Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

Αποτελειώνουν τις οργανικές συνθέσεις στην ακτοπλοΐα


Περιλαμβάνεται στο επόμενο πακέτο με τα προαπαιτούμενα και πρέπει να σημάνει συναγερμό στους ναυτεργάτες
Στο δια ταύτα φέρνει η κυβέρνηση και τη μείωση των οργανικών συνθέσεων στα ακτοπλοϊκά πλοία, στο πλαίσιο της ικανοποίησης των ζητούμενων του κεφαλαίου, όπως αυτά περιέχονται στο τρίτο μνημόνιο. Η σχετική ανακοίνωση έχει γίνει από τον υπουργό Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσα, στη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων από το βήμα της Βουλής και η νομοθετική ρύθμιση αναμένεται με το δεύτερο πακέτο των προαπαιτούμενων για την εφαρμογή του μνημονίου.

Η παραπέρα μείωση των οργανικών συνθέσεων έρχεται να προστεθεί στο χτύπημα των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, που έχει δρομολογηθεί με την ένταξη του ΝΑΤ στο Ενιαίο Ταμείο Κοινωνικής Ασφάλισης, χωρίς να προσδιορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις.
Οπως έχει αναφέρει ο Θ. Δρίτσας, «η δεύτερη δεσμευτική υποχρέωσή μας (σ.σ. η πρώτη σε ό,τι αφορά το υπουργείο αυτό είναι η ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ) αφορά τη σύνθεση των πληρωμάτων των μεγάλων επιβατικών οχηματαγωγών πλοίων των εσωτερικών γραμμών (...) Η δική μας προσπάθεια ήταν να μην περάσει η μεταφορά του μοντέλου της Αδριατικής στις εσωτερικές γραμμές, αλλά με γνώμονα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, να καθοριστούν τα επίπεδα στελέχωσης για όλες τις κατηγορίες προσωπικού. Δεν είναι δική μας επιλογή. Τώρα είμαστε στη φάση επεξεργασίας σχεδίων υλοποίησης».
Η μείωση των οργανικών συνθέσεων αποτελεί μία από τις βασικές αξιώσεις των εφοπλιστών, την οποία έρχονται τώρα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και «εταίροι» της (ΕΕ, ΔΝΤ, ΕΚΤ κ.λπ.) να ικανοποιήσουν και να συμπεριλάβουν στο μνημόνιο.
Συγκεκριμένα, στο μνημόνιο («Σύμβαση μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας - 4336/ 2015, ΦΕΚ Α' 94/14-08-2015») αναφέρεται: «Οσον αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές, έως τον Οκτώβρη του 2015, η κυβέρνηση θα ευθυγραμμίσει τις απαιτήσεις επάνδρωσης για τις εγχώριες υπηρεσίες με εκείνες για τις διεθνείς γραμμές, τηρώντας παράλληλα τις αρχές ασφαλούς επάνδρωσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές και θα θεσπίσει νομοθετικές αλλαγές».
Τα περί «διεθνών γραμμών» και «μοντέλου Αδριατικής» σημαίνουν ότι η κυβέρνηση τις επόμενες μέρες σχεδιάζει να πετάξει στην ανεργία χιλιάδες ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα. Στα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία, θα μείνει ένας μικρός αριθμός ναυτεργατών με ΣΣΕ και Κοινωνική Ασφάλιση (σύνθεση ασφαλείας) και οι υπόλοιπες ανάγκες του πλοίου θα καλύπτονται - αν καλύπτονται - με ναυτεργάτες που θα εργάζονται σε καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας, χωρίς ειδικότητα και εκπαίδευση.
Αυτό θα έχει άμεσες συνέπειες και στην προστασία επιβατών και ναυτεργατών στη θάλασσα, όπως έχει δείξει η τραγωδία στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «NORMAN ATLANTIC», καθώς το καθεστώς στην οργανική σύνθεση συνέβαλε στο να ξεσπάσει πυρκαγιά, με τραγικό απολογισμό 11 νεκρούς και επί της ουσίας άγνωστο αριθμό αγνοουμένων.
Με βάση αυτές τις εξελίξεις, ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ καλούν τους ναυτεργάτες σε μαζική συμμετοχή στο συλλαλητήριο στις 22 Οκτώβρη και σε οργάνωση παντού για την απεργία στις 12 Νοέμβρη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger