Σάββατο 3 Μαΐου 2014

Πυρηνικός φυσικός ελέγχει τα λιμάνια

ΞΕΧΑΣΑΝ ΤΟΥΣ ΑΚΤΟΠΛΟΟΥΣ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΛΙΜΕΝΩΝ
Να υπάρξει ανασύνθεση της ΡΑΛ «φωνάζουν» στο υπ. Ναυτιλίας οι εκπρόσωποι της ακτοπλοΐας 
Eβαλαν δικηγόρους, απόστρατους αξιωματικούς, χημικούς και πυρηνικούς φυσικούς στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και ξέχασαν τους... ακτοπλόους. Εντονη ήταν η αντίδραση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας στη γνωστοποίηση του προεδρείου της νεοσύστατης ανεξάρτητης αρχής, της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Ο ΣΕΕΝ επέρριψε ευθύνες στο υπουργείο Ναυτιλίας, υποστηρίζοντας ότι στο προεδρείο της νέας, ανεξάρτητης αρχής δεν μετέχει κανένας εκπρόσωπος της ακτοπλοΐας, ζητώντας...
την ανασύνθεσή της.
«Ουδόλως ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις του ΣΕΕΝ ότι είναι κρισίμου σπουδαιότητας να συμμετέχει τουλάχιστον ένα μέλος της ακτοπλοϊκής κοινότητας στη ΡΑΛ, καθώς η ακτοπλοΐα είναι συνυφασμένη με το σύνολο των ελληνικών λιμένων και ιδιαίτερα, υπό το φως των επερχόμενων ιδιωτικοποιήσεων», αναφέρει ο ΣΕΕΝ.
Σύμφωνα με στελέχη του ΣΕΕΝ, με εξαίρεση τον πρόεδρο Κ. Μουτζούρη, ο οποίος κατέχει μεγάλη εμπειρία σε θέματα λιμένων και λιμενικής πολιτικής, τα υπόλοιπα μέλη της ΡΑΛ είναι στην πλειονότητά τους δικηγόροι, ενώ συμπεριλαμβάνεται ένας χημικός και ένας πυρηνικός μηχανικός. Επιπλέον, υπάρχουν δύο απόστρατοι αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος.
Για τους λόγους αυτούς, ο ΣΕΕΝ ζητά την αναθεώρηση της σύνθεσης της ΡΑΛ, με συμμετοχές από την ακτοπλοϊκή, αλλά και γενικότερα από τη ναυτιλιακή κοινότητα, ώστε να υπάρξουν οι ελάχιστες εγγυήσεις για την εύρυθμη και ικανή λειτουργία της.
Υπενθυμίζεται ότι η σύσταση της ΡΑΛ, που αποτελεί αυτοτελή υπηρεσία τόσο διοικητικά όσο και οικονομικά, περιλαμβανόταν στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις».
Η ΡΑΛ είναι αρμόδια για την παρακολούθηση της εφαρμογής των όρων και διατάξεων των συμβάσεων παραχώρησης στους λιμένες, την τήρηση των υποχρεώσεων των λιμένων στο πλαίσιο της σχετικής κείμενης -εθνικής και ευρωπαϊκής- νομοθεσίας, κυρίως σε σχέση με δημόσιες συμβάσεις, συμβάσεις παραχώρησης και τους κανόνες ανταγωνισμού, την υποχρέωση παροχής δημόσιας υπηρεσίας στο λιμενικό τομέα, τη διαμεσολάβηση και επίλυση διαφορών μεταξύ χρηστών και φορέων διαχείρισης, τη διαχείριση παραπόνων, την υποστήριξη προς τις αρμόδιες Αρχές για την κατάρτιση προδιαγραφών δημοσίων συμβάσεων (παραχωρήσεις, εκμίσθωση χερσαίας ζώνης) και των σχετικών ανανεώσεων που προτείνονται από το φορέα διαχείρισης.
Οι πόροι της ΡΑΛ θα προέρχονται από ένα ειδικό τέλος, το οποίο θα επιβάλλεται, επί των οργανισμών λιμένων και των λιμενικών ταμείων. Το ύψος του τέλους δεν μπορεί να είναι ανώτερο από 0,2% των ετήσιων εσόδων για τα λιμενικά ταμεία και 0,3% για τους οργανισμούς λιμένων.
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ από enet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger