Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012

Πέταξε... από την Αγχίαλο η βάση της Ryanair


Γλίστρησε από τη Μαγνησία και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου η ευκαιρία να μετατραπεί στην πρώτη ελληνική βάση της υπ' αριθμόν ένα χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρίας στην Ευρώπη, της Ryanair.
Εκπρόσωποι της εταιρίας ανακοίνωσαν την πρώτη ελληνική βάση στα Χανιά. Σχεδιασμός, ο οποίος συνοδεύεται με ένα αεροσκάφος βάσης, 11 νέους προορισμούς (26 συνολικά), 106 εβδομαδιαίες πτήσης, 500.000 άτομα ετησίως, 500 θέσεις εργασίας.
Είχε εκφραστεί από επίσημα χείλη τον Μάιο του 2010. Όταν ο επιχειρησιακός διευθυντής της Ryanair στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, Έλληνας στην καταγωγή, Νίκος Παπαφωτίου, με αφορμή τα εγκαίνια των γραμμών με Φρανκφούρτη και Μιλάνο, εξέφραζε την άποψη ότι πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις, ώστε η Νέας Αγχίαλος να γίνει αεροδρόμιο βάσης της εταιρίας.
Τότε, όμως, η ζέση των τοπικών φορέων -της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας για την ακρίβεια- ήταν μεγάλη και το κυνήγι νέων ευκαιριών για το αεροδρόμιο και τις δυνατότητες ανάπτυξής του ήταν συνεχές. Ο ζήλος φαίνεται ότι χαλάρωσε και η βάση της Ryanair κατευθύνθηκε σε άλλο προορισμό.
Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου φάνηκε πριν δυόμισι χρόνια ότι αποτελούσε δυνατό «χαρτί» για τη Ryanair. Πρόκειται για το μοναδικό αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας, με κομβική γεωγραφική θέση.
Ο τοπικός αερολιμένας που μέχρι πρότινος εξυπηρετούσε μόνο πτήσεις τσάρτερ, επέκτεινε σε επτά μήνες τη λειτουργία του την περσινή σαιζόν.

Το ενδιαφέρον τους για σταθερές πτήσεις εκδήλωσαν τα τελευταία χρόνια η μία μετά την άλλη αεροπορικές εταιρίες, δείχνοντας ότι οι δυνατότητες και οι προοπτικές του είναι τεράστιες.
Η προσέλκυση αεροπορικών εταιριών, εκτός από τα οφέλη για τον τουρισμό της Κεντρικής Ελλάδας, αποτέλεσε το κίνητρο για την ολοκλήρωση των νέων και υπερσύγχρονων εγκαταστάσεών τους. Ο καινούργιος αεροσταθμός αποτελεί κτήριο - κόσμημα και παρέχει όλες τις προϋποθέσεις για την υποδοχή δεκάδων χιλιάδων επιβατών ετησίως.
Το 2007 το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου διακινούσε μόλις 12.500 επιβάτες ετησίως με πτήσεις τσάρτερ. Πλέον το σκηνικό δεν θυμίζει σε τίποτε το πρόσφατο παρελθόν.
Η αρχή έγινε με την Air Berlin, ακολούθησε η Ryanair με τις πληρότητες να φτάνουν στο εντυπωσιακό ποσοστό του 85%. Οι δύο εταιρίες αποτέλεσαν «γερό χαρτί» στις διαπραγματεύσεις με άλλες αεροπορικές εταιρίες. Στα πλάνα πτήσεων συμπεριελήφθησαν ή διαπραγματεύτηκαν να συμπεριληφθούν έκτοτε η Belle Air, η Air Lauda, η JET2, η XLFrance, η Easyjet.
Ο σχεδιασμός, όμως, για την ανάπτυξη του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου δείχνει να εξελίσσεται με αυτόματο πιλότο...
Εφ. Ταχυδρόμος (Βάσω Σαμακοβλή)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger