό του στην αγορά είναι μόλις 2,75% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Πρόκειται, λοιπόν, για μία μεγάλη και δυναμική αγορά. Επειδή όμως για τους Κορεάτες η Ελλάδα δεν συνδέεται με το κρασί, θα χρειαστεί επίπονη και συστηματική προσπάθεια για να καθιερωθεί στην τοπική αγορά το ελληνικό κρασί. Πριν από τρία χρόνια δεν υπήρχε καν ελληνικό κρασί, κάτι που άλλαξε χάρη στις προσπάθειες δύο εισαγωγικών εταιρειών (Hellenic Wines και Greek Wine Center). Σήμερα υπάρχουν στην κορεατική αγορά κρασιά από περίπου 20 ελληνικές επιχειρήσεις. Και μπορεί οι εξαγωγές κρασιού να είναι ακόμη ασήμαντες ($ 59.000), αλλά το 2014, όπως σημειώνει η μελέτη, υπερδεκαπλασιάστηκαν, φανερώνοντας μία δυναμική.

Καθώς η Κορέα έχει συμπεριληφθεί στις αγορές προτεραιότητας, για το 2016 σχεδιάζεται ολοκληρωμένο πρόγραμμα προβολής και προώθησης (σεμινάρια, εκθεσιακές συμμετοχές, προσκλήσεις εισαγωγέων και δημοσιογράφων στην Ελλάδα και καταχωρήσεις σε μέσα ενημέρωσης) του ελληνικού κρασιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger