Τρίτη 16 Ιουνίου 2015

Σποράδες Αντικρουόμενες θέσεις σε Σκόπελο, Αλόννησο για τα Λιμενικά Ταμεία

Αλλα Δημοτικά Ταμεία επωφελήθηκαν από την ανεξαρτητοποίηση, άλλα παρουσιάζουν δυσλειτουργίες
Αντικρουόμενες θέσεις σε Σκόπελο, Αλόννησο για τα Λιμενικά Ταμεία
Διχασμένες είναι οι απόψεις στα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία Σκοπέλου και Αλοννήσου για την ενδεχόμενη συνένωση που προωθεί για τα Λιμενικά Ταμεία η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων. Αν κι ακόμη δεν έχει υπάρξει καμία ενημέρωση από το υπουργείο Ναυτιλίας, οι απόψεις έρχονται σε πλήρη αντίθεση, καθώς άλλα Λιμενικά Ταμεία επωφελήθηκαν από την ανεξαρτητοποίηση, ενώ άλλα παρουσιάζουν δυσλειτουργίες.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ
Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσιεύματα του αθηναϊκού Τύπου, η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων προχωράει ήδη στη σύνταξη προτάσεων και το επόμενο διάστημα αντιπροσωπείες της θα επισκεφθούν τα λιμάνια και θα πραγματοποιήσουν διαβούλευση.

Κάθετα αντίθετα
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αλοννήσου είναι πλήρως αντίθετο με το ενδεχόμενο συνένωσής τους με άλλα. Ο πρόεδρός του, Μιχάλης Καλογιάννης, δήλωσε ότι από τότε που το Ταμείο ανεξαρτητοποιήθηκε υπάρχει σαφής εικόνα στα οικονομικά, ορθότερη διαχείριση, ενώ και τα απαιτούμενα έργα υποδομής προχωρούν.
Οπως είπε, «το 2012 που χωρίστηκε το Λιμενικό Ταμείο από της Σκοπέλου και της Σκιάθου και μείναμε μόνοι μας γίνεται καλύτερη διαχείριση των οικονομικών.
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο κατάφερε να έχει έσοδα και σήμερα μετράει στο ταμείο του υπόλοιπο 100.000 ευρώ. Στο διάστημα που μεσολάβησε καταφέραμε και αποκαταστήσαμε τη ζημιά στο κρηπίδωμα όπου δένει το πλοίο γραμμής, ενώ εκτός των άλλων, αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη μικρές παρεμβάσεις με την τοποθέτηση πίλερ, που ποτέ δεν είχε η Αλόννησος» συμπλήρωσε.
Ο ίδιος είπε ότι το Λιμενικό Ταμείο είναι κάθετα αντίθετο με το ενδεχόμενο συνένωσης με τα Λιμενικά Ταμεία Σκιάθου και Σκοπέλου όπως και με όλα τα Λιμενικά Ταμεία.

Ναι, υπό προϋποθέσεις
Εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη υπάρχει στη Σκόπελο. Ο δήμαρχος Σκοπέλου Χρήστος Βασιλούδης, πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, είπε ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο θα μπορούσε να συνενωθεί με άλλα υπό συγκεκριμένους ωστόσο όρους και προϋποθέσεις, που πρέπει να συζητηθούν.
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, πρόσθεσε, αντιμετωπίζει δυσλειτουργίες. «Λειτουργεί με μόνο μία γραμματέα όταν απαιτείται να είναι στελεχωμένο με τουλάχιστον ένα μηχανικό και μία δεύτερη διοικητική υπάλληλο. Τα οικονομικά είναι επίσης σε δεινή κατάσταση και απαραίτητα έργα υποδομής είναι αμφίβολο κατά πόσο είναι εφικτό να υλοποιηθούν. Προς επίρρωση επικαλέστηκε το παράδειγμα με το λιμάνι του Αγνώντα, όπου σύμφωνα με την μελέτη που συντάσσεται θα χρειαστεί παρέμβαση ύψους τουλάχιστον 35.000 ευρώ, χρήματα που δεν υπάρχουν. Τα έσοδα από τις αφίξεις πλοίων και τα δημοτικά τέλη φτάνουν σε ετήσια βάση περί τις 200.000 ευρώ όταν τα έξοδα ξεπερνούν τις 400.000» είπε ο ίδιος.

Προχωράει η διαδικασία
Το θέμα της συνένωσης έχει απασχολήσει τις προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, καθώς τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία παρουσιάζουν δυσλειτουργίες και προβλήματα.
Ο νόμος 4150/2013 που αναφερόταν και στα Λιμενικά Ταμεία με την υπογραφή του πρώην υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη πέρασε από τη Βουλή τον Απρίλιο του 2013 και έμεινε στα χαρτιά.
Τότε ο κ. Μουσουρούλης είχε τονίσει στην ομιλία του στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ότι «το ερώτημα είναι αν τα δημοτικά λιμενικά ταμεία είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις προκλήσεις, αλλά και στις ίδιες τις απαιτήσεις της εθνικής στρατηγικής λιμένων» προτείνοντας την ενοποίηση ως λύση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger