Τετάρτη, 1 Αυγούστου 2012

Πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ ο Θωμάς Μαύρος!

Τη θέση του προέδρου στο νέο ΔΣ της ΠΑΕ, που ορίστηκε έπειτα από μία πολύωρη και επεισοδιακή γενική συνέλευση, η οποία πάντως ολοκληρώθηκε ενωτικά και πανηγυρικά, ανέλαβε ο Θωμάς Μαύρος.


Ο Ανδρέας Δημητρέλος αναλαμβάνει χρέη διευθύνοντος συμβούλου στο νέο σχήμα, προκειμένου να «τρέξει» τα θέματα που… καίνε την ομάδα, ενώ θα είναι και ο υπεύθυνος για το νόμο.

Το υπόλοιπο ΔΣ παραμένει αναλλοίωτο, με εξαίρεση την αποχώρηση του Μάκη Κασνακίδη, που έδωσε τη θέση του στο νέο πρόεδρο.

Σαν σήμερα "έφυγε" ο Μπακούνιν...

Σαν σήμερα το 1876 «έφυγε» σε ηλικία 62 χρονών ο ρώσος αναρχικός επαναστάτης Михаил Александрович Бакунин-(Michail Bakunin) Μιχαήλ Αλεξάντροβιτς Μπακούνιν.
Η διαφωνία του με τον Κάρολο Μαρξ στο πλαίσιο της 1ης Διεθνούς των Εργαζομένων, στην οποία εντάχθηκε το 1868, προκάλεσε την...
πρώτη μεγάλη διάσπαση του σοσιαλιστικού-εργατικού κινήματος, ανάμεσα στον μαρξισμό που πρέσβευε την ιδέα της κατάκτησης του κράτους από τους οργανωμένους σε ένα Κομμουνιστικό Κόμμα εργαζόμενους καθώς και την εγκαθίδρυση της δικτατορίας του προλεταριάτου, ως μεταβατικό στάδιο για τη μελλοντική αταξική κομμουνιστική κοινωνία και τους αναρχικούς που πίστευαν στην άμεση κατάργηση του κράτους και ήταν ενάντια σε οποιαδήποτε κυβέρνηση, ακόμα και προερχόμενη από την εργατική τάξη.
Ανεξάρτητα από την πόσο συμφωνεί ή όχι κανείς με τις ιδέες του Μπακούνιν και κατ΄ επέκταση τις ιδέες του αναρχισμού, θεωρούμε ότι αυτές χαρακτηρίζονται από ένα μεγάλο πλούτο. Παραθέτουμε δύο μικρά είναι η αλήθεια αποσπασματα του Μιχαήλ Μπακούνιν, ένα για την ομοιομορφία και τη διαφορετικότητα και το δεύτερο για τη πολιτική συνείδηση...
-ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Δεν θα κουραζόμουν ποτέ να το επαναλαμβάνω: η ομοιομορφία είναι θάνατος, η διαφορετικότητα είναι ζωή. Η πειθαρχημένη ενότητα, που δεν μπορεί να πραγματωθεί σ’ ένα οποιοδήποτε κοινωνικό περιβάλλον δίχως να καταστρέψει τον δημιουργικό αυθορμητισμό της σκέψης και της ζωής, δολοφονεί τις κοινωνίες. Η ζωντανή ενότητα, η αληθινή κοινότητα που επιθυμούμε είναι εκείνη που γεννά η ελευθερία στους ίδιους τους κόλπους των ανεξάρτητων και διαφορετικών εκδηλώσεων της ζωής, εκφραζόμενη από τον αγώνα. Θα καταλάβαινα την λατρεία ενός στρατηγού τακτικού στρατού για την νεκρική σιωπή που η πειθαρχία επιβάλλει στο πλήθος. Ο δικός σας στρατηγός, ο δικός μας στρατηγός, ο στρατηγός του λαού, δεν έχει ανάγκη αυτή τη σιωπή των σκλάβων γιατί είναι συνηθισμένος να ζει και να διατάζει μέσα στην ταραχή. Η ταραχή είναι το πάθος της λαϊκής ζωής, η μόνη ικανή να βγάλει όλον αυτό τον κόσμο από τις αδικίες που υφίσταται, και δεν μπορούμε να υποκινήσουμε αρκετά αυτό το πάθος και αυτή τη ζωή.
-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΣΜΟΥ
Βλέπουμε ότι αυτή η φράση, πολιτική συνείδηση μέσα σε όλη την πορεία της ιστορικής εξέλιξης ,κατέχει δυο εντελώς διαφορετικά νοήματα που αντιστοιχούν σε δυο αντιμαχόμενες απόψεις. Από την Σκόπια των προνομιούχων τάξεων ,η πολιτική συνείδηση σημαίνει κατάκτηση ,υποδούλωση κα τον αδιαχώριστο μηχανισμό για αυτή την εκμετάλλευση των μαζών :την δεσποτική κρατική οργάνωση. Από την Σκόπια των μαζών ,έχει το νόημα της καταστροφής του κράτους. Κατά συνέπεια εννοεί πράγματα που είναι διαμετρικά αντίθετα. Τώρα ,είναι απόλυτα βέβαιο ότι ποτέ δεν υπήρξε κανένας λαός που να μην αισθάνθηκε στην αρχή της υποδούλωσης την ανάγκη να εξεγερθεί. Η εξέγερση αποτελεί φυσική τάση της ζωής. Ακόμα και το σκουλήκι στρέφεται ενάντια στο πόδι που το λειώνει. Γενικά , η ζωτικότητα και η σχετική αξιοπρέπεια ενός ζώου μπορεί να μετρηθεί από την δύναμη του ένστικτου της εξέγερσης. Μέσα στον κόσμο των ζωών ,όπως και στον ανθρώπινο κόσμο ,δεν υπάρχει καμιά συνήθεις πιο εξευτελιστική ,πιο ηλίθια ή πιο δειλή από την συνήθεια της δουλικής υποταγής και της καταπίεσης από κάποιον άλλον. Αμφισβητώ το ότι υπήρξε λαός που τόσο εκφυλισμένος που κάποτε, τουλάχιστον στην αρχή της ιστορίας τους που δεν εξεγέρθηκε ενάντια στο ζυγό των αφεντικών ,των εκμεταλλευτών και του κράτους.

ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ ..Προωθείται ο Βιολογικός Γλώσσας


Η προώθηση του αποχετευτικού του Στάφυλου και η σύνδεση με τον βιολογικό, καθώς και ο βιολογικός της Γλώσσας συγκαταλέγονται μεταξύ των πλέον σημαντικών έργων υποδομής που προωθούνται προς υλοποίηση. Σε πρόσφατη συνάντηση του προέδρου της ΔΕΥΑΣ Σκοπέλου κ. Θανάση Φαδάκη με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό, τέθηκαν προς συζήτηση τα έργα υποδομής του νησιού, που αφορούν στους τομείς ύδρευσης και αποχέτευσης. Στην διάρκεια της παραπάνω συνάντησης ο κ. Αγοραστός εξέφρασε την πρόθεση προώθησης σημαντικών έργων υποδομής του νησιού, όπως το έργο της αποχέτευσης του Σταφύλου και η σύνδεσή του με τον Βιολογικό, το αποχετευτικό που αφορά στις περιοχές Λουτράκι-Γλώσσα, καθώς και τον Βιολογικό της Γλώσσας.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ : ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ
Μεταξύ των θεμάτων που έθεσε υπόψη του Περιφερειάρχη ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΣ Σκοπέλου, κορυφαία θέση κατέχει η μεταφορά του νερού, μετά την αποπεράτωση της λιμνοδεξαμενής, προς τους οικισμούς της Σκοπέλου. Η λιμνοδεξαμενή βρίσκεται στην περιοχή του Πανόρμου και βαίνει προς ολοκλήρωση. Σε υπόμνημα που έθεσε μάλιστα πρόσφατα υπόψη των αρμοδίων ο κ. Φαδάκης υπογραμμίζεται η ανάγκη αξιοποίησης του νερού της υπό κατασκευήν δεξαμενής του Πανόρμου. Το έργο της λιμνοδεξαμενής του Πανόρμου σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα ολοκληρώνεται εντός της χρονιάς. Ως εκ τούτου είναι απόλυτη ανάγκη η χρηματοδότηση των μελετών και των έργων αξιοποίησης του νερού. «Γενικώς, πέραν της υδροδότησης του Πανόρμου, το νερό πρέπει να μεταφερθεί αφενός μεν στην Σκόπελο, όπου η υφαλμύρωση είναι προ των πυλών, αφετέρου δε στην Γλώσσα, η οποία εξαιρετικά ελλειμματική» υπογραμμίζει ο κ. Φαδάκης.
Στον τομέα της ύδρευσης τονίζεται η ανάγκη αντικατάστασης των κεντρικών αγωγών μεταφοράς νερού και στα τρία διαμερίσματα του Δήμου, Σκοπέλου, Γλώσσας και Νέου Κλήματος, καθώς και η αντικατάσταση του δικτύου αμιαντοτσιμεντοσωλήνων στο Νέο Κλήμα. Ανάλογη βαρύτητα δίνεται, εξάλλου, στο ζήτημα της κατασκευής κεντρικών δεξαμενών ύδρευσης, δεδομένου ότι υπάρχουν μελέτες οι οποίες χρειάζονται επικαιροποίηση, για την κατασκευή κεντρικών δεξαμενών ύδρευσης χιλίων κ.μ στην Γλώσσα και το Νέο Κλήμα και τεσσάρων χιλιάδων κ.μ στην Σκόπελο. Η κατασκευή τους θεωρείται, ιδιαίτερα στη Σκόπελο, απολύτως απαραίτητη δεδομένου ότι η αυτονομία από το ηλεκτρικό ρεύμα την περίοδο της αιχμής, δεν υπερβαίνει τα δέκα λεπτά της ώρας, τον δε χειμώνα τις δύο ώρες.
Εξίσου σημαντικό θέμα είναι, εξάλλου, η αντικατάσταση του παλαιού δικτύου ύδρευσης του παραδοσιακού οικισμού της Σκοπέλου και η αξιοποίηση των υφιστάμενων γεωτρήσεων, οι οποίες εντοπίζονται σε όλο το μήκος και σε διάφορα σημεία του νησιού. Τέλος, στον τομέα της διαχείρισης των ομβρίων υδάτων υπάρχει ανάγκη επικαιροποίησης της μελέτης για την αντιπλημμυρική προστασία του Νέου Κλήματος, εκπόνησης μελετών για τις οριοθετήσεις χειμάρρων σε όλη την έκταση του νησιού και τέλος είναι αναγκαία η εκπόνηση μελέτης για την διευθέτηση ομβρίων στις περιοχές Σταφύλου και Καμινίων Σκοπέλου. Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΣ Σκοπέλου οι προτεραιότητες δίνονται ανάλογα με τα διαθέσιμα κονδύλια και λαμβανομένης υπόψη της μειωμένης κρατικής επιχορήγησης, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να τεθούν σε τροχιά υλοποίησης οι βασικοί στόχοι που αφορούν στην βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων και κατ’ επέκταση των επισκεπτών του νησιού.

ΣΚΟΠΕΛΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΞΥΛΟΔΑΡΜΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ....ΝΕΩΤΕΡΑ


Ο Σ.Π ΕΠΕΣΚΈΦΘΗ ΣΤΟ ΚΑΤΆΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΤΟΝ Ι.Λ ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉ ΥΠΌΘΕΣΗ ΟΦΕΙΛΉΣ Ο Ι.Λ ΉΤΑΝ ΛΙΓΆΚΙ ΠΙΩΜΈΝΟΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ Ο Σ.Π ΤΟΥ ΖΉΤΗΣΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ Ο Ι.Λ ΆΡΧΙΣΕ ΝΑ ΤΟΝ ΒΡΙΖΗ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ  ΧΤΥΠΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΏΘΗΚΕ ΚΟΣΜΟΣ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΕΠΕΝΈΒΗ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΑΙ Η ΥΠΌΘΕΣΗ ΠΉΡΕ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΎΝΗΣ
ΑΥΤΑ ΜΆΘΑΜΕ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΤΩΡΑ ΕΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΉ ΕΊΔΗΣΗ ΕΔΩ ΕΊΜΑΣΤΕ ...

ΣΚΟΠΕΛΟΣ ποιο καλοκαίρι?


τέρμα τελειώσαμε όλοι μαζί και μυαλό ορισμένη δεν βάζουν ακόμη.....

ΣΚΟΠΕΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΤΗ?

   
Αγαπητέ πελάτη ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

     Θα θέλαμε να ενημερώσουμε ότι το σύστημά μας ενημέρωση της βάσης δεδομένων του, παρακαλώ ενημερώστε και επιβεβαιώστε το λογαριασμό σας.

     Ιστοσελίδα http://www.piraeusbank.gr σύνδεσης και να επιβεβαιώσετε το λογαριασμό σας. Ενημέρωση του συστήματος σημαντικά για τους ελέγχους ασφαλείας.

   Ασφάλεια της ομάδας

    http://www.piraeusbank.gr
ΤΟ ΛΑΒΑΜΕ ΕΧΤΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΟΥΤΕ ΠΕΛΑΤΗΣ ΟΥΤΕ ΠΡΟΚΙΤΕ ΝΑ ΓΙΝΩ ΤΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΟΛΟ ΣΥΜΒΑΙΝΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΑΙΔΙΑ ΛΟΙΠΟΝ

Κάποιοι παίζουν πάλι με τις πρίζες


Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
Εντελώς περιττή και επιβλαβής για τον τόπο είναι η εικόνα που εμφάνισε χθες η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ.

Το γεγονός ότι η τρικυμία ξέσπασε με αφορμή έναν νόμο που, στο κάτω-κάτω, αποσκοπεί στο να ανοίξουν τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα τον Σεπτέμβριο – ενώ ο προηγούμενος της… μεγάλης συναίνεσης ουδέποτε εφαρμόστηκε – δείχνει ότι κάποιοι έψαχναν την ευκαιρία.

Αναρωτιέται κανείς αν όλοι οι φωνασκούντες κοίταξαν καθόλου γύρω τους να δουν πόσοι έχουν απομείνει.

Αναρωτιέται κανείς αν έχουν ποτέ κάνει την αυτοκριτική τους για όσα συνέβησαν μέχρι σήμερα στη χώρα.

Αναρωτιέται κανείς αν είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι που χειροκροτούσαν στο υπουργικό συμβούλιο τον Γ. Παπανδρέου πριν από έναν χρόνο, όταν επέστρεφε από άλλη μια «σωτηρία» της χώρας.

Μετά από δεκαπέντε (αριθμημένες σωτηρίες), η χώρα βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής, έχει ουσιαστικά πτωχεύσει, κλυδωνίζεται στην όχθη της δραχμής.

Έχει σχηματιστεί μια κυβέρνηση τριών κομμάτων, επί τη βάσει μιας προγραμματικής συμφωνίας, η οποία στην πράξη τελεί υπό την αίρεση των δανειστών.

Αυτό σημαίνει πως οι δυσκολίες είναι τρομερές – και ήδη φαίνονται.

Είναι αδιανόητο μέσα σ’ αυτήν κατάσταση κάποιοι να καυγαδίζουν τώρα επειδή δεν τους αρέσει το ένα ή το άλλο σε έναν νόμο – και να εκδίδουν και ανακοινώσεις.

Η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να παρακολουθεί έναν εσωκομματικό καυγά για ένα μεμονωμένο νομοσχέδιο την ώρα που δεν ξέρει σε τι κατάσταση θα βρίσκεται τον Σεπτέμβριο.

Και τι θα γίνει δηλαδή αν το νομοσχέδιο συζητηθεί σε τέσσερις συνεδριάσεις και όχι σε τρεις ή δύο;

Την ώρα που αν ο νόμος δεν ψηφιστεί, τα πανεπιστήμια δεν θα έχουν δεκάρα τσακιστή (συγγνώμη… σεντ τσακιστό) όταν θα ξεκινά η περίοδος του Σεπτεμβρίου, που συμπίπτει με εξεταστική περίοδο;

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κάθε λόγο να προκαλεί αναταραχές. Το ΠΑΣΟΚ, όμως; Που μετέχει σε μια συμμαχική κυβέρνηση; 

Προφανώς δεν υπάρχει συναίσθηση ότι η χώρα πτωχεύει. Διαφορετικά δεν θα ασχολούνταν με τον νόμο για τα ΑΕΙ.

Ακόμη πιο απαράδεκτο είναι το γεγονός ότι ο κ. Λοβέρδος διένειμε και εισήγησή του επί του θέματος, υποστηρίζοντας πως η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία  «στέλνει λανθασμένο και επιζήμιο μήνυμα για την Ελλάδα, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης».

Σιγά μη στάξει η ουρά του γαϊδάρου, δηλαδή! Αυτό περίμεναν τα… μήκη και τα πλάτη για να λάβουν λανθασμένο μήνυμα για την Ελλάδα!

Πολύ ενοχλητικές είναι επίσης οι αναφορές σε «τριμελές διευθυντήριο», που «έχει αντικαταστήσει την κυβέρνηση», επισημαίνοντας ότι το νομοσχέδιο δεν πέρασε καν από υπουργικό συμβούλιο.

Προφανώς, δεν έχει γίνει αντιληπτό ότι αυτή τη στιγμή διεξάγεται ένα δύσκολο εγχείρημα στη χώρα με αυτήν την τρικομματική κυβέρνηση.

Προφανώς κάποιοι, που ως γνωστόν ήθελαν να είναι υπουργοί και σ’ αυτή την κυβέρνηση, βρήκαν ευκαιρία να υπονομεύσουν την προσπάθεια - ενώ δεν θα έβγαζαν κιχ αν ήσαν  μέλη του υπουργικού συμβουλίου.

Και, δεν κατάλαβα. Ήταν καλύτερα με τους πενήντα και βάλε υπουργούς που επί τρία σχεδόν χρόνια δεν έκαναν τίποτε;

Τώρα που γίνεται μια προσπάθεια – μια αποκρατικοποίηση, μια διαπραγμάτευση, μερικές συγχωνεύσεις – βρήκαν την ώρα να πετροβολήσουν;

Θα βγάλουν τα εσωκομματικά απωθημένα τους πάνω στο καθημαγμένο σώμα της χώρας;

Μόλις στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου ο κ. Λοβέρδος παραιτήθηκε της υποψηφιότητάς του υπέρ του κ. Βενιζέλου, δηλώνοντας ότι θα «συμπορευθεί» μαζί του και αγκαλιάζοντάς τον αδελφικά.

Προς τα πού υποτίθεται ότι θα συμπορευόταν; Μόνο προς τις εκλογές;

Και μόλις την επομένη της εκλογικής διαδικασίας που ανέδειξε τον κ. Βενιζέλο αρχηγό, τον περασμένο Μάρτιο, ο κ. Λοβέρδος έλεγε (μιλώντας στο Μέγκα) πως με τον Βενιζέλο «το κόμμα δεν θα είναι χυλός, με όργανα φυσαρμόνικα».

Τι έγινε τώρα, αποκτήσαμε «χυλό»;

Όλα τα παραπάνω δεν θα είχαν καμία σημασία και κανένα ενδιαφέρον, αν όλη αυτή η φασαρία δεν συνέβαινε σε μια πολύ κρίσιμη ώρα.

Δεν θα είχαν καμιά σημασία αν ουσιαστικά δεν προκαλούσαν βλάβη στην κυβέρνηση που μετά κόπων και βασάνων απέκτησε η χώρα.

Τέλος, ας μου επιτραπεί μια απορία: Υποτίθεται ότι χθες υπήρξε μια μίνι κρίση – στη συνάντηση Βενιζέλου με την τρόικα, στις ενδοκυβερνητικές σχέσεις. Επ’ αυτού, οι φωνασκούντες για το νόμο με τον οποίο ο Αρβανιτόπουλος επιδιώκει να μας βρει ο Σεπτέμβριος με ανοιχτά τα πανεπιστήμια (κάτι που ουδόλως πέτυχαν οι «μεταρρυθμιστές» και περί την «συναίνεση» θριαμβολογούντες) δεν είχαν καμιά αγωνία;

Η στάση τους θυμίζει έντονα – και ανησυχητικά - αυτό που έχω ξαναγράψει:

Όταν στην Ιταλία σχηματίστηκε η κυβέρνηση Μόντι, ο Μπερλουσκόνι, για την τιμή των όπλων, φέρεται να είχε πει: «Και όποτε θέλουμε, τραβάμε το καλώδιο από την πρίζα».

Αυτό θυμίζει η στάση αυτών που καλούν τους συναδέλφους τους βουλευτές να μην ψηφίσουν νομοσχέδιο της κυβέρνησης – και μάλιστα το πρώτο!

Βέβαια, ο Μόντι είχε απαντήσει: «Παρακαλώ να λείπουν οι αναφορές σε καλώδια και πρίζες. Διότι δεν είμαστε μηχάνημα. Αλλά και μηχάνημα να ήμασταν, δεν θα ήμουν σίγουρος αν θα επρόκειτο για ξυριστική μηχανή ή για μηχάνημα τεχνητής αναπνοής».

Αν κατάλαβα καλά, κάποιοι αυτή τη δύσκολη ώρα παίζουν επικίνδυνα παιχνίδια με τις πρίζες, νομίζοντας ότι το καλώδιο καταλήγει στην ξυριστική τους μηχανή…

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ- ΠΑΜΕ- Για την επιστολή του υπ. εργασίας για τον καθορισμό του μισθού της ΕΓΣΣΕ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σχετικά με την επιστολή του υπουργού εργασίας για τον καθορισμό του ύψους των μισθών της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΓΣΣΕ)

Η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού εργασίας, έστειλε επιστολή στη ΓΣΕΕ και τις εργοδοτικές οργανώσεις και ζητά την έναρξη διαλόγου όπως προβλέπονταν στο μνημόνιο 2 με στόχο «την αντικατάσταση του ύψους των μισθών που ορίζονται στην ΕΓΣΣΕ με ελάχιστο ύψος μισθού νομοθετημένο από την κυβέρνηση, μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους».
Ένας ακόμα «κοινωνικός διάλογος» στήνεται με τη συμμετοχή του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού, για να δοθεί νομιμοποίηση στο έγκλημα της ευθυγράμμισης των μισθών με τις ανταγωνίστριες χώρες, δηλαδή με τους μισθούς Βουλγαρίας και Αλβανίας, όπως προβλέπει το μνημόνιο και απαιτεί ο ΣΕΒ και η ανταγωνιστικότητα και η κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων.
Καμία αυταπάτη δεν επιτρέπεται στους εργαζόμενους που έχουν ζήσει τα αποτελέσματα των προηγούμενων κοινωνικών διαλόγων.
Κανένα δικαίωμα και καμία εξουσιοδότηση δεν έχει η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ να νομιμοποιήσει ένα ακόμη έγκλημα των εργοδοτών και της κυβέρνησης σε βάρος της εργατικής τάξης.
Ούτε νομιμοποίηση, ούτε λεπτό χαμένο από την οργάνωση της αντίστασής τους δεν πρέπει να προσφέρουν οι εργαζόμενοι στην κυβέρνηση, στους εργοδότες και στα στελέχη της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ (όπως για παράδειγμα ο Βασιλόπουλος στην ΟΙΥΕ) που στους κλάδους υπογράφουν συμβάσεις με μειώσεις μισθών, προσαρμόζοντάς τους στις απαιτήσεις του ΣΕΒ και του μνημονίου.

Η Εκτελεστική Γραμματεία

ΣΤΟ "ΚΟΚΚΙΝΟ" ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ ΛΟΓΩ ΑΤΕ

Πολιτική αντιπαράθεση εξακολουθεί να προκαλεί η υπόθεση της Αγροτικής Τράπεζας. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ μιλώντας στην κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος είπε ότι υπήρξε πολύ μεγάλη πίεση από την τρόικα και την Ευρωπαϊκή Κεντρική...
Τράπεζα, που απείλησαν ότι δεν θα γίνει ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών αν υπάρχει τράπεζα κρατική.
Ενοποιούνται από την Τετάρτη τα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης της Αγροτικής Τράπεζας με το δίκτυο της Τράπεζας Πειραιώς. Σε πολιτικό επίπεδο ωστόσο η κόντρα για την απορρόφηση του υγιούς τμήματος της Αγροτικής Τράπεζας από την Πειραιώς καλά κρατεί.
Κυβέρνηση και Τράπεζα της Ελλάδος, επισημαίνουν ότι η βιωσιμότητα της τράπεζας και η διασφάλιση των θέσεων εργασίας, οδήγησαν στη συμφωνία.
«Δεδομένου ότι υπήρξε μόνο μια προσφορά ,αυτή της τράπεζας πειραιώς, η συμφωνία προχώρησε σύμφωνα με τα όσα ορίζει η νομοθεσία για την εξυγίανση των τραπεζών», τονίζεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση της τράπεζας της Ελλάδος.
Ο Αλέξης Τσίπρας σε διαβούλευση της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα της αγροτικής μίλησε για σκάνδαλο. «Βρισκόμαστε μπροστά σε μια διαδικασία εν κρυπτώ εκποίησης και λεηλασίας του δημόσιου πλούτου. Καταστρατηγούνται στοιχειώδεις κοινοβουλευτικές διαδικασίες», τόνισε.
Απαράδεκτες χαρακτήρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τις δηλώσεις του κ. Τσίπρα . Η Νέα Δημοκρατία μάλιστα τονίζει πως: «Ο μόνος σε ολόκληρο τον κόσμο, που δεν έχει καταλάβει ότι η χώρα χρειάζεται ισχυρό τραπεζικό σύστημα και μεταρρυθμίσεις, είναι ο ΣΥΡΙΖΑ και οι λοιποί οπαδοί της δραχμής. Θα μπορούσαν σε άλλο πλανήτη να διεκδικούν νόμπελ οικονομίας».
Για πολιτική αθλιότητα του κ. Τσίπρα κάνει λόγο ο Ευάγγελος Βενιζέλος, σημειώνοντας πως αυτή ήταν η μόνη λύση καθώς πίεζε η τρόικα να διακόψει την χρηματοδότηση.
«Η απόφαση που ελήφθη δεν ήταν μια απόφαση πολιτική, μια απόφαση κυβερνητική. Ήταν μια απόφαση η οποία ελήφθη σε τεχνικό τραπεζικό επίπεδο από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την Τράπεζα της Ελλάδος. Όπως πληροφορήθηκα, είχε προηγηθεί άτυπη διαγωνιστική διαδικασία μεταξύ Ασφαλιστικών Ταμείων 4 μεγάλων ελληνικών Τραπεζών για το ποια θα ήθελε να ενώσει το δίκτυό της με το δίκτυο της Αγροτικής Τράπεζας»., τόνισε και αναρωτήθηκε: «Τι πρότεινε ο κ. Τσίπρας: Ν' απολυθούν 2.000 ή 3.000 εργαζόμενοι; Να καταρρεύσει η Αγροτική; Να οδηγηθεί όλο το τραπεζικό σύστημα σε μια περιδίνηση επειδή μια μεγάλη Τράπεζα δε θα είχε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα;»
Μετά το αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος είχε ζητήσει από τον Πρόεδρο της Βουλής να γίνει προ ημερησίας διάταξη, σε επίπεδο αρχηγών, για το θέμα, την Παρασκευή ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας και ο διοικητής της ΤτΕ, Γιώργος Προβόπουλος θα ενημερώσουν για το θέμα την Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής.

Ποιος απειλεί ποιον;

Οι 45 μαύρες κουκκίδες που περικυκλώνουν τη Συρία και το Ιράν είναι αμερικάνικες βάσεις…
Οι ΗΠΑ έχουν βάσεις σ΄ όλες τις πλευρές του πλανήτη για να προστατεύουν τη δημοκρατία…
Μόνο στη Συρία και το Ιράν δεν έχουν ακόμη βάσεις οι ΗΠΑ…
Σ’ αυτή την ιμπεριαλιστική επίθεση των ΗΠΑ δεν...
υπάρχουν διλλήματα: με τους λαούς ή με τους ιμπεριαλιστές!

Οι Μουσουλμάνοι της Θράκης ζητούν να ξαναγραφτεί η ελληνική ιστορία

Πρόκληση στη Θράκη με το βιβλίο ιστορίας ΣΤ' Δημοτικού. Φορείς της μειονότητας της Θράκης απαιτούν να αλλάξει κεφάλαιο του βιβλίου για την καταστροφή της Σμύρνης
Προκλητικές απαιτήσεις έχουν οι Μουσουλμάνοι της Θράκης οι οποίοι ζητούν να ξαναγραφτεί η ελληνική ιστορία στα μέτρα τους.
Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, η "Συμβουλευτική Επιτροπή Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης" έστειλε επιστολή-σοκ προς το υπουργείο Παιδείας απαιτώντας να αλλάξει το κεφάλαιο του βιβλίου ιστορίας ΣΤ' ΔΗμοτικού για τη Μικρασιατική Καταστροφή και αντί για "σφαγές χριστιανών και λεηλασίες από Τούρκους" να... επιστρέψουμε στο συνωστισμό της Σμύρνης.
"Οι Τούρκοι μπήκαν στη Σμύρνη. Πυρπόλησαν την ελληνική και αρμένικη συνοικία, ενώ ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος παραδόθηκε στο μουσουλμανικό πλήθος και θανατώθηκε. Σφαγές χριστιανών και λεηλασίες ολοκλήρωσαν την καταστροφή. Ήταν το δραματικό τέλος της μακραίωνης ελληνικής παρουσίας στην περιοχή", αναφέρει μεταξύ άλλων το κεφάλαιο του βιβλίου που δεν αρέσει στη μειονότητα.
"Ως Τούρκοι της δυτικής Θράκης είμαστε υπέρ της κάθαρσης των βιβλίων" αναφέρουν στην επιστολή τους και συνεχίζουν: "Αυτά (σ.σ. τα περί σφαγής και πυρπόλησης στη Σμύρνη) δεν συμβαδίζουν με τη φιλία και την αλληλεγγύη, δημιουργούν συστηματικά μια προκατειλημμένη κοινωνία και ετοιμάζουν το έδαφος της στήριξης των ακραίων απόψεων και κύκλων από την κοινωνία, όπως συμβαίνει συχνά τον τελευταίο καιρό στη χώρα μας".
Αναλυτικά η επιστολή
"Προς Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Σχετικό: Το από 24-4-2012 Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και το σχετικό με την υπόθεση, άρθρο που δημοσιεύθηκε στις 25-4-2012 στην εφημερίδα Καθημερινή με υπογραφή του Απόστολου Λακασά. 17 Ιουλίου 2012
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, Ως μέλη της Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης παρακολουθούμε από τον τύπο το θέμα της ανανέωσης των Βιβλίων Ιστορίας της έκτης (6ης) Δημοτικού. Σύμφωνα με το άρθρο που υπογράφεται από τον Απόστολο Λακασά και δημοσιεύτηκε στις 25-4-2012 στην εφημερίδα Καθημερινή, έχει εγκριθεί το νέο βιβλίο ιστορίας και από την καινούρια σχολική περίοδο θα διδάσκεται στα δημοτικά σχολεία. Άλλωστε, με το από 24-4-2012 δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ανακοινώθηκε ότι το σύγχρονο «Βιβλίο Ιστορίας» που γράφτηκε πριν από 15 χρόνια θα αντικαταστήσει το ήδη διδασκόμενο στην έκτη (6η) τάξη του Δημοτικού βιβλίο Ιστορίας. Ας αφήσουμε κατά μέρος την έγκριση ενός βιβλίου που γράφτηκε προ δεκαπενταετίας παρά τις ραγδαίες και συνεχείς εξελίξεις στις μεθόδους εκπαίδευσης, το άρθρο της Καθημερινής σχετικά με το περιεχόμενο του εν λόγω βιβλίου προκαλεί από μόνο του ανησυχία.
Στο άρθρο επισημαίνεται ότι η παράγραφος που αναφέρεται στην «Μικρασιατική Καταστροφή» είναι μια από τις παραγράφους κλειδί του νέου βιβλίου: «Οι Τούρκοι μπήκαν στη Σμύρνη. Πυρπόλησαν την Ελληνική και την Αρμενική συνοικία, ενώ ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος παραδόθηκε στο μουσουλμανικό πλήθος και θανατώθηκε.»…«Σφαγές χριστιανών και λεηλασίες ολοκλήρωσαν την καταστροφή. Ηταν το δραματικό τέλος της μακραίωνης Ελληνικής παρουσίας στην περιοχή». Ως Τούρκοι της Δυτικής Θράκης βρίσκουμε τέτοιου είδους εκφράσεις ενοχοποιητικές και πιστεύουμε πως αυτές οι εκφράσεις θα οδηγήσουν τους νεαρούς εγκέφαλους σε αρνητικά αισθήματα προς τους μη «Έλληνες», σε ανατροφή αυτών με συναισθήματα διάκρισης και πέρα αυτών θα επηρεάσει αρνητικά την ψυχολογία των παιδιών μας. Η ύπαρξη διαφορετικών διηγημάτων στα βιβλία της έκτης (6ης) τάξης των Τουρκικών Μειονοτικών σχολείων με τα βιβλία των δημόσιων σχολείων στην ίδια γειτονιά, οι διηγήσεις στα βιβλία των σχολείων πλειονότητας που δείχνουν τον γείτονα ως εχθρό, αναμφίβολα θα επηρεάσουν τις σχέσεις και την ανάπτυξη των παιδιών. Η κατάσταση αυτή μας οδηγεί σε βαθιά ανησυχία. Ως "Τούρκοι της Δυτικής Θράκης", είμαστε υπέρ της κάθαρσης των βιβλίων Ιστορίας από τέτοιου είδους εκφράσεις και προκαταλήψεις διότι, αυτά δεν συμβαδίζουν με την φιλία και την αλληλεγγύη, δημιουργούν συστηματικά μια προκατειλημμένη κοινωνία και ετοιμάζουν το έδαφος της στήριξης των ακραίων απόψεων και κύκλων από την κοινωνία, όπως συμβαίνει συχνά τον τελευταίο καιρό στη χώρα μας. Αξιότιμε Κύριε,
Με σκοπό να σωθεί από την παγίδα του μίσους, η Ελληνοτουρκική φιλία που ξεκίνησε με τους μεγάλους ηγέτες όπως ο Βενιζέλος και Ατατούρκ, είχε συσταθεί πριν από περίπου 13 χρόνια μια επιτροπή από γραφειοκράτες των δύο υπουργείων παιδείας για την αναθεώρηση των βιβλίων των δύο χωρών. Τα μέλη της επιτροπής, θα ασχολούνταν με την αφαίρεση από τα βιβλία που διδάσκονται στις δύο χώρες, των υπερβολικών εκφράσεων και των λέξεων ή εκφράσεων που μπορούν να οδηγήσουν στην εχθρότητα. Η απόφαση αυτή είχε γίνει δεκτή με χαρά από την Τουρκική Μειονότητα της Δυτικής Θράκης. Η μελέτη των βιβλίων της ιστορίας και των βιβλίων άλλων μαθημάτων στις δύο χώρες από μια επιτροπή που θα αποτελείται από εκπαιδευτές των δύο χωρών και η αφαίρεση απ’ αυτά των προκαταληπτικών εκφράσεων είναι σημαντική για την κοινωνική γαλήνη και ειρήνη στη χώρα μας αλλά και για την συνέχιση της φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών. Εμείς, επιθυμούμε την ανατροφή των νέων σε ένα περιβάλλον ειρήνης και αγάπης γνωρίζοντας πως ο γείτονας είναι φίλος και όχι σε ένα περιβάλλον με εχθρικά συναισθήματα. Πιστεύοντας ότι τα απαραίτητα βήματα θα πραγματοποιηθούν το συντομότερο δυνατό, Σας εκφράζουμε τα σέβη μας".

«Έπεσε» το online σύστημα της ΔΕΗ

Εκτός λειτουργίας έχει τεθεί από το πρωί το μηχανογραφικό σύστημα της ΔΕΗ, καθώς από το πρωί "φορτώνονται" στο σύστημα τα στοιχεία για το τέλος ακινήτων.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να μην εκτελούνται όλες οι υπόλοιπες online υπηρεσίες της ΔΕΗ. Μέχρι στιγμής κάτι είναι άγνωστο το πότε θα αποκατασταθεί.

Τα "χαράτσια" θα αρχίσουν να αποστέλλονται από τη Δευτέρα.

ΣΚΟΠΕΛΟΣ Από τότε που βγήκε το BARdon, χάθηκε το φιλότιμο!

ΣΚΟΠΕΛΟΣ: To  ΑΝΤΡΟ της ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗΣ!
Μόνο η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη δεν το έχει  ακόμα "ακούσει". Μια από τις βασικές αιτίες μείωσης της τουριστικής κίνησης στα νησιά, είναι η ανεξέλεγκτη ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗ.
Αυτόπτες και αυτήκοες μάρτυρες σε ένα συνηθισμένο (σχετικό) περιστατικό γίναμε πριν μερικές μέρες. Ομάδα Γερμανών δημοσιογράφων που ήρθε για κάνει τουριστικό ρεπορτάζ !!! για την Σκόπελο, διαπληκτιζόταν  έντονα με τον υπεύθυνο γνωστού κεντρικού ξενοδοχείου όπου διέμεναν.
Ο λόγος ήταν ότι για 2 συνεχόμενη βράδια δεν είχαν κλείσει μάτι από την ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ δυνατή μουσική, από γειτονικό ανοιχτό BAR, που συνεχιζόταν μέχρι το πρωί.
Μάλιστα ο ...
επικεφαλής του γκρουπ που ήταν και Ομογενής, απαιτούσε   την επιστροφή της προκαταβολής για να φύγουν από αυτή την κόλαση θορύβου.
Μάταια ο ξενοδόχος προσπαθούσε να εξηγήσει ότι αυτός και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις έχουν κάνει άπειρες καταγγελίες στην Αστυνομία, αλλά φαίνεται πως οι ιδιοκτήτες είναι υπεράνω του Νόμου, η οι Αρχές κατώτερες των περιστάσεων. Από ότι μάθαμε ο δημοσιογράφος προσέφυγε προσωπικά στο διοικητή της Αστυνομίας για έγγραφη καταγγελία-διαμαρτυρία, αλλά κρίνοντας από το αμαρτωλό παρελθόν (αδράνειας-ανεπάρκειας) των ελεγκτικών μηχανισμών που έχουν παρα-γνωριστεί με μερικούς ντόπιους, δεν ελπίζουμε σε καλυτέρευση των συνθηκών.
Είπαμε , από τότε που βγήκε το BARDON και πολλές άλλες περίεργα αδειοδοτημένες πηγές ηχορύπανσης σε ανοιχτούς χώρους, χάθηκε το φιλότιμο.
Πρέπει να είναι πολύ ηλίθιοι για να μην καταλαβαίνουν ότι  με αυτές τις καλοκαιρινές αρπαχτές σαμποτάρουν τα ίδια τους τα συμφέροντα...
Θα επανέλθουμε...για τα μηχανάκια με τις κομμένες εξατμίσεις.
ΠΗΓΗ

Μια αποκαλυπτική συζήτηση στη Βουλή και η ευθεία παραδοχή της πραγματικότητας από τον Κωστή Μουσουρούλη για την ακτοπλοΐα και την συγκοινωνία στην Σκόπελο και στης Σποράδες


Τις περιορισμένες εκ του νόμου δυνατότητες του υπ. Ναυτιλίας να αντιμετωπίσει το ζήτημα της ελλιπούς ακτοπλοϊκής σύνδεσης αρκετών νησιών της χώρας παραδέχθηκε ουσιαστικά απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού των Ανεξ. Ελλήνων κας. Μαρίνας Χρυσοβελώνη ο Κωστής Μουσουρούλης. Κατά την διάρκεια κοινοβουλευτικού ελέγχου και απαντώντας σε ερώτηση με αφορμή την μηδέποτε πραγματοποιηθείσα σύνδεση Θεσσαλονίκης – Β. Σποράδων – Βόλου , που είχε αναλάβει η ΝΕΛ διά θυγατρικής της ο υπ. Ναυτιλίας παραδέχθηκε ότι  δεν  μπορείς να πιάσεις μια εταιρία από το αυτί και να της πεις :«Σώνει και καλά, θα δρομολογήσεις πλοίο».
Επί της ουσίας πάντως της ερώτησης ο Κωστής Μουσουρούλης απέδειξε ότι δεν μπορεί να συνδεθεί η απόφαση της ΝΕΛ να υπαναχωρήσει από την δρομολόγηση πλοίου της στη συγκεκριμένη γραμμή με την δρομολόγηση πλοίου άλλης εταιρείας στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη. Υποστήριξε μάλιστα ότι η εταιρεία καθυστερούσε συνεχώς να προσκομίσει τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, ως όφειλε, ενώ επικαλείτο και την μειωμένη επιβατική κίνηση.
Ολόκληρος ο διάλογος του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την βουλευτή, ιδιαίτερα αποκαλυπτικός για την κατάσταση που επικρατεί στην ακτοπλοΐα, αλλά και για τις ελάχιστες δυνατότητες παρέμβασης της Πολιτείας υπό το συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο, έχει ως εξής:
«ΜΑΡΙΝΑ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ: Κύριε Υπουργέ, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου είχε συμφωνήσει πριν από λίγους μήνες με το τότε Υπουργείο Ανάπτυξης, στο οποίο όπως και εσείς γνωρίζετε ανήκε το αντικείμενο της ακτοπλοΐας, να δρομολογήσει για το καλοκαίρι που διανύουμε ένα πλοίο που θα συνέδεε τη Θεσσαλονίκη με τις Βόρειες Σποράδες και το Βόλο με 3 δρομολόγια την εβδομάδα με χρόνο έναρξης των δρομολογίων στις 28/6/2012.
Η παραπάνω ναυτιλιακή εταιρεία, της οποία διευθύνων σύμβουλος όπως γνωρίζετε είναι ο κ. Γιάννης Αβραντίνης, ευθύς αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας, κύριε Υπουργέ -και συγκεκριμένα περί τα τέλη του παρελθόντος μηνός Ιουνίου- αποφάσισε να αναστείλει την υλοποίηση των συμφωνηθέντων -αφού μάλιστα προηγήθηκε μια έντονη αντιπαράθεση μεταξύ υμών, κύριε Υπουργέ και του διευθύνοντος συμβούλου που προανέφερα- με αφορμή τη δρομολόγηση ενός νέου πλοίου αντίπαλης εταιρείας για την εξυπηρέτηση της Χίου, που είναι η εκλογική σας περιφέρεια.
Είναι προφανές ότι μεταξύ υμών, κύριε Υπουργέ και της ναυτιλιακής εταιρείας που προαναφέρθηκε δεν υπάρχει αγαστή συνεργασία, η οποία, όμως, έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση ανυπολόγιστης ζημίας στις Βόρειες Σποράδες και στη Μαγνησία γενικότερα, που δεν εξυπηρετούνται από την ακτοπλοϊκή σύνδεση που είχε προγραμματιστεί.
Η παραπάνω σύνδεση, η οποία επισημαίνω ότι δεν θα πρέπει να περιοριστεί μόνο στους δυο θερινούς μήνες αιχμής, αποτελεί μόνιμο και πάγιο αίτημα των κατοίκων των Βορείων Σποράδων. Η πρόσφατη εξαγγελία διακοπής δρομολογίων από και προς τις Βόρειες Σποράδες εν μέσω, μάλιστα, της τουριστικής περιόδου προξενεί μεγάλη αναστάτωση, αλλά κυρίως ανυπολόγιστη ζημία όχι μόνο στους ταξιδιώτες, αλλά και στους επαγγελματίες του τουρισμού, στους μόνιμους κατοίκους του νησιού, αλλά και πολύ αρνητικές επιπτώσεις στη Μαγνησία γενικότερα λόγω της εξαιρετικά μεγάλης μείωσης της κίνησης του λιμανιού του Βόλου.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στις 20-7-2012 η ίδια ναυτιλιακή εταιρεία προχωράει ένα βήμα πιο μακριά, ανακοινώνοντας ότι «εξαιτίας ναύλωσης στο εξωτερικό» -εντός εισαγωγικών το λέω αυτό- «του πλοίου της εταιρείας ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ, αναστέλλει τη δρομολόγηση από 7 Ιουλίου έως 9 Σεπτεμβρίου και για την άλλη γραμμή Άγιος Κωνσταντίνος-Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος». Δηλαδή, από όσα λέω προκύπτει ότι οι Βόρειες Σποράδες βρίσκονται για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μέρες στο κέντρο μια διελκυστίνδας μεταξύ Υπουργείου Ναυτιλίας και της συγκεκριμένης ναυτιλιακής εταιρείας.
Το ερώτημα εν προκειμένω δεν είναι γιατί υπάρχει αυτή η διένεξη, αλλά το πώς θα επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα ιδιαίτερα για τη γραμμή που συνέδεε το Βόλο με τη Θεσσαλονίκη μέσω των Βορείων Σποράδων, τη στιγμή μάλιστα που επ’ αυτού υπήρχε σχετική συμφωνία.
Δεν επιθυμούμε, κύριε Υπουργέ, να εμπλακούν ούτε ο Βόλος ούτε ασφαλώς οι Βόρειες Σποράδες στη διένεξη…
Είναι προφανές ότι υπάρχουν κάποια συμφέροντα των οποίων επιδιώκεται η εξυπηρέτηση. Αυτό, όμως, που ενδιαφέρει είναι η επίλυση του προβλήματος και αυτό που ενδιαφέρει είναι μόνο το δημόσιο, το τοπικό και το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον που πλήττονται.
Κατόπιν αυτών ερωτάσθε, κύριε Υπουργέ, ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθεσθε να λάβετε και πότε -αυτό έχει σημασία- προκειμένου να επιλυθούν άμεσα το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Βορείων Σποράδων και του Βόλου με τη Θεσσαλονίκη.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ευχαριστούμε. Κύριε Υπουργέ, έχετε τρία λεπτά στη διάθεσή σας.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): Κύριε Πρόεδρε, ευχαριστώ και την κυρία συνάδελφο για την ευκαιρία που μου δίνει με την ερώτησή της να συζητήσουμε ένα θέμα που πρόκειται εφεξής να μας απασχολήσει ιδιαίτερα και ως ελληνική πολιτεία και ως Βουλή, αλλά και ως κοινωνία: Το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Θα ήθελα, κατ’ αρχήν, να σας πω ότι το δεδομένο θεσμικό πλαίσιο είναι από το 2001, είναι ο ν. 2932, με τον οποίο ρυθμίζονται οι θαλάσσιες ενδομεταφορές. Στο πλαίσιο του νόμου αυτού οι πλοιοκτήτριες εταιρείες δρομολογούν ελεύθερα τα πλοία τους ανάλογα με την επιχειρηματική τους πρωτοβουλία, η δε πολιτεία οφείλει να διαπιστώνει ότι εκπληρώνονται οι προϋποθέσεις δρομολόγησης και βεβαίως, σε αντίθετη περίπτωση να παρεμβαίνει για να εξασφαλίζει το απαιτούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης. Πώς να παρεμβαίνει; Πρώτον, με τη δραστηριοποίηση όλων των πλοίων που είναι σε διαθεσιμότητα -και εδώ είναι ένα θέμα να δούμε πώς λειτουργεί η ύφεση και τι επιπτώσεις έχει στην ακτοπλοΐα που αποεπενδύει- δεύτερον, με το να διασφαλίζει τον μέγιστο αριθμό δρομολογίων και τρίτον, μέσω συνάψεως συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας, όπου εκεί αντιλαμβάνεστε και ποια είναι τα δημοσιονομικά ζητήματα.
Έρχομαι στο θέμα. Κατ’ αρχήν, γνωρίζετε καλύτερα από εμένα ότι οι Βόρειες Σποράδες, Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος, συνδέονται, πρώτον, με το λιμάνι του Βόλου με το EXPRESS SKIATHOS, που πραγματοποιεί δύο δρομολόγια ημερησίως, εκτός Τρίτης και Σαββάτου που εκτελεί μόνο ένα, με τα ταχύπλοα Flyingcat 5 και Flyingcat 6, που εκτελούν από κοινού δύο δρομολόγια την ημέρα, δεύτερον, με τον Άγιο Κωνσταντίνο Στυλίδας, με το EXPRESS PEGASUS, που εκτελεί καθημερινό δρομολόγιο με επιστροφή και επίσης με τα Flyingcat 5 και 6, που κάνουν όπως και πριν δυο δρομολόγια την ημέρα με επιστροφή και τρίτον, με την Εύβοια μέσω Κύμης με τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως. Επίσης, έχουμε εξουσιοδοτήσει τις λιμενικές αρχές Βόλου και Αγίου Κωνσταντίνου να προβαίνουν σε έγκριση έκτακτων δρομολογίων ανάλογα με την αιχμή της ζήτησης και κυρίως τη θερινή περίοδο στη γραμμή Βόλος-Σποράδες και Άγιος Κωνσταντίνος-Σποράδες αντίστοιχα.
Πάμε στο θέμα της Θεσσαλονίκης. Για την κάλυψη της σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Βορείων Σποράδων-Βόλου για την τρέχουσα περίοδο υπήρξε μια θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών προς τον Υπουργό. Η συνεδρίαση του Συμβουλίου έγινε την ημέρα που παραλάμβανα από τον κ. Στουρνάρα το Υπουργείο.
Για το χρονικό διάστημα, στη γραμμή αυτή, από 28/6/2012 μέχρι 2/9/2012 εγκρίθηκε η δρομολόγηση του ΑΛΚΥΟΝΗ της εταιρείας SEA LINK FERRIES, που όπως είπατε είναι θυγατρική εταιρεία της NEL.
Κυρία συνάδελφε, θα σας πω τι έχουμε κάνει. Θα παραδεχθώ το πρόβλημα. Θα σας ζητήσω, όμως, στη δευτερολογία σας να αποσυνδέσετε το πρόσωπό μου από την επίπτωση που πιστεύετε ότι έχει η διένεξη που δημιουργήθηκε με αφορμή τη δρομολόγηση ενός άλλου πλοίου στη γραμμή Χίου – Μυτιλήνης με τις Σποράδες. Δεν έχει καμία απολύτως σχέση. Ούτε οι ημερομηνίες μπορούν να τεκμηριώσουν την επιχειρηματολογία σας. Μπορώ να σας τα πω κατ’ ιδίαν και να συμφωνήσετε μαζί μου.
Έρχομαι, λοιπόν, στη συγκεκριμένη δρομολόγηση.
Αιτήθηκε, λοιπόν, η εταιρεία τρία δρομολόγια την εβδομάδα από Θεσσαλονίκη για Βόρειες Σποράδες, Βόλο με επιστροφή κι ένα δρομολόγιο από Βόλο για Σκιάθο – Σκόπελο με επιστροφή. Η εταιρεία είχε την υποχρέωση να προσκομίσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας πέντε ημέρες πριν την έναρξη της δρομολόγησης. Η εταιρεία, λοιπόν, δεν τα προσκόμισε, αλλά μία ημέρα πριν η Υπηρεσία –έχω το έγγραφο και θα το καταθέσω στα Πρακτικά- γνωστοποίησε την υποχρέωσή της και της ζήτησε να πράξει τα δέοντα.
Η εταιρεία, μετά την προειδοποίηση του Υπουργείου, στις 28 Ιουνίου, δηλαδή τη μέρα που έληγε η προθεσμία, ζήτησε την τροποποίηση της έναρξης των δρομολογίων αντί για 28 Ιουνίου στις 14 Ιουλίου.
Αυτό το αίτημα, κυρία συνάδελφε, αξιολογήθηκε από την Υπηρεσία, λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν θα έπρεπε να χαθεί η όποια ευκαιρία σύνδεσης των Βορείων Σποράδων με τη Θεσσαλονίκη, η οποία δεν υπήρχε πριν.
Συνεχίζω και κλείνω με αυτό: Επανέρχεται η εταιρεία με νεότερο αίτημα στις 11 Ιουλίου και ζητά να ανακληθεί η ανακοίνωση – δήλωση δρομολόγησης του πλοίου, επικαλούμενη ότι δεν ολοκλήρωσε τις επισκευές που ήταν απαραίτητες ενόψει της πιστοποίησης αξιοπλοΐας του πλοίου. Και, βέβαια, επικαλέστηκε και την πτώση της επιβατικής κίνησης της γραμμής.
Από την πλευρά τη δική μου θα απευθύνω –όπως θα κάνω σε όλες τις εταιρείες, ανεξάρτητα από το πώς έχει διαμορφωθεί μέχρι τώρα η σχέση του Υπουργείου με τις εταιρείες μέσω του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών- αυστηρή σύσταση για τέτοιου είδους περιπτώσεις. Πάντως η απόφαση είναι απόφαση επιχειρηματική. Δεν υπήρξε κάποια σύνδεση η οποία αφαιρέθηκε. Υπήρξε κάποια πρόταση συνδέσεως, η οποία έγινε αποδεκτή από το Υπουργείο, να δοθεί αυτή η ευκαιρία.
Θα ακούσω τι θα μου πείτε. Και με πολλή χαρά θα σας ακούσω, επίσης, να συμφωνείτε ότι η σύνδεση της υπόθεσης της NEL με τη δρομολόγηση του πλοίου στη γραμμή Χίος – Μυτιλήνη είναι ατυχής.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Η κα Χρυσοβελώνη έχει το λόγο για τρία λεπτά.
ΜΑΡΙΝΑ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ: Κύριε Υπουργέ, κατ’ αρχήν σχετικά με την αναφορά που έγινε προς το πρόσωπό σας, θα ήθελα να σας πω το εξής: Η σύνδεση του ονόματός σας δεν έγινε από εμένα. Υπήρξαν κάποια δημοσιεύματα. Εγώ απλώς έκανα μία αναφορά.
Αυτό, βεβαίως, το οποίο υπογραμμίζω και θέλω να μου πείτε, είναι το εξής: Είναι τυχαίο το γεγονός ότι όλη αυτή η ιστορία, δηλαδή η ακύρωση των δρομολογίων, συνέβη αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας και αφού προηγήθηκε, μέσω των εφημερίδων, ό,τι διημείφθη μέσω της δρομολόγησης της γραμμής Χίου, που αποτελεί την εκλογική σας περιφέρεια, και όταν έχουμε όχι μόνο την κατάργηση της πρώτης γραμμής για την οποία μιλούμε, αλλά και της δεύτερης η οποία γινόταν μέσω του Αγίου Κωνσταντίνου; Ένα το κρατούμενο.
Δεύτερον, μετά από όλα αυτά τα οποία είπαμε, καταλήγουμε στο συμπέρασμα –και θα πρέπει να το κατανοήσουν επομένως και οι κάτοικοι των Βορείων Σποράδων- ότι η κατάσταση θα παραμείνει ακριβώς όπως ήταν: Τα νησιά θα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν πρόβλημα όχι μόνο κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδους, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Δεν άκουσα από τη δική σας την πλευρά να υπάρξει κάποια συγκεκριμένη απάντηση, ακόμα και ότι «όχι, δεν έχουμε σκοπό να παρέμβουμε προς την κατεύθυνση αυτή».
Επομένως, το ερώτημα το οποία σας υπέβαλα, το πότε και το πώς, μένει αναπάντητο. Αυτό είναι το συμπέρασμα από την τοποθέτηση σας, κύριε Υπουργέ.
Επίσης, ένα άλλο συμπέρασμα είναι ότι δεν υπάρχει λύση.
Το ερώτημα είναι αν μπορεί να υπάρξει λύση, αν μπορεί να υπάρξει παρέμβαση από τη δική σας την πλευρά, ώστε το πρόβλημα αυτών των ανθρώπων, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, να επιλυθεί.
Υπάρχει πρόβλημα, το οποίο, μάλιστα, με την ιδιότητά μου ως δικηγόρου, το έχω βιώσει και η ίδια κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Για ποιο λόγο; Διότι στη Σκιάθο και στη Σκόπελο λειτουργούν μεταβατικά δικαστήρια τα οποία έχουν περισσότερες δικασίμους κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Και υφίστανται μια απίστευτη ταλαιπωρία οι δικαστές, ο κόσμος που προσέρχεται στα δικαστήρια, ακριβώς διότι η σύνδεση που υπάρχει είναι όχι ελλιπής, ελλιπέστατη.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Λυπάμαι ειλικρινά, κυρία συνάδελφε. Δεν καταλάβατε τι σας απάντησα.
Η δρομολόγηση του πλοίου στη γραμμή Βόρειες Σποράδες-Θεσσαλονίκη ήταν μια καινούρια επιχειρηματική πρωτοβουλία. Εμείς δώσαμε τη σύμφωνη γνώμη μας. Υπήρξε γνωμοδότηση του ΣΑΣ. Την ίδια ακριβώς γνωμοδότηση έδωσε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και για το Μπλού Στάρ Πάτμος που δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς- Χίος- Μυτιλήνη για την οποία επιμένετε να συνδέετε την απόσυρση της θυγατρικής ΝΕΛ από τις Βόρειες Σποράδες.
Με λίγα λόγια, λέτε, δηλαδή, ότι οι Σποράδες πληρώνουν την απόφασή μου να υιοθετήσω την απόφαση του ΣΑΣ για το δρομολόγιο Πειραιάς- Χίος- Μυτιλήνη. Αυτό δεν μπορώ να το δεχθώ. Και καταλαβαίνετε για ποιο λόγο δεν μπορώ να το δεχθώ.
Η σύνδεση των Βορείων Σποράδων με τη Στυλίδα, με το Βόλο, με την Εύβοια λειτουργεί κανονικά. Η επιπλέον σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη ήταν αποτέλεσμα –όπως είπα πριν- μιας επιχειρηματικής πρωτοβουλίας, την οποία εμείς τη στηρίζουμε.
Έχουμε δώσει στις λιμενικές αρχές, επίσης, οδηγίες, εφόσον υπάρξουν προβλήματα να προχωρήσουν σε αποδοχή έκτακτων δρομολογίων. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια άλλη επιχειρηματική πρωτοβουλία στην περιοχή. Ούτε μπορείς να πιάσεις μια εταιρία από το αυτί και να της πεις «Σώνει και καλά, θα δρομολογήσεις πλοίο».
Εγώ έχω συγκρατήσει από τη συζήτηση αυτή την κοινή θέση που πρέπει να διαμορφώσουμε σε αυτήν την Αίθουσα σε σχέση με την ακτοπλοΐα και τα προβλήματά της. Είμαι νησιώτης και γνωρίζω πάρα πολύ καλά για ποιο πράγμα μιλάμε. Πρέπει, όμως να συναντιληφθούμε όλοι ότι η σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα δεν είναι μόνο πολιτική απόφαση. Είναι μια απόφαση που συνδέεται και στηρίζεται σε σειρά παραμέτρων που αφορούν την οικονομία, αλλά και σε διεθνείς συνθήκες, όπως για παράδειγμα, στις τιμές των καυσίμων, όπου τα τελευταία δύο-τρία χρόνια έχουμε εκρήξεις, οι οποίες επηρεάζουν το 50% του κόστους.
Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ζήτησα από τον Πρόεδρο της Βουλής να ενημερώσει την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ευθύς μόλις συγκροτηθεί η Επιτροπή εφ’ όλης της ύλης και να δούμε τα προβλήματα και να πάρουμε και αποφάσεις. Έχω σκοπό να καταθέσω και μια μελέτη που έχει γίνει σχετικά με τα προβλήματα της ακτοπλοΐας, προκειμένου όλα τα κόμματα να τοποθετηθούν και επί του κοινωνικού και επί του οικονομικού ζητήματος.
Σε ό,τι αφορά τώρα τη γραμμή Βόρειες Σποράδες Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος με Θεσσαλονίκη, εάν υπάρξει επιχειρηματικό ενδιαφέρον, αμέσως θα δώσουμε την έγκρισή μας.
Ευχαριστώ πολύ.»

ΣΚΟΠΕΛΟΣ ΈΚΤΑΚΤΟ ΣΥΜΒΑΊΝΕΙ ΤΩΡΑ ΑΓΡΙΟΣ ΞΥΛΟΔΑΡΜΟΣ ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ ΣΕ ΚΑΦΕ !!!


πριν από λίγο έπεσε άγριο ξύλο σε καφέ στην Σκόπελο όπου χτυπήθηκε ο ιδιοκτήτης επενέβη η αστυνομία σε λίγο θα έχουμε περισσότερα και θα σας ενημερώσουμε .

ΔΕΙΤΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΚΟΠΕΛΟΥ (ΦΩΤΟ)













Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου