Σάββατο, 3 Νοεμβρίου 2012

Καραβια των Σποραδων

ΑΠΟ efimerida-skopelos

Ο ναυτικος μας πρακτορας, Νικος Τριανταφυλλου θυμαται...

by Peppinho
Ειλικρινα χθες ξεκινωντας το αφιερωμα για τα καραβια των Σποραδων δεν περιμενα οτι θα ειχε τοσο μεγαλη απηχηση αλλα και οτι θα θυμιζε τοσα πολλα στους Γλωσσωτες και τους Σκοπελιτες, φιλους και φιλες μας. Εφοσον ειδαμε χθες οτι το αφιερωμα, αποφασισα να δωσω και μια συνεχεια σε αυτο, κυριως επειδη ο ναυτικος μας πρακτορας στην Γλωσσα, Νικος Τριανταφυλλου, μου εστειλε χθες αρκετες απο τις... αναμνησεις του, οι οποιες γεμιζαν και μια και δυο εγγραφες ακομα.
Ο Νικος Τριανταφυλλου μοιραζεται λοιπον μαζι μας τις αναμνησεις του, ξεκινωντας πολυ πισω στο παρελθον λεγοντας μας οτι στις Βορειες Σποραδες ταξιδεψαν εκτος απο τα χθεσινα που ειδαμε, τα καραβια Υδρα, Κυκνος, Ρηγας, Πασχαλης, Μιαουλης, Καναρης. Οφειλω να ομολογησω οτι το Κυκνος, το Πασχαλης και το Ρηγας τα γνωριζα και εγω απο την γιαγια μου, που περασε πολλα χρονια στο νησι και τα εζησε καλυτερα. Ομως τα καραβια Υδρα, Μιαουλης και Καναρης, ουδεποτε τα ηξερα. Και η αφορμη δοθηκε απο τον Νικο για να ξεκινησω το ψαξιμο!
Στους... καιρους που εμεις ημασταν απο... 1 εως 16-17 χρονων ειχαμε τα εξης καραβια: "ΛΗΜΝΟΣ", ΜΑΚΕΔΩΝ", "ΣΚΙΑΘΟΣ", "ΣΚΟΠΕΛΟΣ", "ΣΚΥΡΟΣ", "ΑΙΓΕΥΣ" και "ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ".
Ο Νικος μας αναφερει ιστορικες αναμνησεις οι οποιες εχουν επισημανθει με το γαλαζιο χρωμα:
 Ξεκινώντας με το ΄΄ΛΗΜΝΟΣ΄΄ ( τα πρώτα χρόνια που το θυμάμαι και ενώ τα αυτοκίνητα ήταν μικρά σε σχέση με σήμερα , έπαιρνε 80 - 82 Ι.Χ! ) , όντως ήταν το πιο γρήγορο πλοίο της γραμμής. Ερχόμενο απ΄ την γραμμή της Παροναξίας ( βασιλοβάπορο το ονόμαζαν εκεί ) άλλαξε την ροή στις Β. Σποράδες. Ανεβαίνοντας και κάποιες μέρες της εβδομάδος Θεσ/νίκη έδωσε άλλο αέρα και πνοή στα νησιά μας.
LEMNOS 24 July 1977
Το ΛΗΜΝΟΣ το 1977!

Μετά την δημιουργία του κολοσσού M.F.D του αήμνειστου Π. Σφηνιά , περνά μετέπειτα στα χέρια της C Link Ferries και μετονομάζεται σε ΄΄ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ΄΄ , εκτελώντας ενδοκυκλαδικά άγονα δρομολόγια. Έπειτα περνά στα χέρια της NEL LINES , συνεχίζοντας τα δρομολόγια αυτά , νομίζω έως και σήμερα.
Panagia Tinou @ syros 060506

Οι φωτογραφιες που βρηκα στο Internet, επιβεβαιωνουν πανηγυρικα (οχι οτι αμφεβαλλα!) τον Νικο! Ιδου λοιπον επανω το πρωην ΛΗΜΝΟΣ μας, να εχει γινει ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ στην C Link Ferries, και μετα στην NEL LINES.
Συνεχιζοντας τις αναφορες του ο Νικος, ερχεται να μας πει για το ΣΚΟΠΕΛΟΣ:
Το ΄΄ΣΚΟΠΕΛΟΣ΄΄ ( ΄δυνατότητα 125 - 130 Ι.Χ κατεβάζοντας και πατάρια ) , μετά το πέρασμά του απ΄ τις Σποράδες και το Βορ. Αιγαίο , φεύγει απ΄ τη γραμμή γύρω στο 1996 και το 2000 θα πουληθεί σε μια εταιρεία που θα το δρομολογήσει στην γραμμή Ιταλία - Αλβανία . Μετά απο χρόνια θα γυρίσει Ελλάδα για να παροπλιστεί στο μώλο της Δ.Ε.Η.
Σε αυτα να προσθεσω και εγω οτι... ψαχνοντας βρισκεις! Το ΣΚΟΠΕΛΟΣ πριν παρει το ονομα του και ερθει στην Ελλαδα κατασκευαστηκε στην Νορβηγια το 1965, και ειχε το ονομα GOTLANDIA. Η παρακατω φωτογραφια επιβεβαιωνει την αναζητηση μου:

Το "GOTLANDIA" υπο Σουηδικη σημαια, γυρω στα 1980 πριν ερθει στην Ελλαδα για λογαριασμο της Nomicos Lines.
skopelos.png
Το ΣΚΟΠΕΛΟΣ ετσι οπως το ειχα απαθανατισει εγω μεσα στο λιμανι της Γλωσσας το καλοκαιρι του 1996. Ενω το εβλεπα παρατημενο στο λιμανι του Βολου απο το 1999 και μετα, ο Νικος μου επιβεβαιωσε τις πληροφοριες που ειχα στο μεταξυ συλλεξει για την τυχη του. Για αυτο και εγω εψαξα και βρηκα τις κατωθι φωτογραφιες.

Αυτο το μεγαλο καραβι που βλεπετε ειναι το ΣΚΟΠΕΛΟΣ σημερα, στον Μωλο της Δ.Ε.Η. στο Κερατσινι. Διακρινεται ευκολα η ονομασια ΑLKYON, καθοτι με την πωληση του μετονομαστηκε, ενω ακριβως πανω απο το ονομα ALKYON μπορει κανεις να διακρινει ευκολα το περιγραμμα των γραμματων της πρωην ονομασιας του "skopelos".

Aυτη εδω η φωτογραφια εχει παρθει στο Πριντεζι της Ιταλιας, οταν ακομα το Σκοπελος εκανε δρομολογια!
Alkyon
Το "πρωην" ΣΚΟΠΕΛΟΣ, ανεγραφε στο πισω μερος την διαδρομη του, ΠΡΙΝΤΕΖΙ - ΔΥΡΡΑΧΙΟ. Η φωτογραφια ειναι απο τον Ιουνιο του 2011!!!
ALKYON
Δεν προκαλει απορια γιατι σημερα το εχουν πλευρισμενο στο FORMO DURRES!
Αφου κλεισαμε την αναφορα μας στο ΣΚΟΠΕΛΟΣ, παμε να δουμε οσα μας ειπε ο Νικος για το "ΑΙΓΕΥΣ".

Ξεκινωντας αξιζει να παραθεσω αυτην την φωτογραφια του 1981 στο λιμανι του Αη Στρατη, το 1981, που βρισκεται στο βιβλιο "Η Ιστορια της Νησου του Αγιου Ευστρατιου".
Το ΄΄ΑΙΓΕΥΣ΄΄( περίπου στα 35 Ι.Χ και με ένα μικρό παταράκι κάτω εσωτερικά ) θα φάει με το κουτάλι τις θάλασσες του Βορ. Αιγαίου κι αυτό , εξυπηρετώντας παράλληλα και τις Βορ. Σποράδες.

(εδω βλεπετε το ΑΙΓΕΥΣ εισερχομενο στο λιμανι της Σκοπελου)

(Εδω το βλεπετε μεσα στο λιμανι της Αλοννησου, υπο την σημαια της Νοmicos Lines)
Κάπου το 1990 φεύγει και θα το δούνε στις γραμμές του Ιονίου , μετέπειτα απο Αλεξανδρούπολη ως Καστελόριζο εν έτει 1995 - 98 και μετέπειτα στη γραμμή Ραφήνα - Μαρμάρι , πότε ως ΄΄ΖΕΦΥΡΟΣ΄΄ , πότε ως ΄΄ΣΥΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ΄΄ και τέλος ως ΄΄ ΝΕΑΣΑ ΕΞΠΡΕΣ΄΄ παροπλισμένο κι αυτό στο μώλο Δ.Ε.Η δίπλα στο Σκοπελάκι!
Εμεις αναζητησαμε φωτογραφιες απο το "ΑΙΓΕΥΣ" και βρηκαμε μια φωτογραφια του ως "ΣΥΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ".
Σύρος Εξπρές
Και οι φωτογραφιες του σημερα...


Ως ΝΕΑΣΑ ΕΞΠΡΕΣ, παροπλισμενο στο Κερατσινι διπλα στο ΣΚΟΠΕΛΟΣ. Μαζι τοτε στις Σποραδες μαζι και τωρα στα στερνα τους!
Μετα το "ΑΙΓΕΥΣ", ο Νικος μας ανεφερε τις αναμνησεις του απο το "ΣΚΥΡΟΣ" που ειχαμε στο νησι γυρω στα 1990.
Το ΄΄ΣΚΥΡΟΣ΄΄ φεύγοντας κι αυτό απ΄ τα νησιά μας το 1990 , έχοντας φέρει την επανάσταση πριν στη γραμμή με τη μεγάλη για τότε διαθεσιμότητά του στα αυτοκίνητα ( 26 με 28 τον αριθμό!!) περνάει στα χέρια του Μηνιωτή και μετονομάζεται σε ΄΄ΧΙΟΝΗ΄΄ , κάνοντας δρομολόγια Χίο - Σάμο - Ικαρία - Φούρνοι , όπου το έτος 1991 θα το δω στο Πυθαγόρειο κι ενώ ήμουν φαντάρος!! Στα πρώτα χρόνια του 2000 θα το παροπλίσουν σε μια μαρίνα της Χίου ως και σήμερα όπου και σαπίζει!
Εφαγα πανω απο μια ωρα για να εντοπισω το εν λογω πλοιο σε καποιο site στο Ιντερνετ και φυσικα δεν μπορεσα να το βρω ως "ΣΚΥΡΟΣ". Ομως βρηκα μια φωτογραφια η οποια μας επαληθευει και παλι τα λογια του Νικου, οτι το πλοιο βρισκεται σε μια μαρινα της Χιου και εμφανως σαπιζει...

Το πρωην "ΣΚΥΡΟΣ" που εγινε "ΧΙΟΝΗ" και μετα εγινε... σκουρια!
CHIONI
CHIONI
Ακομα δυο φωτογραφιες απο το "ΧΙΟΝΗ" πρωην ΣΚΥΡΟΣ. Αν δεν το διαλυσουν θα διαλυθει μονο του!
Ο Νικος στην εξαιρετικη ιστορικη αναδρομη του, μας αναφερει για το ΘΗΡΑ, που ειχε υπηρετησει την γραμμη των Βορειων Σποραδων και ως "ΠΑΣΧΑΛΗΣ".
Το ΄΄ΘΗΡΑ΄΄ , μικρό ( 4 ΙΧ ) αλλά γρήγορο , θα φύγει απ΄ τις Σποράδες γύρω στο 1986, θα πουληθεί σε μια εταιρεία στη Σάμο και θα μετονομαστεί σε ΄΄ΗΡΑ΄΄ , όπου θα το δω κι αυτό στο Πυθαγόρειο να εκτελεί δρομολόγια ίσως σαν τουριστικό κάπου στις γύρω περιοχές. Το 2001 θα γίνει κι αυτό , παλιοσίδερα!
Hera
Εδω το ΗΡΑ στην Δηλο το 1999.
ΗERA
Το "ΠΑΣΧΑΛΗΣ" που μετονομαστηκε σε ΗΡΑ στην Μυκονο.

Για το ΘΗΡΑ μπορεσαμε να βρουμε και αυτο το βιντεο και μετα απο πολυ ψαξιμο στο Ιντερνετ. Σε αυτο φαινεται το ΘΗΡΑ μονο απο μεσα λιγο πριν την οριστικη του διαλυση.
Paschalis II - Thera - Hera
Πριν το τελευταιο... αντιο.
Και τωρα ο Νικος ερχεται να μας πει για τον θρυλικο στις γραμμες μας ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ!
Για το ΄΄΄ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ΄΄ ( περίπου στα 50 Ι.Χ ) , είναι έτσι όπως το περιγράψαμε στην προηγούμενη εγγραφή. Μετά απ΄ τις Σποράδες , έφυγε και πήρε το όνομα ΄΄ΑΛΚΗΣΤΙΣ΄΄ κάνοντας κάπου ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.
Σε αυτο το σημειο να τονισουμε οτι στην Σκοπελο ειχαμε το ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ Ι και το ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΙΙ. Ο Νικος μας εκανε λογο για το Παπαδιαμαντης Ι το οποιο μετονομαστηκε σε ΑΛΚΗΣΤΙΣ.
Kastriani Keas
Και απο δω και κατω βλεπουμε τον ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ ΙΙ, ο οποιος και βουλιαξε!!!

Ερυθρολευκος, επιβλητικος, αλλα και πολυ αργος, ο ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ βρισκεται στο λιμανι της Σκιαθου οπου γεννηθηκε ο συγγραφεας, Αλεξανδρος Παπαδιαμαντης, απο τον οποιο πηρε το ονομα του. Επισης να προσθεσω οτι το πλοιο κυκλοφορησε στις Κυκλαδες και ως "ΠΑΝΑΓΙΑ ΨΑΡΙΑΝΗ". Στην κατω φωτογραφια το βλεπουμε στην Χιο το 2004!

Και εδω ως Παναγια Ψαριανη

Στην φωτογραφια εδω που βλεπουμε, ο "πρωην" Παπαδιαμαντης, βρισκεται στην μεγαλη Δεξαμενη Βασιλειαδη στον Πειραια, τον Οκτωβριο του 2005!
Panagia Psariani
Παροπλισμενος στον Μωλο στο Κερατσινι.

Βαμμενος μπλε πια, ο Παπαδιαμαντης ετοιμος να αναχωρησει απο τον Πειραια για το Πρασινο Ακρωτηρι με την σημαια πισω και τα διακριτικα της C-Link, πλεον σαν MUSTERU. Eκει εφτασε η χαρη του, οπου και βουλιαξε το 2008 λογω μετατοπισης φορτιου, χωρις να υπαρξουν θυματα.
papmac.png
Σε αυτες τις φωτογραφιες που ειχα τραβηξει εγω το 1996 βλεπουμε πανω τον Παπαδιαμαντη να μπαινει στο λιμανι της Γλωσσας και κατω το ΜΑΚΕΔΩΝ, για το οποιο θα πουμε αμεσως τωρα.
Το ΄΄ΜΑΚΕΔΩΝ΄΄ όντως πολεμικό πλοίο , είναι αδελφό του ΄΄ΧΡΥΣΗ ΑΜΜΟΣ΄΄ που βούλιαξε πριν πολλά πολλά χρόνια στα ελλαδικά ύδατα!
Chryssi Ammos II 001
chrissi ammos 1
(και να το ως Χρυση Αμμος το 1982 στην Ραφηνα!)
 Έρχεται στις Σποράδες με μεγάλη κι αυτό χωρητικότητα ( 140 Ι.Χ περίπου ) , αλλάζει πλώρη μετά από λίγα χρόνια και παίρνει ταχύτητα ιδανική για την εποχή! Έπειτα απ΄ την απορρόφηση της M.F.D θα αλλάξει χέρια μετά απο λίγο και θα έρθει στην κατοχή της GOUTOS LINES , ταξιδεύοντας ως και σήμερα στη γραμμή Μαρμάρι - Κάρυστος - Τζιά κ.λ.π.
Macedon
Το ΜΑΚΕΔΩΝ σημερα.
Ο Νικος κλεινει τις αναμνησεις του με το ΣΚΙΑΘΟΣ.
To ΄΄ΣΚΙΑΘΟΣ΄΄ με χωρητικότητα στα 40 - 45 Ι.Χ. περίπου , θα εξυπηρετήσει τη γραμμή ως το 1992 αν δεν κάνω λάθος. Φεύγοντας , θα πουληθεί απ΄ την εταιρεία κάπου στο εξωτερικό ( Μπαχάμες ) και μετά απο χρόνια , άκουσα πως βούλιαξε απο μετατόπιση φορτίου!
anna maria
(εδω το ΣΚΙΑΘΟΣ στην καθελκυση του!)
Στα οσα μας ειπε ο Νικος ερχομαι να προσθεσω και εγω τα στοιχεια που βρηκα για το ΣΚΙΑΘΟΣ. Το πλοιο αυτο, ηταν το μικροτερο που ειχε η Nomicos Lines στη γραμμη των Βορειων Σποραδων και πριν παρει το ονομα του ειχε ονομαστει "ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ". Αργοτερα μετονομαστηκε σε Μεγαλοχαρη
Megalochari
Υστερα πια ηρθε στο νησι μας για να γινει το ΣΚΙΑΘΟΣ που αμιδρα εγω θυμαμαι!
Καπου εδω το δευτερο μερος του αφιερωματος ολοκληρωνεται.
Πανω απο ολα θελω να ευχαριστησω τον ναυτικο μας πρακτορα στην Γλωσσα Σκοπελου Νικο Τριανταφυλλου (στη συνεργασια του οποιου ελπιζω και στη συνεχεια για τα υπολοιπα μερη του αφιερωματος) και στους κατωθι συνδεσμους απο τους οποιους πηραμε τις πανεμορφες φωτογραφιες.
www.shipfriends.gr
www.nautilia.gr
www.shipspotting.com

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

The downside for a business chasing a debtor, is that the level of care demanded by public
policy and the law. Their team and other staff auto repair zebulon nc members
help them. The nature of the recovery process. If not, you can be able to auto repair zebulon nc prove that there is no mention
of these allegations.

Also visit my web site :: St. Louis Windshield Repair

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Φόρτωση...

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου

 
NewsAlloy button