Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

Καταγγελίες για τον θάνατο ναύτη σε ρυμουλκό

Καταγγελίες για τον θάνατο ναύτη σε ρυμουλκό

Θύελλα αντιδράσεων προκαλεί ο θάνατος του άτυχου λοστρόμου Δημήτρη Γαλανού στην διάρκεια πρόσδεσης ναυαγίου στο ρυμουλκό «Μέγας Αλέξανδρος», όπου εργαζόταν ο ναύτης.

Το ατύχημα έγινε, την Δευτέρα το πρωί, στο νότιο αγκυροβόλιο του Πειραιά.

Η ένωση ναυτών (ΠΕΝΕΝ) σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «πρόκειται για ένα ακόμη θανατηφόρο ατύχημα για το οποίο επιβάλλεται να ελεγχθούν οι συγκεκριμένες συνθήκες που αυτό έγινε και εάν τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες από την ναυτική νομοθεσία διαδικασίες στην εκτέλεση της εργασίας»
«Το ναυτεργατικό αυτό ατύχημα έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο των ατυχημάτων που σημειώνονται στην ναυτιλία από την έλλειψη επαρκών μέτρων ασφαλείας, από την παραβίαση των κανόνων ασφαλείας, από τον πλημμελή έλεγχο που ασκούν οι αρμόδιες εποπτικές και ελεγκτικές αρχές από τα επιβαρυμένα ωράρια εργασίας ακόμη και από τις απαράδεκτες Υπουργικές αποφάσεις με τις απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων οι οποίες αποδεδειγμένα αναδεικνύονται όχι μόνο σε παράγοντα απώλειας θέσεων εργασίας για τους έλληνες Ναυτεργάτες αλλά και μια ουσιαστική αιτία πρόκλησης ναυτικών ατυχημάτων», αναφέρει η ΠΕΝΕΝ. Και καταγγέλλει ότι:
«Σημειώνουμε ότι στην κατηγορία των ρυμουλκών – ναυαγοσωστικών έχουν μειωθεί οι οργανικές συνθέσεις από  1 έως 3 Ναυτικοί και οι εναπομείναντες στην ουσία επιβαρύνονται και αναπληρώνουν τις ευθύνες, τα καθήκοντα και την εργασία αυτών που εξεδιώχθησαν στο όνομα της ανταγωνιστικότητας των πλοίων και της ενίσχυσης της κερδοφορίας των εφοπλιστών!!!»

Στο μεταξύ, σε ανακοίνωσή τους οι ενώσεις μηχανικών (ΠΕΜΕΝ), κατωτέρων πληρωμάτων μηχανής «Ο Στέφενσον», ναυτομαγείρων και  πληρωμάτων ρυμουλκών αναφέρουν τα εξής:

«Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ – ΠΕΠΡΝ, κατ’ επανάληψη έχουμε καταγγείλει την υπονόμευση της ανθρώπινης ασφάλειας και ζωής που έχει δημιουργήσει οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με αποτέλεσμα τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας, την εντατικοποίηση της δουλειάς, για την αύξηση του βαθμού εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, των εργαζομένων για τα συμφέροντα του κεφαλαίου.
 Αυτή η πολιτική έχει οικοδομήσει εργασιακές συνθήκες «γκέτο».
Οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι έχουμε πλούσια εμπειρία από την ολομέτωπη επίθεση που δεχόμαστε καθημερινά,  διέξοδος δεν είναι η υποταγή στις προσταγές του κεφαλαίου και των πολιτικών εκπροσώπων του.
Διέξοδος είναι η οργάνωση – συσπείρωση δυνάμεων για την ανασύνταξη του εργατικού κινήματος, να αγωνιστούμε για συνθήκες εργασίας που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων, σε σύγκρουση με την αντιλαϊκή πολιτική του κεφαλαίου, για έναν δρόμο ανάπτυξης που υπηρετεί τις εργατικές – λαϊκές ανάγκες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger